Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 98786 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

Zalig weer, 18.2 graden in de schaduw, vogeltjes fluiten, een eerste vlinder vloog voorbij, ik hou van dit weer
Danger is real, fear is a choice.

Unknown-user1778

Ik heb met de eerste wesp kennisgemaakt :o

Lothiriel

Temperatuur heeft hier voor het eerst dit jaar de 20 graden overschreden :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

dondertje127

Het is vandaag warmer dan ik zelf had durven zeker te weten; 19.7 graden is de hoogst gemeten temperatuur hier gemeten. Nu dat het bewolkt raakt zal die denk ik niet meer overschreden worden. Het viel in eerste instantie zwaar tegen met de zon, maar uiteindelijk werd het de tweede helft van de middag zonnig :)

Ik heb het nu gezien dat het toch zo zacht werd, dus nu geloof ik het dat mag ik dan ook wel opbiechten hè na die sceptische houding van mij? :)
Zo ben ik dan ook weer.

Sja ze hebben het ook over buien met een lokale kans op onweer. Laten we stiekem hopen dat dat laatste ook gebeuren zou, heel stiekem. Maar daar ga ik niet vanuit.

Edit: Toch nog 20.3 graden gehaald een kwartier geleden! Wow, dat nog zo laat. Nou zeg! :D
De zon was er even later toch weer even uitbundig doorgekomen maar nu komen dan weer enkele wolken voorzichtig aan.

Hoe dan ook heb ik vandaag genoten en nog wat foto's gemaakt in Velp.




Stephanie

Pluim is toch niet slecht qua temp, alleen die regen/ buien  :(. Vanaf maandag gemiddelde weer rond de 15 graden.

Marsel

Citaat van: Stephanie op ma 04 apr 2016 - 23:25
Pluim is toch niet slecht qua temp, alleen die regen/ buien  :(. Vanaf maandag gemiddelde weer rond de 15 graden.

Ziet er inderaad niet gek uit vanaf het komende weekeind. Onder invloed van een ver uitgezakte hoogtetrog op de oceaan en een grondlaag ten westen van Frankrijk/Spanje wel  blijvend wisselvallig maar temperaturen lopen toch langzaam op naar grofweg 15C inderdaad. We zullen tegen die tijd veelvuldig zuidelijke winden tegenkomen, maar zolang we aan de koele kant van het polaire front zitten blijven temperaturen gematigd.

Toch al met al geen hele gekke synoptische ontwikkelingen aangezien deze drukverdeling een fijne afwisseling van storingen en zonnige perioden oplevert zonder dat temperaturen ver weg zakken. Hieronder EC00.

ron12

Koude golf in Canada en het noordoosten van de VS opkomst :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Unknown-user1778

Maar storingen betekenen wel regen toch Marsel? Stiekum ben ik toch echt aan het hopen op een droge mooi zonnige periode die een week ofzo lang aanhoudt! Voor mijn gevoel nog altijd weinig lenteweer gehad terwijl we april toch alweer een week gehad hebben, ik zie ook niks goeds op de kaarten de komende 10 dagen? Dus toch tweede helft van april pas misschien beter.

Stephanie

Er komt hier nu een enorme bui met een heel stevig windveld over, jeetje!

Svanos

Wat een onwijs stevige buien hier, t lijkt er op als of ze terplekke ontwikkellen?!?
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Unknown-user1778

Ik begin steeds meer te geloven in warm mooi volgende week weekend. Het stond gister al op de kaarten, zowel ec als gfs komen ermee en ook de pluim lijkt rond de 16de april echt rond de 20 graden te willen gaan liggen :) wat denk jij Marsel?

sneeuw040

As maandag wordt bij ons zuidoost brabant weer 19 graden aangegeven ben benieuwd ::)

Jan van Ooijen

Citaat van: sneeuw040 op do 07 apr 2016 - 09:40
As maandag wordt bij ons zuidoost brabant weer 19 graden aangegeven ben benieuwd ::)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dondertje127

Pluim ligt er plotseling wel een stuk beter bij dan vannacht. Maarja, dat kan per dag ook weer veranderen dus eerst maar afwachten.

Jan van Ooijen

Haha te hoog in hun bolletje?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vossejongk


Unknown-user1778

De lente is maar alvast zonder het lenteweer begonnen. Ik zie op steeds meer plekken de bloei tevoorschijn komen. Verschrikkelijk dat het grijze weer zo lang aanhoudt!

dondertje127


AFTH14

Vandaag al mooi, morgen helemaal genieten!?

Unknown-user1778

Helaas beide weekenddagen mogen werken. Hopelijk krijgen we meer mooi weer!

Powered by EzPortal