Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181709 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op do 12 jan 2017 - 07:16
Nieuwe run van het Europees weermodel


Schat jij dat blauw achteraf(westen) ook als een winters karakter of regen?

marco-groningen

Wauw die nieuwe run is een stuk positiever voor hier. Het zwaarste gedeelte lijkt iets noordelijker te komen nu.

Jenkie

Ik hoorde net toevallig Piet Paulusma voorbij komen op de radio. Die is nog steeds negatief. Het wordt niet echt winters volgens hem.....

Extremissimorum

Citaat van: Jenkie op do 12 jan 2017 - 08:29
Ik hoorde net toevallig Piet Paulusma voorbij komen op de radio. Die is nog steeds negatief. Het wordt niet echt winters volgens hem.....

Snap je het nou nog niet? Als Piet het een zegt, komt het tegenovergestelde uit!
Als hij dus negatief is over komend winterweer...

Citaat van: Jan van Ooijen op do 12 jan 2017 - 07:19
Ook de verwachte centimeters erbij. Eerst regen, daarna natte sneeuw en daarna pas droge sneeuw


Zo! Dat is weer veel beter voor het noorden en noordwesten. Zo zie je maar weer, we kunnen gewoon niets zeker weten voor vanavond/vannacht.

ron12

Mogelijk herhaling Februari 2012,volgens Keraunes op twitter, toen was het een paar dagen berenkoud  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Oper nieuwe EC blijft koud tot zover die gaat (tot 22-01)  8)

Marcellang

Citaat van: xzaz op do 12 jan 2017 - 00:29
Waar trekt de L naar toe? Naar het noorden?
Volgens mij in Oostelijke richting weg, door Emsland (DLD) naar Tsjechie  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Marcellang

Citaat van: zwoof op do 12 jan 2017 - 09:13
Oper nieuwe EC blijft koud tot zover die gaat (tot 22-01)  8)
Extra fles Mummelmann en bladblazers standbye  :P
GFS ook zo tot de 23ste....
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Marcellang op do 12 jan 2017 - 09:16
Extra fles Mummelmann en bladblazers standbye  :P
GFS ook zo tot de 23ste....

Ja Haha! De oper laat de vorst (overdag),  voor met name het het westelijk deel NL wel opschuiven op overigens. Pas vanaf woensdag helemaal onder nul daar. Aldus de operationele run dan. Straks maar ff kijken naar het gemiddelde in de pluim.

Tyshane

Mooi die spannende sneeuwkansen voor vandaag. Ik ben benieuwd hoe de verhouding regen, sneeuw en natte sneeuw zal zijn. Tuurlijk hoopt iedereen op een leuke pakjes sneeuw, maar er zal vast ook weer teleurstelling komen, dus we gaan niet uit van de mooiste kaarten. ;) Fijn ook die winterse opties van de laatste pluimen, de schaatsliefhebbers staan te popelen denk ik zo! :)

DSDLimburg

Het waait stevig aan de kust, landinwaarts nog vrij rustig! Zuidoost pluim GFS :o
seizoen 2018/2019

Marcellang

Citaat van: Tyshane op do 12 jan 2017 - 09:39
Mooi die spannende sneeuwkansen voor vandaag. Ik ben benieuwd hoe de verhouding regen, sneeuw en natte sneeuw zal zijn. Tuurlijk hoopt iedereen op een leuke pakjes sneeuw, maar er zal vast ook weer teleurstelling komen, dus we gaan niet uit van de mooiste kaarten. ;) Fijn ook die winterse opties van de laatste pluimen, de schaatsliefhebbers staan te popelen denk ik zo! :)
Idd   ;)
Ik moet het ook allemaal zien gebeuren,ik vind het maar kiele kiele....
Daarnaast valt me het toch maar weer opschuiven van de lage temperaturen overdag op.(vooral aan de kust)
Maar ook voor hier voor bijvoorbeeld zondag as.  8)
We zullen het zo weer gaan zien.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Mdelaat97

Stiekem hoop ik ook op een goede sneeuwstoring a.s. week zo dat we er langer van kunnen genieten. Afwachten maar.

Lothiriel

KMI heeft een gele waarschuwing uitgegeven voor Vlaanderen, behalve Limburg dat een oranje krijgt. Voor de rest van Walloniƫ ook oranje en Luik heeft rood.

Het zal me gaan benieuwen.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

DSDLimburg

Satelliet beeld laat mooi het laag  zien en waar de koude lucht zit.
seizoen 2018/2019

Energizer85


Satelliet beeld laat mooi het laag  zien en waar de koude lucht zit.
[/quote]


Inderdaad... heel mooi te zien! Storing van vanmiddag ligt ter hoogte van GB. En die van morgen is die mooie krul. Check ook die buien er tussenin!

Mooi plaatje!

Jenkie

Citaat van: Extremissimorum op do 12 jan 2017 - 09:02
Snap je het nou nog niet? Als Piet het een zegt, komt het tegenovergestelde uit!
Als hij dus negatief is over komend winterweer...

Ja, daarom meld ik het ook even: om aan te geven dat we enorm winterweer krijgen  ;) Maar even serieus: ik vind het opvallend dat zo'n weerman die toch elke dag op nationale tv is, zo stug blijft volhouden...

zwoof

Iedereen ziet winter behalve Piet. Maar laten we die Pietendiscussie hier niet voeren  ;)

Ochtendpluim EC Midden:



En zuidoost (de koudste) : 


winter

Hirlam is naar ECMWF gekropen qua sneeuwval!!!
Is echt een heel intensief neerslaggebied (neerslagafkoeling!) kan echt een totaal chaos morgen worden op de weg!

jandeventer

Virtueel genieten van de paarse kaartjes,maar ben ik dan de enige die het niet ziet zitten mbt de accumulatie  want de natte vorm kun je toch niet meten? Ipv cm word het gewoon mm?
en ik weet dat de rekensom  mm voor droge sneeuw dan cm word maar srry dat ik het misschien dan niet geheel snap regen/natte sneeuw/sneeuw je dan eigenlijk als alles is neergedaald dat de sneeuwhoogtes zoals aangegeven op de  purple maps dan ook gaan kloppen?
hoop eigenlijk wel op deze chaos want i love snow

Powered by EzPortal