Weer een warmterecord verbroken in november

Topic gezien door 2044 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 08 nov 2015 - 09:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen



Weer een warmterecord verbroken in november

Nog nooit kende een novemberdag in Nederland zo'n hoge minimumtemperatuur als zaterdag in Twente en het Limburgse Arcen. Op beide locaties werd het niet kouder dan 14,8 graden, aldus de meteorologische dienst weeronline.nl.

Het oude record van 14,7 graden op 4 november 2010 in Westdorpe sneuvelt daardoor. Weeronline.nl geeft aan dat het hoge minimum het gevolg is van uitzonderlijk zachte lucht die door een stevige zuidwestenwind over het land wordt geblazen. De minimumtemperatuur is de laagste temperatuur in een heel etmaal.

De warmterecords volgen elkaar in november rap op. Zo noteerde De Bilt eerder de warmste 6 en 7 november en 6 novembernacht ooit. De verwachting is dat temperaturen overdag in heel Nederland vanaf zondag gaan dalen.

AD
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

We beleven een bizarre herfst wat temperatuur betreft ??? vorige maand in ELL (L) de ene na de andere koude record https://weerstatistieken.nl/ell/2015/oktober 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

kerstvrouw

Volgens mij krijgen we de laatste tijd alleen maar warmterecords. Over een jaar staat er vast '2016 breekt warmterecords.'  :-\

dondertje127

Ik heb in november verschillende dagen weer mijn zomerjas aan gedaan. Het is soms echt te warm voor een winterjas en sommige dagen was een zomerjas totaal geen overbodig iets. Zelfs niet op de fiets.

Powered by EzPortal