Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181550 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joboy52

Citaat van: gilleeesss op wo 11 jan 2017 - 19:23
Heb je kaartje van 3uur ervoor? of is het vooral regen dan?

En EC berekent wel makkelijk sneeuw vindt ik laatste dagen, veronderstel dat het  eerst om natte sneeuw zal gaan op vele plaatsen

Denk eerst natte sneeuw, maar in gebieden met voldoende intensiteit moet droog haalbaar zijn. Meer kaartjes heb ik op dit moment niet

ron12

Totale sneeuwval tot zaterdagmorgen 7 uur
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep


Bacci

Zoveel onduidelijkheid nog, 1 ding is wel zeker, ergens in Nederland wordt het complete chaos.

Lucifer

Citaat van: gilleeesss op wo 11 jan 2017 - 19:23
Heb je kaartje van 3uur ervoor? of is het vooral regen dan?

Hier 3 uur ervoor en ook 3 uur erna. Weinig realistisch dat dit droge sneeuw zal zijn.

Ik verwacht voornamelijk kansen op gesloten dek ten oosten van BXL, Belgisch- en NL-Limburg en natuurlijk de Ardennen.
Arpege zal er kort bij zijn denk ik.

Jan van Ooijen

Het Europees weermodel blijft de winterse neerslag berekenen, niet zo'n beetje ook





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Als alles op zijn plaats valt dan kan er 10cm sneeuw vallen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: joboy52 op wo 11 jan 2017 - 19:20
Wederom mooi sneeuwsignaal in EC 12  ;D

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 11 jan 2017 - 19:44
Het Europees weermodel blijft de winterse neerslag berekenen, niet zo'n beetje ook

Krijg er bijna tranen van in mijn ogen, wat zijn een groot deel van de modellen in opeenvolgende runs Twente toch goedgezind. Maar het blijven modellen, het uiteindelijke resultaat kan soms ontnuchterend zijn. :) In ieder geval: boeiender (virtueel) winterweer dan dit bestaat er in mijn ogen niet. :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

winter

Citaat van: Bacci op wo 11 jan 2017 - 19:41
Zoveel onduidelijkheid nog, 1 ding is wel zeker, ergens in Nederland wordt het complete chaos.
Klopt en niet zo'n beetje ook want er zijn serieus hele hoge hoeveelheden mogelijk als t droge sneeuw wordt.
Denk dat i.c.m. de nacht en neerslagafkoeling er in heel NL sneeuw gaat vallen :)
Zoals je kan zien zijn de temperaturen links van de kern enorm laag op hoogte en boven de laag!

Johannes96

Zoals zovaak zal Friesland helaas buiten de boot vallen  :-\ Veel plezier met de sneeuw in bijna alle andere van het land! Wij moeten het maar weer eens doen met regen, regen en nog meer regen en 2 vlokken natte sneeuw  >:(

cekstuffertz

EC 12Z geeft een compleet andere setting aan op LT, benieuwd hoe de modellen er morgen uit zullen zien. Het scandihoog kantelt naar oost-europa, juist nu GFS wel om is...

Joep


Bacci

Citaat van: Johannes96 op wo 11 jan 2017 - 19:51
Zoals zovaak zal Friesland helaas buiten de boot vallen  :-\ Veel plezier met de sneeuw in bijna alle andere van het land! Wij moeten het maar weer eens doen met regen, regen en nog meer regen en 2 vlokken natte sneeuw  >:(

Ik zou zeggen pak de trein, bus, auto of misschien nog de fiets als het net aan is. Geniet je soms meer van!

gilleeesss

Neee EC, laat dat hogedruk eens boven scandinavie, niet naar het westenn (tenzij je daar een mooie blokkade vormt natuurlijkxd)

vdweste

Citaat van: cekstuffertz op wo 11 jan 2017 - 19:59
EC 12Z geeft een compleet andere setting aan op LT, benieuwd hoe de modellen er morgen uit zullen zien. Het scandihoog kantelt naar oost-europa, juist nu GFS wel om is...

Verbinding met Groenlandhoog, 24/48 uur later een glijbaan naar West-Europa, enige mindering van de kou maar tientallen cm's sneeuw gegarandeerd met zo'n setting, daar mag je niet over klagen hoor!

gilleeesss

Citaat van: vdweste op wo 11 jan 2017 - 20:06
Verbinding met Groenlandhoog, 24/48 uur later een glijbaan naar West-Europa, enige mindering van de kou maar tientallen cm's sneeuw gegarandeerd met zo'n setting, daar mag je niet over klagen hoor!

Ja als dat uitkomt niet nee, maar het is geen glijbaan op die EC kaarten. Kan evengoed gewoon weer een hogedrukgebied zijn die gaat oplossen daar op zee

Maarja goed, toch op z'n minst een winterse periode komende dagen/week, toch voor groot stuk van NL alvast, westen zie ik niet zo winters at the moment, veel te nipt allemaal hier. Nope niet overtuigd :(

vdweste

Citaat van: gilleeesss op wo 11 jan 2017 - 20:08
Ja als dat uitkomt niet nee, maar het is geen glijbaan op die EC kaarten. Kan evengoed gewoon weer een hogedrukgebied zijn die gaat oplossen daar op zee

Waar praten we eigenlijk over --> +240 uur  ;)

ron12

Vrijdag morgen ook kans op onweersbuien? westen /zuidwesten van het land  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Citaat van: vdweste op wo 11 jan 2017 - 20:09
Waar praten we eigenlijk over --> +240 uur  ;)
En dan is EC nog steeds ijskoud tot einde run!!!

Jan van Ooijen

Hierbij een animatiegifje van het Europees weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal