Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 98751 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

matroesjka-world

Hier vanmiddag toch nog even het zonnetje gezien, had ik niet verwacht..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Unknown-user1778

Kunnen we morgen weer t zonnetje verwelkomen? Ik heb een vrije dag  :D

Armand

Citaat van: dennis089 op di 15 mrt 2016 - 21:41
Kunnen we morgen weer t zonnetje verwelkomen? Ik heb een vrije dag  :D

Morgen en donderdag gelukkig nog wel. Daarna een aantal dagen kil en fris. 15+ gaat het waarschijnlijk de komende 10 dagen niet worden. Al verlang ik er toch steeds meer naar ;) Op de Noordpool lijkt ook de maand maart weer tientallen (!) graden te warm te verlopen....

ron12

Februari wereldwijd 1.35 graden te warm verlopen. Nog nooit vertoond zo een grote afwijking naar boven. Dit gaat verkeerd  :o En ook een plaatje waar het warm was :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GeneralDuke

Citaat van: ron12 op wo 16 mrt 2016 - 11:06
Februari wereldwijd 1.35 graden te warm verlopen. Nog nooit vertoond zo een grote afwijking naar boven. Dit gaat verkeerd  :o En ook een plaatje waar het warm was :(

Ik denk dat het voornamelijk komt door een samenloop van wat omstandigheden dan dat het vanaf nu steeds 1.35 graden te warm gaat zijn. El Niño, die stevige westcirculatie die Atlantische lucht naar het Arctische gebied stuurde, ...
Ik las ergens dat het toch echt een probleem is dat we nu al op 1.35 graden zitten terwijl we niet naar de 2 graden willen, maar dat is dus precies het verschil tussen het weer en het klimaat. Maar eens zien hoe het zich de rest van dit jaar ontwikkelt.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Ploeps

Het lijkt heerlijk weer als je binnen zit. Ik heb in de pauze even mijn dagelijkse rondje beweging gemaakt, maar wat is die wind een spelbreker zeg... Nu al dagen achtereen uit dezelfde hoek. Je zou bijna zeggen dat licht vriezend weer zonder die wind nog beter zou zijn   :-\
Liefhebber van weer-uitersten.

Marsel

Citaat van: Ploeps op wo 16 mrt 2016 - 13:15
Het lijkt heerlijk weer als je binnen zit. Ik heb in de pauze even mijn dagelijkse rondje beweging gemaakt, maar wat is die wind een spelbreker zeg... Nu al dagen achtereen uit dezelfde hoek. Je zou bijna zeggen dat licht vriezend weer zonder die wind nog beter zou zijn   :-\

Inderdaad enigszins schraal.
Td's zijn ook behoorlijk laag (lokaal zelfs iets negatief) terwijl de zon de temperatuur al redelijk op drijft: levert zeker overdag behoorlijk droge lucht op. En dat doet voor het gevoel, zeker icm die matige noordooster, meer kwaad dan goed inderdaad. Ik denk dat we tot April moeten wachten op warmte met wat meer body. Het huidige patroon ligt behoorlijk vast.

Unknown-user1778

Ik had idd meer verwacht van het voorspelde mooie weer. Het heeft zich niet zo lang als verwacht kunnen handhaven en het was ook niet echt warm. Jammer dat het nog een tijdje gaat duren voor t echt beter wordt

lander20

wat een *** wind zo irritant als je moet fietsen! en de zon is ook weg nog maar even geduld dan  :)

vlerk

Ik word knettergek van die al dagen durende irritante rotwind uit immer dezelfde hoek

Armand

Citaat van: Marsel op wo 16 mrt 2016 - 13:39
Inderdaad enigszins schraal.
Td's zijn ook behoorlijk laag (lokaal zelfs iets negatief) terwijl de zon de temperatuur al redelijk op drijft: levert zeker overdag behoorlijk droge lucht op. En dat doet voor het gevoel, zeker icm die matige noordooster, meer kwaad dan goed inderdaad. Ik denk dat we tot April moeten wachten op warmte met wat meer body. Het huidige patroon ligt behoorlijk vast.

Goed voorbeeld van de droge lucht en lage Td's is ook de nog steeds aanwezige sneeuwdek in de Ardennen. Je zou het niet verwachten, maar op de hoogste toppen ligt nog tot bijna 10 cm (gesloten) sneeuwdek. Terwijl het er overdag ook gewoon (flink) dooit.

Bacci

Vooruitzichten zien er toch weer beter uit, op termijn richting de 15 graden.


dondertje127

Nou, voorlopig is de lente in geen velden of wegen te bekennen in de verste verte niet. We gaan toch niet weer zo'n voorjaar tegemoet zoals in 2013 hè?

Armand

Citaat van: dondertje127 op wo 16 mrt 2016 - 23:33
Nou, voorlopig is de lente in geen velden of wegen te bekennen in de verste verte niet. We gaan toch niet weer zo'n voorjaar tegemoet zoals in 2013 hè?

Zo erg zal het niet worden denk ik. Toen nog enkele dagen een (flink) sneeuwpak. Dat zie ik niet meer gebeuren, desondanks blijft het wel gewoon te koud voorlopig.

jonkheer

Prima weer. Veel zon en droog koud weer. Zeker geen warm lenteweer, maar een garantie voor een warme zonnige lente is er simpelweg niet. In ieder geval beter dan bakken vol regen

Fluffje

droge schrale lucht, niet geweldig, maar iig beter dan al die nattigheid. Wel oppassen met statische ontladingen... jemig, kreeg de fik er goed in gister met alles wat ik aanraakte  ;D
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

vossejongk

Citaat van: Fluffje op do 17 mrt 2016 - 10:06
droge schrale lucht, niet geweldig, maar iig beter dan al die nattigheid. Wel oppassen met statische ontladingen... jemig, kreeg de fik er goed in gister met alles wat ik aanraakte  ;D

Vooral autodeuren -_-

dondertje127

Citaat van: Fluffje op do 17 mrt 2016 - 10:06
droge schrale lucht, niet geweldig, maar iig beter dan al die nattigheid. Wel oppassen met statische ontladingen... jemig, kreeg de fik er goed in gister met alles wat ik aanraakte  ;D

Daar had ik ook last van afgelopen weken, op een aantal dagen.

Wat betreft het voorjaar van 2013 en 2016, was vooral met de lage te,peraturen bedoeld :)
Maar nu zie ik voorzichtig toch betere prognoses. Maarja, ver weg nog dus met een slag om de arm.

arjanbruggink

Een prachtig zonovergoten Benelux met nog sneeuw zichtbaar op de Ardennen en de Eifel.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Sven

Citaat van: jonkheer op do 17 mrt 2016 - 09:56
Prima weer. Veel zon en droog koud weer. Zeker geen warm lenteweer, maar een garantie voor een warme zonnige lente is er simpelweg niet. In ieder geval beter dan bakken vol regen

Ik ben al blij om te zien dat GFS in de laatste run een mooi "eurohoog" tevoorschijn toverd. Einde vd maand oplopende temperaturen richting de 17/18 graden en begin April zelfs aan de oostgrens 20 graden. Het is ver weg, maar desalnietemin erg leuk om weer te zien.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Powered by EzPortal