Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529730 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op za 26 dec 2015 - 09:59
Op Twitter vliegt het ene na het andere weerkaartje met kou de ether in waarbij al snel deze kaarten als waarheid worden beschouwd. Gelukkig is er hier dan toch enige nuance. :)

O jee is de winterkoorts weer toegeslagen bij DdB?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op za 26 dec 2015 - 09:33
Nou niet direct, maar kan me winters voor me halen dat we alleen maar GEm pakte omdat die juist correct waren  ;)

Klopt het dat GEM data gebruikt van GFS en ECMWF? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had.

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op za 26 dec 2015 - 09:52
Dat bedoelde ik Jan :)



Oh, ik heb er ook 1 van gemiddelde temperatuur, dacht dat je die bedoelde. Deze komt altijd iets later dan de min temp en de max temp
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Donnydekoning

Ik denk dat we voor nu best tevreden kunnen zijn met het feit dat de temperatuur richting normale waarden gaat. Daarna zien we wel verder, het weer doet wat het zelf wil   ;)

Rayonhoofd

Citaat van: Joep op za 26 dec 2015 - 08:25
GFS valt vies tegen twee a 3 nachtjes vorst dat is het wel
Oh jee......., maar dit is dan ook wel heel ver in het glazenbolbereik
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

winter67

Vergelijk oude en nieuwe pluim weinig tot geen leden vol winter

Unknown-user1778

Vandaag lekker genieten. Eindelijk eens een volle zonnige dag! Heerlijk  :)

Jan van Ooijen

Etmaalsom sneeuwval De Bilt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: dennis089 op za 26 dec 2015 - 11:05
Vandaag lekker genieten. Eindelijk eens een volle zonnige dag! Heerlijk  :)
Kijk jij snap het :) We willen zo ver mogelijk vooruit kijken maar vergeten wel eens te genieten van het weer op de dag zelve :)

joboy52

GFS 06 loopt nu binnen. Vind hem beter dan GFS00, hoog ligt westelijker. Eerste dag vorst overdag staat in deze run op 2 januari  :D

Jan van Ooijen

Citaat van: joboy52 op za 26 dec 2015 - 11:21
GFS 06 loopt nu binnen. Vind hem beter dan GFS00, hoog ligt westelijker. Eerste dag vorst overdag staat in deze run op 2 januari  :D

Ziet er inderdaad niet slecht uit, met sneeuw voor noordoosten. Maar goed, pluim afwachten dadelijk
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelle


Tot nu toe is GFS 06 zeker beter. Kern hoog ligt nu op Zweden (voor 2 januari) ipv lager op Estland/Letland v/d vorige run. Wind is daarmee nu OZO en was in de vorige run ZZW.

winter67

Hopelijk gaat gfs nu ook voor winter wat betreft pluim

Bacci

Kaarten en pluimen gaan weer op en neer, spannend allemaal! Nieuwe EC pluim eindelijk beter tov voorgaande dagen.

Jelle

Ja de winter heeft nog lang niet gewonnen en de kansen zijn nog steeds groter voor het zachte weer maar de kans op winters weer wordt wel steeds iets groter. GFS is er ook vlot bij. Geen doorschuifkou meer bedoel ik.

Jelle

Die depressie ziet er wel gevaarlijk uit.

joboy52

Citaat van: Jelle op za 26 dec 2015 - 11:39
Die depressie ziet er wel gevaarlijk uit.

Denk dat die gaat zakken of langzaam verdwijnt. Volgens mij gaat het wel voor sneeuw zorgen  ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: joboy52 op za 26 dec 2015 - 11:43
Denk dat die gaat zakken of langzaam verdwijnt

Of het wordt weer een gevecht boven ons land waarbij westen regen heeft, midden natte drap en oosten sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

joboy52

Citaat van: Jan van Ooijen op za 26 dec 2015 - 11:44
Of het wordt weer een gevecht boven ons land waarbij westen regen heeft, midden natte drap en oosten sneeuw

Dat laag zorgt wel voor koude bovenluchten.

Jan van Ooijen

Citaat van: joboy52 op za 26 dec 2015 - 11:47
Dat laag zorgt wel voor koude bovenluchten.

Zo koud zijn ze niet, -3 koudste wat ik nu kan zien. Dadelijk animatiegifje
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal