Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 98854 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Armand

Hier sneeuwt het nu bij 1.8 graden. Gewoon midden op de dag bij een nog niet eens stevige bui. En dat dan eind april, kan me niet meer herinneren of dit eerder al eens is voorgekomen hier.

matroesjka-world

Helemaal geen mooie sneeuwfoto's hier? Of in de fotohoek?
Ik zie er zoveel voorbij komen op facebook, dus ik dacht dan moeten ze hier vast ook wel staan, maar nee helaas  :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Armand

In de Ardennen (Mont Rigi) ligt inmiddels al 15 cm sneeuw. Daar is het bijna de hele dag onder 0 geweest en vannacht komt daar opnieuw een flink pak sneeuw aan. Live webcam met temperatuur kun je hier volgen:

http://www.weerstationmaasmechelen.be/sneeuw/cammontrigi.htm

Armand

Pluim begint er steeds beter uit te zien. Tweede week van mei lijken we naar de 15-18 graden te gaan.


Mike25

Citaat van: matroesjka-world op di 26 apr 2016 - 18:24
Helemaal geen mooie sneeuwfoto's hier? Of in de fotohoek?
Ik zie er zoveel voorbij komen op facebook, dus ik dacht dan moeten ze hier vast ook wel staan, maar nee helaas  :-\

Inderdaad dat idee had ik ook wel beetje :D maar vind het sowieso rustig/Tam (mijn mening) op het forum  8)

Eric

Estofex heeft een Level 1 voor 't zuiden afgekondigd?  :o ???

matroesjka-world

Citaat van: Mike25 op wo 27 apr 2016 - 11:20
Inderdaad dat idee had ik ook wel beetje :D maar vind het sowieso rustig/Tam (mijn mening) op het forum  8)

Het is hier inderdaad wel eens drukker geweest  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

Citaat van: matroesjka-world op wo 27 apr 2016 - 15:29
Het is hier inderdaad wel eens drukker geweest  8)

Lente is hier altijd zo stil of er nu sneeuw valt of niet. Daarnet de stats bekeken en deze lente zijn er al meer bezoekers geweest dan voorgaande lente
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Unknown-user1778

Citaat van: Armand op wo 27 apr 2016 - 11:06
Pluim begint er steeds beter uit te zien. Tweede week van mei lijken we naar de 15-18 graden te gaan.

inderdaad, zowel EC als GFS toveren op 5 mei een leuke warme setting. Erna lijkt er wel weer kou te komen, maar het lijkt toch een ander vaatje te worden dan de huidige koude troep!  :D
Marsel kun je ons binnenkort eens verblijden met een mooie update?  :D

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Citaat van: dennis089 op wo 27 apr 2016 - 16:27
inderdaad, zowel EC als GFS toveren op 5 mei een leuke warme setting. Erna lijkt er wel weer kou te komen, maar het lijkt toch een ander vaatje te worden dan de huidige koude troep!  :D
Marsel kun je ons binnenkort eens verblijden met een mooie update?  :D

Ik zal binnenkort even kijken of ik er tijd voor kan vinden, en of er dan wat te maken valt van de modeloutput voor de LT. Maar ik krijg sterk het vermoeden dat we in mei nog voldoende warmte tegemoet kunnen zien. Ik geloof niet in compensatie, maar er lijkt ver achter de betrouwbaarheidshorizon wel het een en ander te broeien.

Bacci

Lage temp. met buien in het oosten. Sneeuw/hagel? Iedereen loopt toch te slapen haha :P
+ stevige buien onderweg vanuit het ZW.

SniperEye

Citaat van: Marsel op wo 27 apr 2016 - 21:29
Ik zal binnenkort even kijken of ik er tijd voor kan vinden, en of er dan wat te maken valt van de modeloutput voor de LT. Maar ik krijg sterk het vermoeden dat we in mei nog voldoende warmte tegemoet kunnen zien. Ik geloof niet in compensatie, maar er lijkt ver achter de betrouwbaarheidshorizon wel het een en ander te broeien.

Dat klinkt bemoedigend :) Ik zie in de pluim al verschillende reeksen op rij vanaf omstreeks 5 mei een omslag komen. Steeds meer leden kiezen voor 15 graden +.

Armand

Gelukkig nu eens wat warmer met 7/8 graden. De afgelopen dagen zaten we in de regen/natte sneeuw met het grootste deel van de dag maar 3 tot 5 graden hier. Wat ga je dan doen; de archieven van afgelopen zomer eens bekijken... En toen kwam ik dit tegen en dat wilde ik nog wel eens met jullie delen:  8)

Donderdag 2 juli:
Tmax: 38,9  /  Tmin: 24,2  /  Tgem: 29,7

Dat was echt niet normaal warm en afkoeling was tijdens die stevige hittegolf alleen in de diepvries te vinden  ;D
Vond het wel jammer dat deze warme week (hier) niet werd afgesloten met knallend onweer.


Extremissimorum

Matige nattesneeuwval tussen de regen door. En het gaat best flink door.

K0fferbak

Flinke klap onweer net hier, de stroom viel uit. Nu flinke regen en natte sneeuw.

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 27 apr 2016 - 16:07
Lente is hier altijd zo stil of er nu sneeuw valt of niet. Daarnet de stats bekeken en deze lente zijn er al meer bezoekers geweest dan voorgaande lente

Tussen bezoekers en reaguurders  ;) zit een groot verschil. Je kunt nog zoveel bezoekers hebben, als ze niks melden dan vind ik het hier stil   8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Mooie voor uitzichten in het verschiet
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Koen-IJM

Citaat van: ron12 op do 28 apr 2016 - 17:27
Mooie voor uitzichten in het verschiet

Welke plaats is dit?

ron12

Citaat van: Koen-IJM op do 28 apr 2016 - 19:09
Welke plaats is dit?
Nijmegen  8) Plaatje 8 Mei van Europa
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal