Lente Discussietopic 2016

Topic gezien door 97381 bezoekers
Gestart door Marsel, vr 19 feb 2016 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Danny

Citaat van: Flippie Flink op ma 22 feb 2016 - 19:12
Kan iemand mij vertellen (of liever laten zien) hoe de gemiddelde lenteweerkaart eruit ziet? Of is er geen gangbare situatie te schetsen?

De vraag is wat versta je onder gangbaar lenteweer. In de lente heb je vaak een menging van meerdere soorten weer. Buien als vandaag horen ook in de lente thuis (Maart & April) maar je kan ook dagen hebben met 25 of 30 graden (Mei). Dan heb je echt 2 totaal verschillende situaties op de kaarten staan.

Flippie Flink

Je hebt gelijk.
Dát houdt het ook leuk  :)

Armand

De vogels beginnen echt al meer en langer te fluiten, dat valt me (momenteel ook) erg op. Heerlijk weertype vandaag om naar buiten te kijken, maar zodra je buiten komt tijdens een bui verlang je weer naar binnen  :P

Jeroen22

Wordt tijd voor de lente. Merk ook al dat de zon op kracht begint te komen. Vanmiddag onbewolkt weer en de jas ging al weer open..

ron12

Citaat van: Flippie Flink op ma 22 feb 2016 - 19:12
Kan iemand mij vertellen (of liever laten zien) hoe de gemiddelde lenteweerkaart eruit ziet? Of is er geen gangbare situatie te schetsen?
Misschien heb je hier wat aan http://www.logboekweer.nl/Stations/DeBilt.htm  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


TaL

Zowaar een lentegevoel hier. Heerlijk zonnetje en quasi windstil, ook is de lucht vrij straf als je met de auto rijdt en er zijn ook wat zomers aandoende wolkenvelden. Heerlijk gewoon  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

dennis089

Iets warmer en iets meer zon.. Maar ik denk dat we voor de eerste zonnige 15 graden dagen toch meer richting eind maart moeten niet? :(

zwoof

Citaat van: dennis089 op wo 24 feb 2016 - 16:58
Iets warmer en iets meer zon.. Maar ik denk dat we voor de eerste zonnige 15 graden dagen toch meer richting eind maart moeten niet? :(

Op zich is maart een mooie maand voor extremen. Zo kan het het ruim 20 graden worden, maar het kan ook 15 graden vriezen. Zo werd het op 9 maart 2014 maar liefst 20,9 graden in Twente en op 9 maart 1976 daalde de thermometer naar bijna min 10 en kwam het overdag niet boven nul.  Het koude record en warmterecord voor maart ligt nog hoger overigens dan het hierboven gestelde voorbeeld.  Maart roert z,n staart en hoort soms bij de lente en soms bij de winter, kortom een prachtige maand.  ;)

dennis089

Vies grijs weer.. Bah heb t zo gehad hiermee..

flyineddy

Vanochtend mooi zonnig en koud. Nu begint het een beetje te betrekken, de strak blauwe lucht wordt steeds waziger, evenals de zon.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Marsel

Heerlijk weertje zo, althans achter glas. Buiten, ondanks de uitbundige zonneschijn, nog venijnig koud met die lage Td en matige noordoostelijke wind. Na dat gedrocht van een winter is het simpelweg heerlijk om die zon weer te mogen verwelkomen.

dennis089

Ik heb genoten. 2u in de auto. Uur gebeld met een din. Heerlijk gewoon. Nou heb ik morgen een date. En dan zou dit weer perfect zijn, nu zegt weeronline morgen bewolking voor regio Sittard. Kun jij daar iets over zeggen Marsel? Is dit eenmalig of hebben we morgen ook lekker blauwe luchten?

Armand

Citaat van: dennis089 op za 27 feb 2016 - 12:54
Ik heb genoten. 2u in de auto. Uur gebeld met een din. Heerlijk gewoon. Nou heb ik morgen een date. En dan zou dit weer perfect zijn, nu zegt weeronline morgen bewolking voor regio Sittard. Kun jij daar iets over zeggen Marsel? Is dit eenmalig of hebben we morgen ook lekker blauwe luchten?

Ga er maar vanuit dat het ook morgen en maandag lekker zonnig (lente)weer is, met een frisse wind! Vanaf dinsdag weer regen en (winterse) buien.

Eric

Citaat van: dennis089 op za 27 feb 2016 - 12:54
Ik heb genoten. 2u in de auto. Uur gebeld met een din. Heerlijk gewoon. Nou heb ik morgen een date. En dan zou dit weer perfect zijn, nu zegt weeronline morgen bewolking voor regio Sittard. Kun jij daar iets over zeggen Marsel? Is dit eenmalig of hebben we morgen ook lekker blauwe luchten?

Succes!!  :-* ;D

dennis089

Haha Dankje! Het leven lijkt gewoon net een stukje zonniger wanneer het zonnig is xd en dan gaan die dates ook altijd beter! De vorige heeft me helaas losgelaten met carnaval na 7 dates :(

niets gehoord meer.. daten is verschrikkelijk  :-\ nog erger dan t weer

SniperEye

Het is tamelijk saai weer. Geen stormen, geen zwaar onweer, geen extreme sneeuwval etc. Zelfs geen echt gevecht tussen verschillende stromingen boven ons. Het lijkt allemaal wat stationair te draaien momenteel. Pluim is ook vrij eenduidig. Enige hoop is de control die al een aantal runs op rij een warme broeder is.

dondertje127

Goh, hoe snel dat gaat. De wintermaanden zijn alle drie alweer voorbij. Op naar de lentemaanden. Eerst naar de 'Maartse buien'. Wat klinkt dat alweer vreemd in de oren

Armand

Citaat van: dondertje127 op ma 29 feb 2016 - 17:42
Goh, hoe snel dat gaat. De wintermaanden zijn alle drie alweer voorbij. Op naar de lentemaanden. Eerst naar de 'Maartse buien'. Wat klinkt dat alweer vreemd in de oren

Ging inderdaad in een rap tempo. Het weer was helaas alles behalve winter hier... Hopen dat het zomerseizoen een hoop goedmaakt ;)

ron12

Citaat van: dondertje127 op ma 29 feb 2016 - 17:42
Goh, hoe snel dat gaat. De wintermaanden zijn alle drie alweer voorbij. Op naar de lentemaanden. Eerst naar de 'Maartse buien'. Wat klinkt dat alweer vreemd in de oren
Over 4 weken hebben we alweer zomertijd  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal