Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 182011 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Vindead

Citaat van: Vindead op do 12 jan 2017 - 23:13
Net de hond uitgelaten in de natte sneeuw. Blijft totaal niet liggen, alleen op de auto's vormt zich een dun laagje drab.
Wauw, in een paar minuten tijd is dit veranderd. Ontstaat nu een wit laagje op daken en op de grond.

ron12

Citaat van: TMCThomas op do 12 jan 2017 - 23:24
Kan het door "neerslagafkoeling" ook gaan vriezen? Ik herinner me namelijk dat het dan altijd een beetje net boven nul bleef schommelen.
Nijmegen nu sneeuw bij -0,1 graden :P 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

01644661NK

Halsteren Noord-Brabant ligt nu al rond de 10cm sneeuw en de voorspelling van wetteronline zegt dat het zo meteen nog meer zal worden!! Ongelofelijk hoeveel er uit de lucht komt!!! Tevens ook blauw flitsen van onweer waar te nemen door de lucht.

dondertje127

Citaat van: ThaGhostNL op do 12 jan 2017 - 23:03
wetteronline 22:55 sneeuwgrens

KNIP

Huh? Sneeuw pas in Zeeland? Voor die tijd sneeuwde het ook al hier aan de Veluwezoom.

Nu wordt alles wit, zelfs de straten en stoepen zijn al wit. Behalve de tegels in de tuin nog niet zo.

jka2712

Na de flinke vlokken nu al 30 min flinke regen....

hills89

Malmedy ardennen alleen stevige wind. Mirgen om 5 uur de wekker hopelijk ziet het er dan anders uit. Geniet van het witte goud daar in nederland.?????

jeffrey83


Edwin

Sneeuwde hier eerder dan ik had verwacht. hard genoeg en inmiddels wordt het ook al wit met een temperatuur die bijna 0 is. prima zo. uren doorgaan graag :)
Never Stop Exploring

Johannes96

Citaat van: 01644661NK op do 12 jan 2017 - 23:27
Halsteren Noord-Brabant ligt nu al rond de 10cm sneeuw en de voorspelling van wetteronline zegt dat het zo meteen nog meer zal worden!! Ongelofelijk hoeveel er uit de lucht komt!!! Tevens ook blauw flitsen van onweer waar te nemen door de lucht.

10cm? Foto graag  ;)

Cdtj3

Hier in Almere ook hevige sneeuwval, blijft tot nu toe alleen op de auto's liggen :D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

tcnh

Hier (den Dolder, tussen Amersfoort en Utrecht) tot 10min geleden regen, nu flinke sneeuwbui. Blijft op auto's en tuinmeubilair meteen goed liggen.

Bacci

Morgenochtend wordt zo mooi niet normaal, lekker veel foto's en filmpjes maken.
Wel vroeg wakker worden!!! of niet slapen!  ;D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Constante afwisseling hier van regen, natte sneeuw en droge sneeuw.   :o

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Straatje96

In wageningen voor het corps, ligt al een cm en ik ben zo blijjjjjjj. Ben benieuwd hoeveel er gaat vallen

Mrkos


TMCThomas

Alles word hier nu wit! (ook de straat!)  :D :D


dondertje127

Ook in Wales (Engeland) onweer. Zijn dat nog buien die na dit grote neerslaggebied aankomen? Hier matige tot soms zware sneeuwval!De tuin die net nog zeiknat was van de regenplassen is nu ook al helemaal wit geworden.

Hier ligt (te zien aan de foto's althans) meer dan in Arnhem, maar Velp ligt dan natuurlijk ook wat hoger. Een waar sprookjeswereld is het nu geworden, in zo een korte tijd. Vanaf de eerste sneeuw een beetje begon te pakken was het een uurtje geleden. Echt onwerkelijk hoe snel dat kan gaan. Zo is het zeiknat, en zo is het ineens helemaal anders gekleurd.

De voortuin is geen stipje bruine grond meer te bekennen, en langs de straat alleen nog de zijkant van de stoepranden.

Webcam Arnhem-Presikhaaf nog het dichtst in de buurt. Velp heeft geen live cam zover ik weet dus vandaar maar even deze:
http://webcam.prvgld.nl/n325b.html


Jelle

Citaat van: ron12 op do 12 jan 2017 - 23:26
Nijmegen nu sneeuw bij -0,1 graden :P

Op officiƫle waarnemingsplekken v/h KNMI gebeurt dat nooit. Maar op je eigen lokale wel vaker ja.

zwoof

Citaat van: Marcellang op do 12 jan 2017 - 23:17
Netjes  8) wij zitten nu aan de 18 mm regen die voor vandaag in de pluim staat , ik verwacht dat het NU droog wordt  ;D :P

Haha! We gaan hier richting de 1 cm nu. Sneeuw is nog wel erg nat. Dauwpunt / temperatuur moet eigenlijk nog heel ietsjes zakken.  ;)

Powered by EzPortal