Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529959 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

lander20

oei, dat ziet er niet zo goed uit voor de winterfans momenteel

Joep

Citaat van: Tower op vr 11 dec 2015 - 14:34
Nog te ver weg...morgen kan het weer anders zijn :P
Klopt....

zwoof

Citaat van: Tower op vr 11 dec 2015 - 12:30
Welke beer ....van Rusland niet hoor, die verslaapt zich.

Herfstige bokbeer. Proost!  :P

matroesjka-world

Citaat van: Lucifer op vr 11 dec 2015 - 11:47
Er klopt voorlopig toch weinig van jouw verwachting?  Dat er in november af en toe eens veel wind was en wat regen viel lijkt me niet meer dan normaal. Wat december betreft:  kwakkelend, af en toe ijsdag met zware sneeuwbui?  Het komt zelfs nog niet in de buurt.... we zitten al zo goed als de hele decembermaand tegen of boven de dubbele cijfers. Ook de komende 10 dagen lijkt het zelfde recept gevolgd te worden. Zelfs nachtvorst is verder weg dan ooit voorlopig.

Die pluimen mogen terug van je hoed gehaald worden.  ;)

December is nog lang niet voorbij, we zitten nog niet eens op de helft. Kan dus alle kanten nog op  ::)

#Zet pluim weer terug op hoed#  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

matroesjka-world

Citaat van: Extremissimorum op vr 11 dec 2015 - 11:57
Doe eens normaal, allebei. Hij heeft zeker een punt. Hoe vaak is hier gebleken dat je niets kan zeggen over een termijn verder dan 5 dagen? Nou dan. En een definitie van horrorwinter is inderdaad voor iedereen anders.

Verder: pleeassee... Ziet alstublieft de dikke vette knipoog in het filmpje!  ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Als jullie die niet kunnen zien, hebben jullie een probleem.

En als jullie denken het beter te kunnen, waarom hebben jullie dan niet gesolliciteerd als weerman bij een nieuwsstation?


ON TOPIC: pluim is nu wel helaas veels te warm. Ik had de hoop dat plaats zou vinden wat al vaker gebeurd is, nl. dat de pluim steeds meer af zou koelen naarmate de korte termijn opeens kouder wordt. Nu is er helemaal geen vorst meer te zien... Wel veel regen in de nacht van zaterdag op zondag!  :o


He-le-maal mee eens, doe beide even lekker normaal en verder iedereen die Gerrit afzeikt. Hij heeft namelijk kompleet gelijk met zijn beweringen.
Bepaalde dingen zijn nu eenmaal niet voorspelbaar, dat zou jij moeten weten Jan, want jij zit er ook regelmatig naast.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

Citaat van: matroesjka-world op vr 11 dec 2015 - 16:03

He-le-maal mee eens, doe beide even lekker normaal en verder iedereen die Gerrit afzeikt. Hij heeft namelijk kompleet gelijk met zijn beweringen.
Bepaalde dingen zijn nu eenmaal niet voorspelbaar, dat zou jij moeten weten Jan, want jij zit er ook regelmatig naast.

Klopt, maar er is een verschil tussen een uitspraak durven doen en er naast zitten en geen uitspraak doen en maar lopen mekkeren
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TMCThomas


Is toch niet meer normaal dit :(

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 dec 2015 - 16:07
Klopt, maar er is een verschil tussen een uitspraak durven doen en er naast zitten en geen uitspraak doen en maar lopen mekkeren

Mijn steun is voor Jan. Teveel weermannen en vrouwen zijn te laf om hun bevindingen te delen. Dan gaan ze er of helemaal niets over zeggen, of zoals Piet Paulusma rondom de potdraaien met dusdanig veel vertakkingen dat niemand er meer chocola van kan maken.

Maar ey..... Gerrit Hiemstra is zoooooo off-topcic.

We wachten op sneeuwkaarten!! ;D

Lucifer

Als het dan toch per se te warm moet zijn rond Kerstmis, geef dan maar ineens 15 graden met een stralend zonnetje. Kunnen we in ieder geval nog een terrasje meepikken. Is weer eens wat anders. :D

zwoof

Ik ben het met beide wel eens. Maar Hiemstra als weerman voor de reguliere media dient een ander belang dan Jan als weerman met zijn website.  Als ik moet kiezen volg ik liever Jan. Want het is toch leuker om een onderbouwde lange termijn uitspraak proberen te doen.
a: omdat er allerlei factoren en invloeden meespelen die van invloed kunnen zijn op de verwachting.
b: omdat die factoren en invloeden het nou juist interessant maken om te lezen en of over te discussiëren.
c: om te vergelijken of de verwachtingen wel of niet uitkomen en waarom dat zo is.  ;)

Jan van Ooijen

Even nog inhaken op hierboven....

Zoals Zwoof ook al zei, hij heeft een ander belang echter dat neemt niet weg dat hij wederom voor de zoveelste keer iets heeft te zeuren over mensen die hun nek uit proberen te steken over een LT verwachting. Ik kan me de "woordenwisseling" nog goed voor me halen die enkele jaren geleden werd gezegd.

Wat er gezegd is ga ik niet openbaar maken, maar insiders weten wel dat het over een sneeuwsituatie ging. Hiemstra maakte een aantal personen belachelijk (waaronder mij) want er zou niet meer dan 5cm vallen, het resultaat was 50 cm in het oosten en volgens mij 60-70cm op de Wadden.

Verder wil ik er ook geen tijd en energie meer insteken en mij lekker bezig gaan houden met de kaartjes, zodra er sneeuw of kou er opstaat dan volgen ze meestal snel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Ze hebben 1 ding wel goed voorspeld het is echt een horror winter

derkrelis

En zo is het ook, ik kijk uit naar bergen sneeuw en vind daaron de lt spannend ook al weet ik dat het waarschijnlijk gaat veranderen,
maar elk sneeuwkaartje geeft weer wat hoop

pietjelol

Ik heb een tweedeling wat betreft deze temperaturen. Enerzijds goed voor me auto (geen gladde bende en zout). Anderzijds hou ik ook wel weer van winter met sneeuw en ijs.

TaL

10-15 graden, als  het dan toch zo warm moet worden is daar niets verkeerd mee zolang de zon er dan maar bijkomt. Maar zelf dat lijkt ons niet gegund te zijn  :(

Dit jaar geen winter of iedere dag regen/wind (met warmte en zon heb ik geen problemen) = volgende winter een winterslaap.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

V393879

Voor de echte winterliefhebber nog 90 dagen afzien dit jaar . Met deze temp 12 a 14 graden zal de zee verder opwarmen en de zee is van heel groot belang voor de winter. 15 oktober waren we goed op weg.Maar met november die zo zacht was is de zee net zo warm als vorig jaar.En het vervolg moet ik niet eens meer melden

Armand

Warme zeewater is inderdaad niet goed. Rondom Scandinavië is het zeewater ook veel te warm, wat dus ook enige ijsvorming tegen gaat. Maar de 'echte' koude lucht moet toch over het vaste land komen en dan koelt het zeewater ook wel af (als dit dan gaat gebeuren tenminste)

OFF TOPIC:
Deze kwam ik vanochtend tegen en ik vond het wel goed, haha:

martijn

Citaat van: Armand op vr 11 dec 2015 - 17:50
Warme zeewater is inderdaad niet goed. Rondom Scandinavië is het zeewater ook veel te warm, wat dus ook enige ijsvorming tegen gaat. Maar de 'echte' koude lucht moet toch over het vaste land komen en dan koelt het zeewater ook wel af (als dit dan gaat gebeuren tenminste)

OFF TOPIC:
Filmpje
vooral het 2040 gedeelte

ron12

Sneeuwval bij maanlicht
Zullen we dit nog deze winter te zien krijgen, vrees van niet :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal