Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529579 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Donnydekoning

Pluim koelt wel flink af, paar dagen geleden nog 12 graden met nieuw jaar... nu nog maar 6... alles is nog mogelijk

Jan van Ooijen

Citaat van: Donnydekoning op vr 25 dec 2015 - 10:22
Pluim koelt wel flink af, paar dagen geleden nog 12 graden met nieuw jaar... nu nog maar 6... alles is nog mogelijk

Inderdaad! Daarnaast hobbelt het Europees weermodel er altijd achteraan. GFS komt er iedere keer het eerste mee.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 dec 2015 - 10:23
Inderdaad! Daarnaast hobbelt het Europees weermodel er altijd achteraan. GFS komt er iedere keer het eerste mee.

Maakt het wel spannend de komende dagen  8)
seizoen 2018/2019

DSDLimburg

is wel voor noordoost, en midden
seizoen 2018/2019

flyerke

Eindelijk zou ik zo zeggen, was het geel gekleurde boven mijn hoofd zo beu als kouwe pap. Nu de volgende dagen zien hoe de puzzel in of uit elkaar valt. Er is hoop.
Winter is coming

winter67

Nieuwe gfs valt tegen depressies lijken te winnen hoog staat niet goed

Joep

Hier duidelijk de verschillen te zien tussen GFS en ECMWF

Scandihoog bij EC ligt te noordelijk om koude lucht bij ons te krijgen.
Depressies vanuit het westen dringen zodoende door.
Bij GFS lig het hoog prima en vormt zoals Rayonhoofd al zei mogelijk een verbinding met het Groenland hoofd en dan kan het interessant worden.

Jan van Ooijen

Winter op de loer!

De winter ligt onverwacht op de loer! Een krachtig hogedrukgebied ontwikkelt zich de komende week boven Scandinavië. Rond de jaarwisseling zou de kou zelfs tot ons land kunnen doordringen met winterse perikelen in de vorm van sneeuw en vorst.

Weermodellen zinspelen daarop vanmorgen. In Rusland en Scandinavië wordt het dik winters. Vandaag gaat het regenen vanuit het zuidwesten bij 8 graden. Morgen is het droger en zeer zacht en met 14 graden wordt het mogelijk recordzacht. Ook zaterdag worden hoge maxima verwacht. Er lijkt echter totaal ander weer op komst!

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Ik hoop maar dat oper warme uitbijter is geen winter te zien bijna alles gaat richting Balkan...

pascal

Nieuwe GFS weg winter, trend zacht weer zet zich voor. ( zoals voorspeld)

Jan van Ooijen

Citaat van: pascal op vr 25 dec 2015 - 11:37
Nieuwe GFS weg winter, trend zacht weer zet zich voor. ( zoals voorspeld)

Even pluim afwachten, kan zomaar zijn dat de oper alleen bovenin staat
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Dauwpunt 06z!!  voor Duitsland overdag de kou komt steeds een stapje dichterbij  8)
seizoen 2018/2019

Mrkos

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 dec 2015 - 11:40
Even pluim afwachten, kan zomaar zijn dat de oper alleen bovenin staat

Wat verwacht je zelf Jan? Gaat het dik keer wel lukken?

Joep


Joep

En sneeuwkansen, GFS is alleen wat minder koud

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 dec 2015 - 11:28
Winter op de loer!

De winter ligt onverwacht op de loer! Een krachtig hogedrukgebied ontwikkelt zich de komende week boven Scandinavië. Rond de jaarwisseling zou de kou zelfs tot ons land kunnen doordringen met winterse perikelen in de vorm van sneeuw en vorst.

Weermodellen zinspelen daarop vanmorgen. In Rusland en Scandinavië wordt het dik winters. Vandaag gaat het regenen vanuit het zuidwesten bij 8 graden. Morgen is het droger en zeer zacht en met 14 graden wordt het mogelijk recordzacht. Ook zaterdag worden hoge maxima verwacht. Er lijkt echter totaal ander weer op komst!

Telegraaf
Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "weermodellen" alleen gfs geeft winter aan ec nog niet

Lothiriel

Het is de telegraaf... nuff said :d
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

winter67

Nieuwe pluim gelukkig nog niet zacht, 1 januari 6-5 graden met 10% kans op sneeuw

Bacci

Lekker hoor! Ok ik hou me nog in, maar eindelijk betere vooruitzichten! Opvallend is ook dat GFS al een tijdje standvastig volhoudt en EC stiekem kouder wordt.

ron12

Verschil van 120 Mbarr op 30 December, kan nog leuk worden. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal