Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181712 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TaL

Ook de wind doet mee met het event.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

F.Fredje

Het lijkt de zondvloed wel. Het komt hier al vijf uur lang met bakken uit de hemel. Als het nu gaat vriezen dan kan ik morgenochtend schaatsen in mijn tuin.

Jan van Ooijen

Citaat van: Lucas op do 12 jan 2017 - 21:18
Ik las iets over maandag ook sneeuw uit het noorden Jan, zijn daar al kaarten bij? Bedankt!



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Zal leuk worden bij de meesten, hopelijk hier toch ook eventjes wit op z'n minst, anders ga ik gek worden als er daar paar met 10+cm zitten te pronken xd

Edit: EC nog steeds met zondag op maandag een depressie dat tot mid NL komt met hogere temps op 850hPA, dus een pakje regen er nog bovenop voor we de kou in gaan, lekkere groene koude periode :P dan maar genieten van het wit van de kou??? (ja ik ben aan het zagen ik weet het, maar je weet niet hoe frustrerend het kan zijn als je zoiets ziet op de kaarten :P))

Oke focus op vanavond weer :p hier even droge periode, ik veronderstel dat het straks opnieuw zal regenen (of winters karakter) hier in Zuid Westvlaanderen. Heb eigenlijk even geen idee meer hoe de neerslag gaat draaien, activeren etc

Edit 21.40: het begint opnieuw te regenen hier

GeneralDuke

Iemand ervaringen met het Rapid HD model? Geeft best mooie kaarten (zowel qua inhoud als vormgeving), via kachelmann.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Johannes96

Temperatuur zakt hier nog steeds redelijk snel: 2.3c nu!

Arend

Citaat van: Johannes96 op do 12 jan 2017 - 21:14
Tsja kan die kaart niet helemaal serieus nemen  ;D

Zou dat toch maar doen. Citaat uit de KNMI guidance maakt het misschien wat duidelijker:

Citeer
M.u.v het westen landinwaarts kans op enkele centimeters sneeuw, op heuvelruggen en Zuid-Limburg oplopend tot 5-10 cm.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Weer een stuk pluim, opvallen dat oper aan eind warmste is



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pietjelol

temperatuur langs de belgische kust daalt nu heel rap

GeneralDuke

Citaat van: pietjelol op do 12 jan 2017 - 21:32
temperatuur langs de belgische kust daalt nu heel rap

Volgens mij gaat daar nu ook de wind draaien, als je de actuele luchtdruk bekijkt.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 12 jan 2017 - 21:30
Weer een stuk pluim, opvallen dat oper aan eind warmste is



Hahah oh shit dacht dat bovenste gem. temp was, haha ik was zo blij

zwoof


Unknown-user1778

grappig, eerst gaf een van jans kaarten thv roermond een groen stukkie waar de mensen echt pech hadden, en die kaart hierboven van een update tekent daar nu de meeste sneeuw  :D
ik hoop dat het laagje het niet voor middenlimburg verpest door eroverheen te gaan, warm te stoken en vervolgens weinig neerslag te geven wanneer t voorbij getrokken is.

Jan van Ooijen

Citaat van: dennis089 op do 12 jan 2017 - 21:37
grappig, eerst gaf een van jans kaarten thv roermond een groen stukkie waar de mensen echt pech hadden, en die kaart hierboven van een update tekent daar nu de meeste sneeuw  :D
ik hoop dat het laagje het niet voor middenlimburg verpest door eroverheen te gaan, warm te stoken en vervolgens weinig neerslag te geven wanneer t voorbij getrokken is.

25 kilometer noordelijk of zuidelijk kan grote gevolgen hebben
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Btouring

Vele meldingen van sneeuw die blijft liggen aan de Belgische kust!!  We zijn vertrokken!!!!

Johannes96


HansD

In Vlissingen regen over aan het gaan in natte sneeuw!!!! :D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Gerard1995

zeeland heeft de primeur, wat een bommen komen daar naar beneden :o :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal