Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529964 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: Bacci op do 05 nov 2015 - 00:19
Heb echt geen gevoel dat het al november is, temperatuur mag nu wel een keer gaan dalen maar zelfs dat gaat nog even duren. Ook (nog) geen herfst stormachtig weer, ben bang dat december hierop antwoord gaat geven.
Toen het in oktober even echt kouder was (voelde als november), had ik echt het gevoel van ja, winter is in aantocht, maar dan opeens weer dit weer, je raakt er echt in de war van!
Het weer is tegenwoordig echt wisselvallig aan het worden (in Nederland altijd al zo geweest maar nu meer op een andere manier), straks zijn de seizoenen ook anders (misschien geen winter meer?).

Tijd vliegt en het wordt alleen maar erger, hopen dat het laatste niet werkelijkheid wordt, of misschien dat maart en april iets geks gaan doen. Maar dat denk ik niet aangezien de kou nergens te vinden is.

ron12

Warmte te danken aan koude vlek oceaan ??
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Haha ik raak zo in de war van dit weer, gisteren was het nog herfstachtig en nu is het weer lente, het decembergevoel is zoiezo echt ver te zoeken, maar wat voor een gevoel is het dan wel?  :-\ (het voelt in iedergeval niet juist).
Laatste keer op de fiets was ook een drama, warm genoeg om te kunnen zweten en koud genoeg om weer vies koud te voelen.

In Rusland (en oost europa) gaat het eindelijk wel kouder worden, zelfs in Turkije wordt het lekker koud!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter67

Het nieuwe jaar begint in elk geval goed :o

Joep


Armand

EC al een aantal runs als een van de warme, helaas niet alleen, want vele andere leden (van zowel EC, GFS, GEM) gaan ook voor warmer weer. Maar GEM komt al verscheidene runs met een standvastig hogedrukgebied. Zie onderstaande kaart, hierbij horen trouwens ook negatieve maximumtemperaturen. Helaas is GEM vaak een van de enige, samen met de 1 à 2 uitschietende leden van EC en GFS.

Vind het wel apart dat GEM vrijwel alleen met dit scenario komt, en nee het is niet de eerste run...

Extremissimorum

Citaat van: flyerke op wo 23 dec 2015 - 11:42
wist niet dat er op weerniveau zoveel rivaliteit en ruzie  ruzie :-\ :-\ :-\. Die corat een oplichter en met noodweer kunnen jullie het ook al niet vinden ... what's gebeurd??!!

Ook lekker tegenstrijdig.

Maar ôôs Jan zal wel blij zijn met Peter Kuipers Munneke, omdat die wel een langeretermijnverwachting durft te maken.

Zelf richt ik mij op wat ik zie, en dat is geen winterweer!

Ik zie hier de naam Winterexpert/Ryan J Ashoka voorbij komen. Als Coret een oplichter is, is deze 'winterexpert' zijn leerling. Hij gelooft nog steeds dat we in februari 2015 een volle sneeuwwinter krijgen. Duh.

Even nog een correctie: een warme uitbijter heeft betrekking op de hele pluim t.o.v. een andere pluim, d.i. de pluim is relatief warmer/kouder dan een andere pluim.
Het betekent dus niet dat een lid van de pluim warmer/kouder is dan de andere pluim!

Dat dus...

winter67

Gfs pluim iets maar ook iets kouder richting normaal vanaf nieuwjaarsdag nog geen winterweer dit lid wel komt met temperaturen rond 0 op hoogte zeer koud misschien sneeuw op nog langer termijn een beetje vergelijkbaar met dat -12 lid maar nu -2 overdag

vossejongk

Een laag dat net ten oosten van ons langs naar beneden trekt zou leuk zijn..

ron12

Tweede kerstdag mogelijk 16 graden, dat is warmer dan afgelopen Pasen, en op oud en nieuwjaar rond de 14 graden s,nachts  .Zo juist op de Duitser.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: Extremissimorum op wo 23 dec 2015 - 18:38
Even nog een correctie: een warme uitbijter heeft betrekking op de hele pluim t.o.v. een andere pluim, d.i. de pluim is relatief warmer/kouder dan een andere pluim.
Het betekent dus niet dat een lid van de pluim warmer/kouder is dan de andere pluim!

Dat dus...

Niet dus...

Men spreekt van een warme of koude uitbijter wanneer een lid van het ensemble duidelijk afwijkt van de rest in hetzelfde ensemble, meestal heeft dit betrekking op de oper.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

TMCThomas

aangezien ik geen kerstgevoel krijg van het het weer, Dan maar Home alone kijken. ;) (Momenteel op RTL4)

Joep

Al vast een gelukkig en warm nieuwjaar(sdag)


winter67

Citaat van: Joep op wo 23 dec 2015 - 21:59
Al vast een gelukkig en warm nieuwjaar(sdag)
Of koud onzekerheid iets toegenomen

Joep

Citaat van: winter67 op wo 23 dec 2015 - 22:14
Of koud onzekerheid iets toegenomen
Zie geen onzekerheid 2-3 leden gaan voor koud weer overgrote deel voor veel te warm weer

Armand

Moet toch drastisch gaan veranderen willen we nog een koudere periode krijgen, anders moeten we het doen met de spaarzame winterprikjes als we die nog krijgen tenminste. De pluim zuidoost tikt zelfs bijna de 18 graden aan op ouderjaarsdag.....

winter67

Citaat van: Joep op wo 23 dec 2015 - 22:22
Zie geen onzekerheid 2-3 leden gaan voor koud weer overgrote deel voor veel te warm weer
Ja onder 0 maar bedoel onder 6 en dat zijn er 11-12

TMCThomas

Citaat van: winter67 op wo 23 dec 2015 - 22:52
Ja onder 0 maar bedoel onder 6 en dat zijn er 11-12
Klopt iniedergeval al een stuk beter dan die van vanochtend

joboy52

He wat leuk, de GFS18 begint goed  :)
Hoog blijft boven scandinavie, zou het dan toch dat GEM (deels) gelijk gaat krijgen ;)

Even afwachten hoe de rest van de run verloopt.
Run vertoont toch wat overeenkomsten met GEM

Powered by EzPortal