Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181562 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Zojuist gemeten: Hier ligt al 2 cm sneeuw, gevallen in een tijdsbestek van 1 uur en een kwartier vanaf de eerste vlokken grip hadden.

sneeuw040


dondertje127

Citaat van: sneeuw040 op vr 13 jan 2017 - 00:04
Regio eindhoven regen..

Ik voel me echt zo ontzettend bedroefd voor jullie pech hebbers :(. Dat meen ik! Heel frustrerend als je zo hoopt op sneeuw, weet er alles van en dat heb ik vooral 's zomers met onweer.

Silvan

Sneeuw blijft hier nu op het tuinmeubilair liggen, op straat (nog) niet. Temp daalt hier nog steeds; nu 1,8 graden.

Koen-IJM

IJmuiden ook al een tijdje (natte) sneeuw. Ook de straten kleuren langzaam wit. Wie had dat verwacht pal aan de kust.....  :)

Temp overigens 0 graden  ;D

Mrkos

Citaat van: Koen-IJM op vr 13 jan 2017 - 00:07
IJmuiden ook al een tijdje (natte) sneeuw. Ook de straten kleuren langzaam wit. Wie had dat verwacht pal aan de kust.....  :)
Heel mooi voor jullie aan de kust :D Is alweer een poos geleden, dus het is jullie van harte gegund!

winter

Citaat van: sneeuw040 op vr 13 jan 2017 - 00:04
Regio eindhoven regen..

Idem dito Helmond. Kern ligt bijna goed waardoor het hier ook snel moet overgaan in natte sneeuw en vervolgens in droge sneeuw. Nog even geduld ;)
Kern net iets Noordelijker getrokken waardoor het bij ons (zuidoost-brabant) wat later gaat sneeuwen. Anders zou het denk ik al een uur ana t sneeuwen zijn hier, nu momenteel matige regenval.

Tam

Citaat van: Tam op do 12 jan 2017 - 16:56
Van welke kant gaat de eventuele sneeuw komen?



Zo het net als andere keren weer van boven komen? Of nu een beetje meer horizontaal door de wind?
8) 8) 8) ;D ;D ;D ::) ::) ::)

(nog) niet zoveel wind,
dus zoals verwacht komt de sneeuw van boven.

sneeuw040

Citaat van: winter op vr 13 jan 2017 - 00:08
Idem dito Helmond. Kern ligt bijna goed waardoor het hier ook snel moet overgaan in natte sneeuw en vervolgens in droge sneeuw. Nog even geduld ;)
Kern net iets Noordelijker getrokken waardoor het bij ons (zuidoost-brabant) wat later gaat sneeuwen. Anders zou het denk ik al een uur ana t sneeuwen zijn hier, nu momenteel matige regenval.

Jaa gelukkig temperatuur eindelijk dalende

dondertje127

Oooooh ik ben zo blij! Zoooo blij. Alle takken van alle grote en kleine bomen zijn volledig wit nu. Momenteel zware sneeuwval. Whooohooo :D
Begint nu op een Alpenlandschap te lijken. Ook de zijkant van heggen zijn nu wit.

Edit: Foto's hieronder uit Arnhem geven aardige indruk, en komen al in de buurt van hoe het er hier uitziet.

TMCThomas

Moet er toch nog even een paar delen  :) Heb het echt al jaren niet meer zo veel zien sneeuwen.



sgmeer

In Oudehorne (frl) 0.5 graden en natte sneeuw. Blijft in het gras liggen op straat nog niet. De rally bandjes om de Bmw en over een uur op pad. Sneeuwdriften hel yeah!!

Gedraag je !! :P ~vossejongk

Erik V

Iemand nog nieuws over de vooruitzichten mbt tot vorst komende week?

Johannes96

1.5cm sneeuw in centraal Friesland! (op auto's dan)  :D Op straat nu een halve centimeter maar verwacht morgenochtend toch wel 3-4 centimeter. Gelderland en Twente de hoofdprijs >10cm.

Thunderfreak

Hier een drapje op de auto's verder weinig.
Gelukkig is het donker, en bijna bedtijd kan ik me er tenminste niet aan ergeren ;-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Energizer85

Citaat van: Erik V op vr 13 jan 2017 - 00:16
Iemand nog nieuws over de vooruitzichten mbt tot vorst komende week?


Laatste EC was iets minder met 4 dagen flinke vorst vanaf maandag. Ik zag net op twitter dat de nieuwste GFS bere koud was tot het einde van de run. Sorry kan ff geen plaatjes plaatsen. Misschien heeft iemand anders de gelegenheid

jka2712


zwoof

Hier 1 tot 2 cm nu schat ik.. Niet gemeten, vanuit het raam genomen  ;)


Rufes

Twee foto`tjes vanuit Akersloot (NH)






dondertje127

Nu al weer 3 cm sneeuw. In zo'n korte tijd. 1 hele dikke centimeter bijgekomen in 18 minuten tijd!  :o Bizar! Werkelijk zonder dollen!
Ook mijn voetstappen en de eerdere meetplek waren volledig weer dichtgesneeuwd in diezelfde tijd.

Dit had ik vanmiddag nooit voor mogelijk gehouden. Uberhaubt niet zelfs.

Powered by EzPortal