Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181708 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

hesselsjoerd


Erik V

Citaat van: Energizer85 op vr 13 jan 2017 - 00:21

Laatste EC was iets minder met 4 dagen flinke vorst vanaf maandag. Ik zag net op twitter dat de nieuwste GFS bere koud was tot het einde van de run. Sorry kan ff geen plaatjes plaatsen. Misschien heeft iemand anders de gelegenheid

Ik snap wel dat iedereen druk is met de sneeuw maar de vorst hè.... Ik wil schaatsen haha.

gilleeesss

Ik baal echt. Gewoon hevige regen al een uur lang na de sneeuw. Schiet amper nog iets van over. Mirgen nieuwe kansen... ofwel een koude periode tegemoet met een groen landschap

GeneralDuke

Citaat van: gilleeesss op vr 13 jan 2017 - 00:24
Ik baal echt. Gewoon hevige regen al een uur lang na de sneeuw. Schiet amper nog iets van over. Mirgen nieuwe kansen... ofwel een koude periode tegemoet met een groen landschap

Ach, met -10 wordt alles ook wel wit van de rijp, is ook erg fotogeniek! (Misschien wel mooier...)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Johannes96

Citaat van: gilleeesss op vr 13 jan 2017 - 00:24
Ik baal echt. Gewoon hevige regen al een uur lang na de sneeuw. Schiet amper nog iets van over. Mirgen nieuwe kansen... ofwel een koude periode tegemoet met een groen landschap

Verhuizen naar de Ardennen?  :'(

gilleeesss

Citaat van: Erik V op vr 13 jan 2017 - 00:23
Ik snap wel dat iedereen druk is met de sneeuw maar de vorst hè.... Ik wil schaatsen haha.

Idd. 0 pluimen 0 kaartjes, mirgen nieuwr kansen voor sneeuw, maar nog 0 kaarte  gezien. En vanaf maandag of dinsdag gewoon bere koud. Ook niks van gehoord. Benieuwd nazr 18z gfs pluim.

zwoof

Citaat van: gilleeesss op vr 13 jan 2017 - 00:24
Ik baal echt. Gewoon hevige regen al een uur lang na de sneeuw. Schiet amper nog iets van over. Mirgen nieuwe kansen... ofwel een koude periode tegemoet met een groen landschap

Voor de sneeuw waar we langer iets aan kunnen hebben, kan je beter naar de sneeuwkaartjes van maandag kijken  ;)

Citaat van: gilleeesss op vr 13 jan 2017 - 00:26
Idd. 0 pluimen 0 kaartjes, mirgen nieuwr kansen voor sneeuw, maar nog 0 kaarte  gezien. En vanaf maandag of dinsdag gewoon bere koud. Ook niks van gehoord. Benieuwd nazr 18z gfs pluim.

Pluim en sneeuwkaartjes voor maandag zijn ondergesneeuwd in het forum. GFS nog niks van gezien.

Arend

En toen was alles ineens wit, echte plaksneeuw, hecht zich zelfs aan sommige verticale oppervlakken. Vlokken worden langzaam groter, tot nu ca. 1 cm gevallen, wat zou daar nog bij komen?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Citaat van: zwoof op vr 13 jan 2017 - 00:26
Voor de sneeuw waar we langer iets aan kunnen hebben, kan je beter naar de sneeuwkaartjes van maandag kijken  ;)

Maandag? Werd het maandag niet rustiger en droog? Of is er iets dat ik gemist heb?

Thunderfreak

Modellen zijn er overigens wel mee eens dat de temperaturen gemiddeld tussen de 3 en 6 graden zitten, dus zou er even van genieten zolang het kan.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Erik V

Ik ben zelf niet zo kundig qua kaarten dus ben altijd erg blij met de updates van de kenners hier...

GeneralDuke

Nijmegen lijkt nu weer regen te hebben
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Johannes96

Citaat van: GeneralDuke op vr 13 jan 2017 - 00:31
Nijmegen lijkt nu weer regen te hebben

Dat kan doordat het laag wat Noordelijk wegtrekt. Dan zit Nijmegen nu dus dichtbij het laag (?)

dondertje127

Citaat van: GeneralDuke op vr 13 jan 2017 - 00:31
Nijmegen lijkt nu weer regen te hebben

He nee toch? Getver! Zo dichtbij en toch zo'n groot verschil.

zwoof

Citaat van: dondertje127 op vr 13 jan 2017 - 00:28
Maandag? Werd het maandag niet rustiger en droog? Of is er iets dat ik gemist heb?

Jan heeft vanavond (30 pagina's terug ofzo haha) kaartjes voor maandag geplaatst. Zie link:

http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=7654385.msg1237598#msg1237598

GeneralDuke

Citaat van: dondertje127 op vr 13 jan 2017 - 00:34
He nee toch? Getver! Zo dichtbij en toch zo'n groot verschil.

Hopelijk maar tijdelijk en wordt het dalijk weer sneeuw als het laag verder is. Temps zijn niet echt opgelopen volgens mij...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

bisoutje

Citaat van: GeneralDuke op vr 13 jan 2017 - 00:31
Nijmegen lijkt nu weer regen te hebben

Ik zit ook in Nijmegen en het lijkt nu weer over te gaan in sneeuw... het laag is denk ik nu net goed gekanteld

Marcellang

Hier nadat er  19 mm regen gevallen is ,is het binnen 25 minuten goed wit,met een bros laagje troebele prut op de plassen  ;D
Dit is heel lang geleden dat ik dit zo meegemaakt heb 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Gaat hier toch best door. 3 cm wel nu  8)

dondertje127

Weer 1 cm sneeuw erbij in 18 minuten. Nu al 2 keer in 18 minuten 1 cm erbij.

In 36 minuten tijd is er dus 2 centimeter sneeuw bij gevallen. Hier ligt nu 4 centimeter sneeuw in totaal en het sneeuwt gestaag door. Ook zijkanten van objecten zijn wit.

Dit is totaal geen lantaarnpaalstaren meer, maar sneeuwstaren OP de lantaarnpaal :)


Het doet me denken aan de winter van 2009/2010. Eindelijk weer dat gevoel terug nu ook eens na 4 jaartjes alweer na de laatste goede winter (2012/2013). Eigenlijk toch niet zo heel lang geleden op een mensenleven gezien.

Edit: Onweer net over de grens ter hoogte bij Twente/Hengelo
Bron: Ligtningmaps.org

En het is nóg harder gaan sneeuwen, enorm hard.

Powered by EzPortal