Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 98667 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Dit vind ik nou eens prachtig weer zeg. Vanochtend lekker fris, en nu een aangename 10 graden en geen wolkje aan de hemel te zien.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Unknown-user1778

tijdens de lessen vandaag heerlijk even in het zonnetje vertoefd. met weinig wind is het toch aardig goed uit te houden met een vestje aan. mooi om te zien dat het misschien alleen nog maar beter gaat worden.

TaL

GFS komt opnieuw met warme temperaturen eind volgende week. Dit in combinatie met de eerste zomerse onweerskansen (zie topic).

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jeroen22

Heerlijk was het vandaag. Vanmiddag al zonder jas in een vest buiten gewerkt. Ik voel dat de lente eraan komt en ons kunnen opmaken voor een tropische zomer 8) 8)

Armand

GFS is ook weer aan het grabbelen uit de hoge toverhoed...
Eerst lekker 15 graden en 2 dagen later..... sneeuw!?
Gelukkig doen ze dit alleen op LT  :P



GeneralDuke

Citaat van: Armand op do 10 mrt 2016 - 18:55
GFS is ook weer aan het grabbelen uit de hoge toverhoed...
Eerst lekker 15 graden en 2 dagen later..... sneeuw!?
Gelukkig doen ze dit alleen op LT  :P

Achja je moet wat als weermodel zullen we maar zeggen :)

Vraagje: EC is nu naar 8 km resolutie opgeschaald, GFS zit volgens mij op 55 km of iets in die richting. Ik dacht dat het vrij identieke modellen zijn (iig allebei hydrostatisch, wat denk ik het grootste verschil is dat er bestaat tussen weermodellen); ik zou zeggen, de resolutie van EC is inmiddels zó veel hoger, dat we GFS eigenlijk niet echt meer ermee kunnen vergelijken.
Mijn vraag dus: wat zijn typische situaties waarbij je juist op GFS wil vertrouwen en niet op EC? Wat onderscheidt hen zodanig dat de lage resolutie van GFS nog compenseert?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Marsel

Heerlijk dagje achter de rug. Wat kil, maar wel zo goed als zonnig. Tx uiteindelijk tussen negen en tien graden met zwakke tot matige noordoostelijke bries. Tja, warm is anders, maar met die zon erbij was het zo gek nog niet!

TaL

Citaat van: Marsel op vr 11 mrt 2016 - 19:49
Heerlijk dagje achter de rug. Wat kil, maar wel zo goed als zonnig. Tx uiteindelijk tussen negen en tien graden met zwakke tot matige noordoostelijke bries. Tja, warm is anders, maar met die zon erbij was het zo gek nog niet!

Als je dan het geluk nog eens hebt met een terras aan de westzijde van je huis mag die noordooster zelf krachtig waaien als je me verstaat  8) Heerlijk gewoon!
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Unknown-user1778

Met elke dag voel je de zomer naderen! :) heerlijk weer!

vossejongk

Wat een heerlijke dag idd, de dames hadden er ook zin in :)


4seasons

Citaat van: dennis089 op za 12 mrt 2016 - 12:57
Met elke dag voel je de zomer naderen! :) heerlijk weer!
;D
Maar mag het eerst lente worden ?
Zodat je de natuur weer in bloei ziet komen :)


lambik

wel een koude wind vandaag zeg.... 8)

Eveline

Citaat van: 4seasons op za 12 mrt 2016 - 17:17
Maar mag het eerst lente worden ?
Zodat je de natuur weer in bloei ziet komen :)

Bij ons voor in de straat komt er al bloesem in de bomen... fijn om te zien!
  ;D

SniperEye

De zon erbij is prima, echter de wind voert toch echt de boventoon en daarom is het toch erg koud nog.

Armand

Lijkt er toch op dat het komend weekend en mogelijk nog even daarna nogal grijs en kil gaat verlopen, dankzij een noordelijke wind.
Dus nog even genieten van de zon komende dagen, momenteel trouwens bewolkt hier.

daan197611

Citaat van: TaL op do 10 mrt 2016 - 15:29
GFS komt opnieuw met warme temperaturen eind volgende week. Dit in combinatie met de eerste zomerse onweerskansen (zie topic).

Zo zie je maar weer dat GFS er weer voor de zoveelste keer naast zit.  We gaan gewoon weer naar kouder weer einde van de week.



Armand

Op de Ardennen op veel plaatsen toch nog een redelijk sneeuwdek. Wegens het droge weer zal de sneeuw daar niet veel smelten. De Ardennen kunnen voor januari en februari toch wel spreken van een redelijke winter.

Einde van de week lijken we toch aan de verkeerde kant van het hoog te zitten, met wat koudere temperaturen en meer bewolking. Dit moest allemaal eens in de winter voorkomen, dan hadden we wekenlang mooi, zonnig (schaats)weer gehad. Achja, zon hebben we de afgelopen dagen al lekker mogen verwelkomen en ik ben eigenlijk toch niet echt zo'n schaatsfan ;D

TaL

Ik vrees dat de rest van maart, na donderdag niet veel soeps gaat worden.

Overwegend te koel weer  :'(
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

SniperEye

Maart roert zijn staart.

JerryL

Vandaag waterkoud. Eigenlijk nog best lekker winterweer, alleen drie maanden te laat. Lichte nachtvorst zorgt voor een prachtige witte rijp in de ochtenden.....

Powered by EzPortal