Zomer discussietopic 2016

Topic gezien door 74644 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 29 mei 2016 - 22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Armand

Citaat van: Arend op di 21 jun 2016 - 11:19
GFS blaast er inderdaad volop dertigers uit. EC tapt toch wel uit een ander vaatje voor donderdag, met meer onzekerheid.

Dat zal vast en zeker komen door de eventuele buienrestanten van woensdag of al vroeg de ontwikkeling van nieuwe buien op donderdag.

Arend

Citaat van: Armand op di 21 jun 2016 - 13:45
Dat zal vast en zeker komen door de eventuele buienrestanten van woensdag of al vroeg de ontwikkeling van nieuwe buien op donderdag.

Ja precies! Ook in de 12z runs van vanavond zie je weer enorme verschillen. Hieronder Harmonie versus Hirlam op donderdag 14.00 lokale tijd.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marsel

Citaat van: Arend op di 21 jun 2016 - 20:30
Ja precies! Ook in de 12z runs van vanavond zie je weer enorme verschillen. Hieronder Harmonie versus Hirlam op donderdag 14.00 lokale tijd.

Grotendeels afhankelijk van de aanwezigheid, of juist afwezigheid, van hoge- en middelbare bewolking/buienrestanten op donderdag! Ik krijg zelf het idee dat het met die hitte wel mee zal vallen aangezien er nogal wat bewolking wordt berekend. Maar goed, dat zal echt nowcasten worden.

Arend

Hirlam blijft nu run na run positief met 30-plussers voor het (zuid-) oosten, ziet er goed uit.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Nog 3 dagen kans op regen, daarna tot 5 Juli droog weer, met mooie temperaturen. Op en top zomer in het voor uitzicht  8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Prachtige zijkanten van wolken gezien die iemand in het onweerstopic plaatste vanuit Ede West, alleen ik zag het later op de avond rond 23.30 uur. Prachtig hoeveel licht de zonsondergang nog gaf rond diezelfde tijd en zelfs nog wolkjes met zonlicht werden beschenen. De langste dagen van het jaar, heerlijk op deze manier :)

En ook nog eens een enorme grote maan zien opkomen, op de vooravond van donderbuien en hitte op al een zwoele avond en nacht van meer dan 20 graden... Heerlijk!  8)

Ries

Ik wil heeeeel graag ns stabiel weer. Hoeft echt geen wsrm weer te zijn, gewoon Hollands 19-20gr is perfect. Zo grillig als laatste weken is hopeloos om uitjes te plannen ook omdat de verwachtingen per dag (vantevoren ook nog) veranderen. En voor mensen is t op en neer van nat/droog koel/heet ook totaal niet gezond. Hopeloos weer.

Kwadrant

Actuele foto, spannend aan de Kust !
Don`t feed Angry Wolves

Streamertje

Enorm slecht weer hier geweest vannacht met wateroverlast. Zelden zo'n zware bui meegemaakt...

sneeuw040

Hier eigenlijk alleen tussen half 1 en half 2 wat gespetter gehad rest alleen maar zon en heel erg warm. (Eindhoven)

Ries

Grauw, harde wind en nu zelfs motregen naar toch al 22 graden....raaaaar weer.

Arend

Liefhebbers van tropisch weer lijken een tijdje te moeten teren op de gisteren behaalde temperaturen, het ziet er voorlopig niet naar uit dat deze spoedig geëvenaard gaan worden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Lothiriel

De 30 graden hier ook ruim overschreden, en ook weer verschrikkelijk veel regen gevallen. We vallen wel elke keer "in de prijzen". Ik kan me niet herinneren al ooit zoveel regen gezien te hebben in juni...

Grond is volledig verzadigd, gisteren liep ook de straat helemaal onder omdat het water nergens meer in de grond drinkt. Het mag snel afgelopen zijn met al die regen wat mij betreft :p.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Ries

Hey, hoe zit het met morgen voor NO?

Ik zie in de pluim een neerslagpiek enkel voor NO, maar Wadden en Oost dan weer minder. Geïsoleerd ontstaande buien? Ik zie geen cape-signaal dus weinig kans op onweer? Of kan hier de broeierigheid hier morgen nog met iets leuks verjaagd worden?

Lothiriel

Wat foto's van vandaag in Leuven-centrum. Dit is de Dijle, normaal staat die altijd heel laag dankzij de wachtbekkens stroomopwaarts in Wallonië. Deze waren klaarblijkelijk helemaal gevuld geraakt.

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

ron12

Nog 44 mm regen in De Bilt en we de natste eerste helft van het jaar ooit te pakken, sinds de metingen https://weerstatistieken.nl/ klik neerslag som ;) wel 30 juni invullen .Precies honderd jaar geleden was het net zo nat als nu :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ries

Citaat van: Ries op vr 24 jun 2016 - 17:07
Hey, hoe zit het met morgen voor NO?

Ik zie in de pluim een neerslagpiek enkel voor NO, maar Wadden en Oost dan weer minder. Geïsoleerd ontstaande buien? Ik zie geen cape-signaal dus weinig kans op onweer? Of kan hier de broeierigheid hier morgen nog met iets leuks verjaagd worden?
Halloooo? Crew? Iemand hier?

dennis089

Bohh.. Wat een kou opeens! Waar is de warmte heen :o

Armand

Citaat van: dennis089 op za 25 jun 2016 - 01:53
Bohh.. Wat een kou opeens! Waar is de warmte heen :o

Ziet er best somber uit, voorlopig komt die warmte niet meer terug.

Armand

Bah bah bah, het lijkt alleen maar slechter te worden, hier wordt je toch zo moedeloos van. Nu ook weer regen, ik heb het idee dat dit niet zo'n warme, zonnige zomer als vorig jaar gaat worden...

Hier dan de recente pluim van GFS 06z

Powered by EzPortal