Storm in de Middellandse Zee gezien vanuit de ruimte

Topic gezien door 2433 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 24 feb 2012 - 15:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Storm in de Middellandse Zee gezien vanuit de ruimte



Een prachtige storm werd gespot door een satelliet gisteren (23 februari) boven de Middellandse Zee. De cyclonische, tegen de klok in draaien van een lagedruk systeem is goed te zien op deze foto, die afkomstig is van de NOAA-19 AVHRR satelliet. Dit systeem heeft geleid tot een slordige regenval van 102mm in 24 uur tijd in de kustgebieden van Europa en Afrika. NOAA-19 is de laatste van de POES lijn van polaire satellieten. Zijn opvolger, de Suomi-NPP satelliet is eind vorig jaar gelanceerd en ondergaat op dit moment de check-out fase.

?Meteo-Service
Bron info OAP
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

Krijgen dit soort stormen ook een naam zoals de orkanen in de rest van de wereld of zoals de Duitsers de depressies ook namen geven?
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Jan van Ooijen

Citaat van: Fren op ma 27 feb 2012 - 12:40
Krijgen dit soort stormen ook een naam zoals de orkanen in de rest van de wereld of zoals de Duitsers de depressies ook namen geven?

Normaal gesproken wel, je ziet het dan ook NHC staan in hun berichten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Mooi plaat hoor, zo duidelijk als je de draaiing kunt zien.

Sven

Mooie plaat, kan me herrineren dat er vorig jaar ook zo'n depressie lag alleen dichter richting Italie aan, wat geloof ik ook nog een klein oog bevatte, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal