Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 98836 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Unknown-user1778

zie alleen maar goeds vanaf 1, 2 mei op kaarten zowel ec als gfs

ron12

Geen ijsheiligen dit jaar temperaturen mogelijk van 20 tot 27 graden in de week van ijsheiligen vanaf 10 Mei. Zo juist op de Duitser. Nu maar hopen dat het uit komt. :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

De pluimen van vanavond bieden (op termijn) met een beetje fantasie, de eerste zomerse dag van dit jaar. In ieder geval lijkt de winterjas eindelijk uit te kunnen?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

GFS blijft er toch mee komen met die temperaturen van 20+

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Arend op vr 29 apr 2016 - 23:32
De pluimen van vanavond bieden (op termijn) met een beetje fantasie, de eerste zomerse dag van dit jaar. In ieder geval lijkt de winterjas eindelijk uit te kunnen?

Ik denk dat er geen update meer nodig is inderdaad ;). Ensembles van de verschillende modellen zijn eensgezind: de lente gooit de rem eraf in de loop van de komende week!

De algehele synoptische ontwikkeling, met uitzakkende hoogtetrog (zuid)west en een rug oost van ons, doet mij sowieso deugd aangezien de setup van de komende periode vrij duurzaam lijkt te zijn. Met andere woorden, we zouden zomaar vertrokken kunnen zijn voor een wat langere periode met aangenaam weer waarbij waarden onder normaal toch echt tot het verleden behoren. Bovendien is de verbetering perfect getimd met het, voor velen althans, komende lange weekend.

Het aardige van het geheel is verder dat modellen op termijn (>200h) zinspelen op afsnoering van een vrij serieus hoogtelaag ten westen van Spanje. We weten allemaal dat dat een gunsige locatie is en daarmee zou de warmte dus lang(er) voort kunnen duren. Uiteraard zal de precieze constellatie tegen die tijd bepalen of dat ook daadwerkelijk zo zal zijn, maar het geeft in ieder geval goede hoop. Denk dat de natuur werkelijk ontploft de komende tijd. Geniet van de dagen die gaan komen!  :)

Jan van Ooijen

Pfoe het Europees weermodel komt ook met 20+ graden aan zetten. Gaat de lente eindelijk goed beginnen?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Peter

Ik teken er voor, ik zeg hoppa kom er maar in zon, warmte en zomer. In de nacht zo af en toe een lekkere flinke onweerskneiter. En dat weer type door naar September!!!!!
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Marsel

Man, man, man....EC00 oper is werkelijk om door een ringetje te halen tot +240h. Machtige kaarten en langdurig warm vanaf grofweg donderdag/vrijdag! Even kijken hoe eea in het ensemble ligt straks.

Armand

Citaat van: Marsel op za 30 apr 2016 - 09:38
Man, man, man....EC00 oper is werkelijk om door een ringetje te halen tot +240h. Machtige kaarten en langdurig warm vanaf grofweg donderdag/vrijdag! Even kijken hoe eea in het ensemble ligt straks.

Zag ik idd ook. Hoop dat dit stand gaat houden, we hebben het in ieder geval wel verdiend na afgelopen week.

Bacci

Citaat van: Armand op za 30 apr 2016 - 09:57
Zag ik idd ook. Hoop dat dit stand gaat houden, we hebben het in ieder geval wel verdiend na afgelopen week.

Na afgelopen maanden mag je wel zeggen, jeetje winter werd lente en lente werd winter...

Jan van Ooijen

GFS oper komt weer met een mooie run op termijn. Zelfs zomerse temperaturen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op za 30 apr 2016 - 13:32
GFS oper komt weer met een mooie run op termijn. Zelfs zomerse temperaturen

Nog een beetje onweer erbij en ik mag niet klagen.

Tam

Het begin van de vele record brekende hittegolven met Ostgewitter van 2016.

Tenminste dat hoop ik.

4seasons

Citaat van: Bacci op za 30 apr 2016 - 14:14
Nog een beetje onweer erbij en ik mag niet klagen.
Dan moet je naar Frankrijk en komt het met een zuidelijke stroming naar ons toe ??


Een vrij groot gedeelte in Frankrijk heeft een waarschuwing voor onweer:
http://www.meteoalarm.eu/ne_NL/0/0/FR-Frankrijk.html


Ook nog te volgen via:
L'Observatoire Français des Tornades et des Orages Violents
http://www.keraunos.org/


Off topic
Daar staan ook tweets en filmpjes over tornado's etc.
Een nieuwe tweet is over een tornado in Tanjung Perak (Indonesie):


Jan van Ooijen

Lente? Volgens GFS gaan we gelijk de zomer in. 27 graden als maximum temperatuur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Eerste 30er staat ook alweer in de kaarten :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

SniperEye

Vooral benieuwd naar hoe bevrijdingsdag zal verlopen. Dan al hogere temperaturen?

Unknown-user1778

bevrijdingsdag, festivals lijken een mooie dag te worden! gelukkig want ook ik ben dan in roermond te vinden :)

Jan van Ooijen

Europees weermodel ziet er ook "zomers" uit met temperaturen van 23-25 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Voor het eerst sinds 1997 vorst in De Bilt in Mei dan ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal