Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529683 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

xzaz

Citaat van: Jasneker op wo 16 dec 2015 - 18:52
Mompel mompel en sneeuwkettingen uit de auto halend in de kast gooiend....
Kan iemand niet ff naar de Noordpool toe gaan en die sneeuw en kou hier ff heen trappen?
Dat banden wisselen in Nederland heb ik nooit begrepen; iets waar de industrie goed aan verdiend maar winterbanden in Nederland zijn zo overbodig.
De winter is nog niet eens begonnen!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Toch wel genieten nu hoor buiten! Inmiddels hier iets boven de 14C met een laag staand gesluierd decemberzonnetje en een matig zuidwestelijk briesje. Heerlijk, al had ik deze drukverdeling liever vanaf half maart gezien. Maar goed, extreem zacht mogen we het nu met recht noemen. Het zoveelste record dat dit najaar aan diggelen gaat. Ongekend wat we nu meemaken.

Edwin

Als het niet mag vriezen en sneeuwen, dan stem ik voor dit weer de hele winter. Iets meer zon mag wel :)
Never Stop Exploring

zwoof

Citaat van: karst op do 17 dec 2015 - 11:46
hier alvast een leuke kerstkaart voor iedereen  ;)

Haha! mooie kaart :) Maar plak je hier 1974 aan vast krijg je toch wel weer een ander beeld. December 2015 lijkt de warmste te worden. Records sneuvelen altijd wel een keer in ons grillige klimaat, wat dat betreft eigenlijk ook weer niks bijzonders  ;)

Jan van Ooijen

Zou GFS maar niet kijken met die Russische beer van 1060 hPa kerndruk :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 dec 2015 - 13:17
Zou GFS maar niet kijken met die Russische beer van 1060 hPa kerndruk :P

Jan, zijn er uberhaupt lichtpunten?

TaL

Citaat van: JerryL op do 17 dec 2015 - 13:19
Jan, zijn er uberhaupt lichtpunten?

Dat de dagen langzaam terug langer gaan worden vanaf maandag.
En iedere dag is dichter bij de zomer  ;D

Alle gekheid op een stokje, als winterliefhebber zie ik niets van lichtpuntjes ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

Citaat van: JerryL op do 17 dec 2015 - 13:19
Jan, zijn er uberhaupt lichtpunten?

Ja er zijn wel lichtpuntjes op lange termijn alleen ik zie graag dat het run op run opvolgt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 dec 2015 - 13:17
Zou GFS maar niet kijken met die Russische beer van 1060 hPa kerndruk :P

December 2015 de warmste en Januari of februari 2016 de koudste maanden ooit. Zou wat zijn en het kan ook nog :)

sven1467

Citaat van: xzaz op do 17 dec 2015 - 12:00
Dat banden wisselen in Nederland heb ik nooit begrepen; iets waar de industrie goed aan verdiend maar winterbanden in Nederland zijn zo overbodig.

Voor mensen die aan de oostgrens wonen zijn ze niet geheel overbodig, als je naar Duitsland wilt zijn ze verplicht, hetgeen betekent dat als je daar een ongeluk krijgt en de Polizei vindt dat je winterbanden gemonteerd had moeten hebben, het consequenties heeft voor de verzekeringsuitkering....

Jasneker

Ik heb gewone zeer goede zomerbanden onder de auto, maar in de winter ook sneeuwkettingen, hoewel dat niet mag in Nederland, heeft dat me verschillende keren geholpen veilig thuis te komen met bakken sneeuw, en de politie zag dat wel maar deed niks aan het feit dat ik ze onder de auto had.

Mijn banden zijn net nieuw met vol profiel, met een sleepkabel, start kabels om anderen te helpen zit er meestal wat van dat spul in de auto, en heeft dat vaak ( anderen) geholpen of mij, setje gereedschap, koperdraad en wat electrisch draad etc.
Ervaring van 45 jaar autorijden misschien?
En ja ik ben lid van de wegenwacht ...
En nee, ik kom in de winter niet in Duitsland, dus ook geen winterbanden, al helpen deze wel degelijk met gladheid.
Ooit een uitgebreide slipcursus gehad bij Rob Slotemaker ( zijn werknemers dan) vanwege het bedrijfsmatig besturen van een Rijksoverheids voertuig.
Ook dat oefen ik elk jaar met gladheid op een veilige plaats....;) weinig kans daarvoor de laatste jaren.

winter67

Raar dat niemand de nao kaarten post  >:(
Vanaf 15 januari alleen maar negatief tot maart, met jaarwisseling op 0 ao laat dit ook zien ;)

Eric


joboy52

Laatste kaart van GFS 12 ziet er dan wel leuk uit. Ontstaat blokkade op oceaan en erg koude bovenluchten in Nederland tot gevolg. Voor te rest niet/nauwelijks waarde aan hechten.

Harry de Hond

Juist.

ron12

Geen sneeuw  ;D zie hier de oplossing
  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Sven

Citaat van: Marsel op do 17 dec 2015 - 12:24
Toch wel genieten nu hoor buiten! Inmiddels hier iets boven de 14C met een laag staand gesluierd decemberzonnetje en een matig zuidwestelijk briesje. Heerlijk, al had ik deze drukverdeling liever vanaf half maart gezien. Maar goed, extreem zacht mogen we het nu met recht noemen. Het zoveelste record dat dit najaar aan diggelen gaat. Ongekend wat we nu meemaken.

Hopelijk hebben we dit in Maart wederom weer en mogen de eerste zomerse dagen gaan noteren. Als dit zo blijft tot Maart ben ik tevreden :P wat een top winter tot dusver, al mogen er wel een aantal heldere nachten gaan komen. 
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

fgfredje

Gras maaien op zaterdag  ;D tuin weer BBQ klaarmaken voor de feest dagen . Wil ooit een keer met sneeuw en vorst BBQ

TMCThomas

Ben ik de enige die hier juist vreselijk depressief van word :(

Powered by EzPortal