Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529784 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Armand

aaand it's gone...

GFS oper gaat voor de warmere variant met de hogedrukkernen net ten zuiden van ons. Het is inmiddels wel duidelijk dat de kans groot is dat we tegen de jaarwisseling met hoge druk te maken hebben. Alleen de kern en de precieze ligging is allesbepalend. Momenteel zijn de wat warmere varianten in het voordeel.

Jasneker

Mompel mompel en sneeuwkettingen uit de auto halend in de kast gooiend....
Kan iemand niet ff naar de Noordpool toe gaan en die sneeuw en kou hier ff heen trappen?

dondertje127

Waar blijft het lente discussietopic? :D

Ik zie echt boompjes waar knoppen aan zitten, madeliefjes zag ik al eerder en een bloessem vol in bloei. Het is super zacht buiten, zwoele nacht nu ook en we hebben op meerder dagen en ook die komen gaan zelfs zon erbij naast regendagen. Kortom, groeizaam weer.

TMCThomas


winter67

Nieuwe gfs oordeel zelf maar
Oost stroming serieus kou zie ik jammer genoeg nog niet staan

Farid_A

Er zijn in ieder geval "mogelijkheden". Een strakke westcirculatie gaat er gewoon moeilijk uit, dus ik ben al blij dat die volgens de berekeningen in ieder geval niet keihard door blijft denderen.

We zien het trouwens een aantal runs al bij GFS. Er zijn mogelijkheden zo vlak voor en rond de jaarwisseling op eventuele hogedruk invloeden. Hopelijk ontwikkelt het zich de komende dagen nog verder.

Zomerliefde

Wel jammer dat de echte kou ons niet kan bereiken.

winter67

Citaat van: Zomerliefde op do 17 dec 2015 - 00:18
Wel jammer dat de echte kou ons niet kan bereiken.
Kan het wel alleen ligt het aan bepalende factoren, zo moet het in Rusland ook gewoon koud zijn, nu moet de kou opbouwen wat scherpte verliest, dat is nou het nadeel van een warme december, daarnaast zijn er natuurlijk nog andere factoren nodig.

Tower

Volgens mij hebben we best last van El Nino...veelste warm en nat voor tijd van het jaar.

Joep

Tijdelijke oostelijke wind daarna weer westelijk?


Jan van Ooijen

Drama ten top weer op de GFS. Als er kou komt is het maar voor 1 dagje en daarna ligt er weer een depressie op de loer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67


Reutel

Citaat van: Tower op do 17 dec 2015 - 07:43
Volgens mij hebben we best last van El Nino...veelste warm en nat voor tijd van het jaar.

Hoe kom je daar nou toch bij?  :P

Heb gisteren een BBQ pakket besteld voor kerstmis. We vieren het buiten met een paar vuurkorven en fakkels om de El Nino nog wat extra aan te zwengelen. Geen Mummelman of gluhwijn deze keer, maar ijskoude gin-tonic!

Fijne dagen party-peeps!  :-*

Tower

Citaat van: Reutel op do 17 dec 2015 - 09:07
Hoe kom je daar nou toch bij?  :P

Heb gisteren een BBQ pakket besteld voor kerstmis. We vieren het buiten met een paar vuurkorven en fakkels om de El Nino nog wat extra aan te zwengelen. Geen Mummelman of gluhwijn deze keer, maar ijskoude gin-tonic!

Fijne dagen party-peeps!  :-*


Jij ook al ....heb zelfs het zwembad weer uit de schuur gehaald en gevuld .....zwembroek ligt ook al klaar.
Bbq staat ook al klaar om gebruikt te worden.

Lucifer

Middellange termijn wordt ook alweer netjes naar boven bijgesteld.
Enkele dagen geleden leek het op Kerstmis nog een beetje af te zullen koelen.

Ondertussen tikken de gemiddelden van GFS en EC alweer netjes de dubbele-cijfer-grens aan op 25 december.


>:(

JerryL

Ietsjes hoopvoller..... een kinderhand is snel gevuld zeggen ze wel eens.

winter67


Armand

Pluim is weer aan het uitstellen. Lijkt wel of er steeds dezelfde pluim verschijnt, alleen met andere datums.

JerryL

Citaat van: Armand op do 17 dec 2015 - 11:12
Pluim is weer aan het uitstellen. Lijkt wel of er steeds dezelfde pluim verschijnt, alleen met andere datums.

Herkenbaar.... hadden we twee jaar geleden exact hetzelfde. Van november t/m maart uitstel. Toen werd het lente..... een van de natste zomers volgend daarop. Gaan we nu weer zien.

karst

hier alvast een leuke kerstkaart voor iedereen  ;)

Powered by EzPortal