Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181705 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: sneeuw040 op do 12 jan 2017 - 16:39
Heeft iemand enig idee of zuidoost brabant nog een sneeuwdekje kan verwachten?
Verwachten kan altijd, maar krijgen ? :o ;D
Tuurlijk !!
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Johannes96

Vanmorgen in een bui eerst 5 minuten regen, daarna 5 minuten natte sneeuw. Ook nu weer regen met enkele natte flatsen er tussen.

Armand

De nieuwste run van Arpege van zonet laat het de actuele situatie best goed zien:


Het model komt uiteindelijk met een sneeuwdek voor vrijwel heel Nederland:


Nu betwijfel ik of het om alleen droge sneeuw gaat, zal ook natte sneeuw bij berekent zijn misschien.

Ik ga er dus vanuit dat vrijwel het hele land kans heeft om (natte) sneeuw te zien vallen. Grootste kans op een (tijdelijk) sneeuwdek natuurlijk in het binnenland, maar het blijft onzeker.

Cdtj3

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Gerard1995

Heeeerlijk die ouderwetse gezellligheid, zoooo en die beelden uit Schotland dan :o :o :o :o Ontzettend gaaf dat dat gebied deze richting op komt, Hoop op een hele aangename verrassing, Hoe meer er gaat vallen hoe beter de koude plaklaag op gang komt en hoe kouder het dus kan blijven de komende dagen, ontzettend leuk om hier weer hysterisch ouderwets die F5 toets eruit te rammen ;D ;D ;D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tam

Van welke kant gaat de eventuele sneeuw komen?



Zo het net als andere keren weer van boven komen? Of nu een beetje meer horizontaal door de wind?
8) 8) 8) ;D ;D ;D ::) ::) ::)

joboy52

Citaat van: Tam op do 12 jan 2017 - 16:56
Van welke kant gaat de eventuele sneeuw komen?



Zo het net als andere keren weer van boven komen? Of nu een beetje meer horizontaal door de wind?
8) 8) 8) ;D ;D ;D ::) ::) ::)

Vanuit het ZW

pietjelol

Ondertussen zakt de hPa naar 990 in het lagedrukgebiedje.

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Lucifer

Nieuwe Hirlam - Gunstiger voor Belgie, minder uitgebreide hoeveelheden voor NL




Ook Arpege gunstiger voor Belgie met uitzonderingen van het westen. Ook Gunstig voor NL, behalve westen.


Joep


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

xzaz

Yep, voor het westen is sneeuw uitgesloten
De winter is nog niet eens begonnen!

sneeuwstorm

Wat een spanning hier op het forum.
Wanneer komen er een paar natte vlokken tussen de regen buitjes door.
Kaartjes variërend van 2 tot 10 cm sneeuw komen voorbij.
Scandinavische film ploegen en meteorologen zijn massaal naar ons land getrokken om een sneeuwdek te zien verrijzen met plus 6 graden.
De uitzending is live te volgen op Oslo-Miracle-TV.
De Noormannen lachen zich de ballen uit de broek vanavond.


Tam

Citaat van: matroesjka-world op do 12 jan 2017 - 17:02

Ik dacht Noord West  :o

Meestal van boven.

uit de wolken.

Soms uit de mist, dan niet zoveel van boven.
Soms stuift het en komt het van opzij

Extremissimorum

Citaat van: Tam op do 12 jan 2017 - 16:56
Van welke kant gaat de eventuele sneeuw komen?



Zo het net als andere keren weer van boven komen? Of nu een beetje meer horizontaal door de wind?
8) 8) 8) ;D ;D ;D ::) ::) ::)

Citaat van: matroesjka-world op do 12 jan 2017 - 17:02

Ik dacht Noord West  :o

Het is een laagje. Kan dus van alle kanten komen, maar vooral vanuit het oosten, noorden en noordwesten. Niet vanuit het zuiden in ieder geval.
Wel van boven als het goed is.

zwoof

Citaat van: DSDLimburg op do 12 jan 2017 - 17:10
:D Tot in Spanje vorst! 8)

Ik zie op dit kaartje ook nog vorst in N Afrika  :)

pietjelol

Citaat van: xzaz op do 12 jan 2017 - 17:12
Yep, voor het westen is sneeuw uitgesloten
Nope absoluut niet sterker nog de kansen zijn gegroeid de depressie diept meer uit waardoor er meer koudere lucht in kan stromen.

joboy52

Citaat van: Lucifer op do 12 jan 2017 - 17:04
Nieuwe Hirlam - Gunstiger voor Belgie, minder uitgebreide hoeveelheden voor NL


Ook Arpege gunstiger voor Belgie met uitzonderingen van het westen. Ook Gunstig voor NL, behalve westen.



Ik zou niet heel veel aan die modellen hechten. Blijven toch heen en weer springen. Hirlam onderschat naar mijn idee de neerslagafkoeling. Het beste is nu gewoon nowcasten.

ron12

Kans op stroomdippen en stroom uitval vannacht aanwezig, door zware storm en sneeuw. diverse Duitse media in. Storm brengt zondag op maandag nacht al temperaturen tot -13 graden in Duitsland, gaat snel nu op weerkaarten ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal