Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181558 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

yookin

Citaat van: Tyshane op do 12 jan 2017 - 14:11
Dat gaat dan waarschijnlijk om directe linkjes naar de afbeeldingen toe dus dan wordt het automatisch ge-update.

Nee hoor. Die is van maandag dinsdag daar begint die pluim ook.

Zie net dat de nieuwste iets warmer is idd
Stavoren

Extremissimorum

Citaat van: Lucifer op do 12 jan 2017 - 14:09
Is toch gewoon een logisch gevolg van de modellenoutput. Zowat elk sneeuwkaartje dat passeert laat de sneeuw in midden/oost/zuid vallen. Als je verder kijkt zie je dat het in het westen ook gewoon echt nog enkele graden warmer is dan elders. Zie hieronder Arpege. Aan de kust 6-7 graden morgenvroeg.... zo ga je het daar niet redden voor sneeuw he.

Citaat van: Tyshane op do 12 jan 2017 - 14:13
Ik snap dat wel, dat is geen gedachtegang ofzo van iemand. De codes worden afgegeven nav bepaalde cijfers die uit de output rollen, komt het binnen die waardes dan komt er een code of alarm en anders niet. Kan dus bij een volgende run zo weer worden aangepast.

De weermodellen die hier gepost worden laten juist zien dat niets zeker is. Er kan volgens EC zelfs sneeuw in Den Helder vallen. De temperaturen zijn hoog ja, maar dat zijn ze overal.

Als het KNMI na elke output hun waarschuwingen gaat aanpassen, blijven ze bezig.

Jevgeni

Het KNMI geeft nu ook iets meer aandacht intussen.

Lucas

Temperatuur heeft hier een daling in gezet bij lichte regen. van 7 naar 5 in een goed uur.  8)
Aanhoudende sneeuwval

winter

Eerst regengebied inmiddels al NL in je ziet dat de temperatuur waar regen geweest zo'n 2 graden lager is dan in t zuiden (nog geen regen).
Wijk aan Zee inmiddels 4,6 graden, dauwT=3,5 graden.

Gerard

Ben er klaar voor niemand houd mij tegen vanavond  8) 8) 8)
"stoot je hoofd niet tegen de wolken"
Met Vriendelijke Groet, Gerard

vossejongk

Ga je de verschrikkelijke sneeuwman naspelen Gerard  ;D

Marcellang

Citaat van: yookin op do 12 jan 2017 - 14:43
Nee hoor. Die is van maandag, daar begint die pluim ook.
Klopt helemaal wat je zegt en ook wat Tyshane zei.
Alleen is dit wel de pluim van de 10de, en Zwoof doet zoiets nooit   ;);D
Ik had het over 1 a 2 pluimen ervoor.(voor zondag, die zat toen nog rond 0 en voor het N/0)

Daarnaast geloof ik wel in de aanvang van een winterse periode heur  8)
Lang en hard, alleen de aanvang komt minder snel dan gewenst  :P

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Cdtj3

Aan de hand van de recente modelberekeningen zou je met grote zekerheid kunnen zeggen dat schaatsen op niet al te diepe wateren goed mogelijk is volgende week! Midden Nederland gaat richting de 12cm en de provincies die aan Duitsland grenzen zelfs naar 14 :D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Hanus

Citaat van: ron12 op do 12 jan 2017 - 14:40
He he ze worden wakker http://alarm-noodweerentrale.nl/  Eerste rode gebiedjes
Toch een aardig deel van nederland met code groen.

yookin

Citaat van: Marcellang op do 12 jan 2017 - 15:06
Klopt helemaal wat je zegt en ook wat Tyshane zei.
Alleen is dit wel de pluim van de 10de, en Zwoof doet zoiets nooit   ;);D
Ik had het over 1 a 2 pluimen ervoor.(voor zondag, die zat toen nog rond 0 en voor het N/0)

Daarnaast geloof ik wel in de aanvang van een winterse periode heur  8)
Lang en hard, alleen de aanvang komt minder snel dan gewenst  :P

Ik heb me ook enorm geergerd de afgelopen tijd als het weer niet door ging... inderdaad na dat oeverloze uitstellen.
Maar dit is niet het typische doorschuiven van afgelopen keren dat het niet lukte. Absoluut niet. Ik geloof in een mooie vorstperiode. Hoe lang en hoe koud is nog niet te zeggen.

Stavoren

GeneralDuke

Hier een 'live' plaatje van gemeten luchtdruk. Er is een laagje ontstaan over het zuiden van Groot-Brittaniƫ en het Kanaal. Is dat het laagje dat de sneeuw zal moeten gaan afleveren? Ligt het aan mij, of ligt het erg zuidelijk (en dus gunstig)?

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Lucifer

Citaat van: Extremissimorum op do 12 jan 2017 - 14:46
De weermodellen die hier gepost worden laten juist zien dat niets zeker is. Er kan volgens EC zelfs sneeuw in Den Helder vallen. De temperaturen zijn hoog ja, maar dat zijn ze overal.

Als het KNMI na elke output hun waarschuwingen gaat aanpassen, blijven ze bezig.

Ze zijn merkelijk hoger in de kuststrook. Hier een ander model: ook 5-6 graden westkust en 1-2 graden elders. Je kan hopen dat het anders uitdraait, maar momenteel zijn de kansen voor  Midden + oost + zuidoost  tig keer groter dan voor het westen. Dus die codes zijn volstrekt normaal. Ook de Belgische weerdienst geeft code groen (voor sneeuwval) voor de kustregio trouwens.




Cdtj3

Citaat van: GeneralDuke op do 12 jan 2017 - 15:26
Hier een 'live' plaatje van gemeten luchtdruk. Er is een laagje ontstaan over het zuiden van Groot-Brittaniƫ en het Kanaal. Is dat het laagje dat de sneeuw zal moeten gaan afleveren? Ligt het aan mij, of ligt het erg zuidelijk (en dus gunstig)?

Dit is inderdaad het laagje ja, en trekt dan via Limburg langs ons met aan de noordflank wat sneeuw kansen. Locatie van de kern lijkt inderdaad iets zuidelijker maar niet heel spannend tot nog toe.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

zwoof

Citaat van: Marcellang op do 12 jan 2017 - 15:06
Klopt helemaal wat je zegt en ook wat Tyshane zei.
Alleen is dit wel de pluim van de 10de, en Zwoof doet zoiets nooit   ;);D
Ik had het over 1 a 2 pluimen ervoor.(voor zondag, die zat toen nog rond 0 en voor het N/0)

Daarnaast geloof ik wel in de aanvang van een winterse periode heur  8)
Lang en hard, alleen de aanvang komt minder snel dan gewenst  :P

Klopt. Ik probeer zo min mogelijk directe links te gebruiken hier voor het plaatsen van de afbeeldingen. Afbeeldingen van weersites worden vaak overschreven op het zelfde adres. Als ik een afbeelding wil plaatsen in het forum dan zet ik de url altijd eerst even in tynipic, ( http://nl.tinypic.com/?t=postupload )zodat de afbeelding ook de volgende dag nog klopt bij de tekst.  ;)

Citaat van: Hanus op do 12 jan 2017 - 15:21
Toch een aardig deel van nederland met code groen.


Haha mooi! Dan doen we maar een greun poalke ipv een mummelmann  ;)


arjanbruggink

Citaat van: Hanus op do 12 jan 2017 - 15:21
Toch een aardig deel van nederland met code groen.
***PLOATIE***
Heya. Gaat helemaal goed komen!! Probleem'n?

#groeneknuppels #TITOM
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3


Vigo

Hopelijk ook nog wat sneeuw in het noordwesten ;)

TMCThomas

Bestaat er toevallig een website waar je live de sneeuwvalhoogte/vorstgrens kan zien? (op welke hoogte het dus sneeuw/vriest)  :)

Energizer85

Dit schrijft weerplaza over het laagje:

Powered by EzPortal