Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 182030 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Lucifer

Citaat van: joboy52 op do 12 jan 2017 - 17:15
Ik zou niet heel veel aan die modellen hechten. Blijven toch heen en weer springen. Hirlam onderschat naar mijn idee de neerslagafkoeling. Het beste is nu gewoon nowcasten.

Akkoord! maar wel leuk om achteraf eens terug te komen kijken wie er het kortste bij zat :-)

De show gaat bijna beginnen. Ik zou zeggen, neem de popcorn en iets om te drinken. Op naar een klinkende nacht  ;)

Tyshane

Citaat van: hills89 op do 12 jan 2017 - 16:35
Nu vanaf werk in luxemburg stad naar huis. Wonende in malmedy lekker snowcasten in de ardennen vanavond. ????

Zekers! Wat een mooi gebied om te wonen trouwens. :)

Citaat van: Gerard1995 op do 12 jan 2017 - 16:52
Heeeerlijk die ouderwetse gezellligheid, zoooo en die beelden uit Schotland dan :o :o :o :o Ontzettend gaaf dat dat gebied deze richting op komt, Hoop op een hele aangename verrassing, Hoe meer er gaat vallen hoe beter de koude plaklaag op gang komt en hoe kouder het dus kan blijven de komende dagen, ontzettend leuk om hier weer hysterisch ouderwets die F5 toets eruit te rammen ;D ;D ;D

Ha die Gerard! Helemaal eens met je, tijd geleden zo aan die f5kop vast te zitten te zijn geweest! ;)

***Niet dubbel posten a.u.b.***

Borislav

UKMO Slechte run ,  Zacht en geen kou.     oeii  hopen dat EC goed blijft.
Borislav Lekic

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ht-events

In Lochem begint het nu te regenen, geen grote hoeveelheden, maar misschien genoeg om de temperatuur te laten zakken. Hoop dat de nacht het waard is om wakker voor te blijven.

Borislav

Ukmo & GEM beide slecht !!  Zorgwekkend dit ?
Borislav Lekic

Johannes96

Temp daalt hier van 5 naar 3.8 in een uur, zonder noemenswaardige neerslag. Verrassing in de maak? Ook de sneeuwvalgrens vanaf 10 uur naar 0 in hele grote delen van Nederland, alleen smalle kustlijn 10km zit op 200m sneeuwvalgrens.

Goh, hadden we maar heuvels van 500m in NL, wat een sneeuw had daar gelegen morgen.

Johannes96

Citaat van: Borislav op do 12 jan 2017 - 17:40
Ukmo & GEM beide slecht !!  Zorgwekkend dit ?

Nee, EC en GFS in de gaten houden.

Armand

Citaat van: Borislav op do 12 jan 2017 - 17:40
Ukmo & GEM beide slecht !!  Zorgwekkend dit ?

UKMO is niet eens zo slecht, nog steeds een hoog met kou. Dit hoog hoeft zeker niet persee boven Scandinavië te liggen voor de diepvrieskou. GEM is vaak te wisselvallig, altijd met een korreltje zout nemen. Zolang GFS en EC niet meegaan lijkt me niks aan de hand. Hier nog een kaart van UKMO:

TMCThomas

Citaat van: Borislav op do 12 jan 2017 - 17:40
Ukmo & GEM beide slecht !!  Zorgwekkend dit ?
Pas als EC en GFS de mist in gaan verlies ik hoop. Heb altijd op een of andere manier iets minder vertrouwen in Ukmo en GEM

gilleeesss

Altijd leuk om te zien dat we uiteindelijk toch 1 grote pot nat gaan krijgen hier in het westen van belgie grrr

Mrkos

Ook even ''slecht'' definiëren graag, Slecht op MT of LT en wat is er slecht aan ????

Bacci

Damn hoezo is hirlam opeens zo omgeslagen? Laag zeker te zuidelijk. Maarja ik laat me niet gek maken, rustig afwachten.

KNMI:

Later vanavond en gedurende de nacht naar vrijdag gaat het op veel plaatsen enkele uren sneeuwen. Met uitzondering van het uiterste westen en noordwesten kan hierdoor regionaal een sneeuwdek ontstaan van enkele centimeters met bijbehorende gladheid.

Armand

Jammer dat de afkoeling hier in Zuid-Limburg (waarschijnlijk) voor niets is. Onder het oog van het lagedrukgebied zit namelijk een belletje warme lucht dat met de kern meebeweegt. Momenteel lijkt de kern nog steeds over Zuid-Limburg te trekken, zie hier de temperatuurkaart namelijk:


Echter achter de kern daalt de temperatuur ook in Zuid-Limburg weer opnieuw met dan kans op sneeuw. Maar hoop toch eigenlijk dat die kern onverwachts 100 km zuidelijk komt te liggen ;D
Er zit voorlopig niks anders op dan af te wachten ;)

vossejongk

Citaat van: Zynex op do 12 jan 2017 - 16:36
Momenteel hier natte regen.

Droge regen is ook heel apart maar heb ik helaas nog nooit meegemaakt ;D

Dat laag is wel een mooi kanaalratje aan 't worden zeg!

dondertje127

Citaat van: Zynex op do 12 jan 2017 - 16:36
Momenteel hier natte regen.

Haha precies ja.

Citaat van: vossejongk op do 12 jan 2017 - 18:12
Droge regen is ook heel apart maar heb ik helaas nog nooit meegemaakt ;D

Wat te denken van stofregen?

~posts samengevoegd.

Mdelaat97

Vrees toch dat we weer blij gemaakt zijn met een dode mus. Ben een beetje bang ..

Markos

Altijd grappig hoe één slechte run voor een doodse stemming kan zorgen waardoor alles in één keer verpest is. Moet er eigenlijk altijd wel van lachen.
Las net dat GFS 12z weer heel goed was, dus waar maken we ons toch zorgen om?

Jenkie

Er zijn altijd mensen die erg negatief gaan doen alsof ze zichzelf willen beschermen tegen een tegenvaller. Maar zich niet realiseren dat ze dat beter voor zich kunnen houden en alleen tegen zichzelf moeten zeggen  :)

lans

Haha het was hier net zo gezellig en dan komen de depressieven weer online :P.


Zo slecht is die run niet. En zeuren over dat de sneeuw niet bij jou komt is al helemaal niet nodig want je weet echt nog niet waar het precies zou vallen en vind het ook niet echt een aanvulling op het forum.
achterhoek

Powered by EzPortal