Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529861 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Lucifer

Citaat van: matroesjka-world op vr 11 dec 2015 - 11:16
Weten jullie mijn wintervoorspelling nog? Die ik ruim een maand geleden hier heb geplaatst?
Hier komt ie nog een keer  8)

Vanaf midden november onbestendig herfstweer.
December en januari kwakkelend met zo nu en dan een ijsdag en een (zware) sneeuwbui.
Vanaf eind januari vallen alle druksystemen precies op de juiste plaats en breekt een langdurige en zeer barre winterperiode aan met zeer strenge vorst tot gevolg.
Eind februari rijden we de 16e Elfstedentocht !!
De strenge winter duurt nog voort tot halverwege maart met zo nu en dan (flinke) sneeuwval.

Don't shoot the messenger  ;)

Er klopt voorlopig toch weinig van jouw verwachting?  Dat er in november af en toe eens veel wind was en wat regen viel lijkt me niet meer dan normaal. Wat december betreft:  kwakkelend, af en toe ijsdag met zware sneeuwbui?  Het komt zelfs nog niet in de buurt.... we zitten al zo goed als de hele decembermaand tegen of boven de dubbele cijfers. Ook de komende 10 dagen lijkt het zelfde recept gevolgd te worden. Zelfs nachtvorst is verder weg dan ooit voorlopig.

Die pluimen mogen terug van je hoed gehaald worden.  ;)




hesselsjoerd

Wat een schijt pluim, zelfs na 10 dagen bijna geen één member voor vorst gaat.. :'(

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 dec 2015 - 07:44
Hij moet niet zo zeuren want mensen doen precies hetzelfde als hem <sic> echter die durven wel wat te roepen over de lange termijn en hij niet

Citaat van: dondertje127 op vr 11 dec 2015 - 08:33
Inhoud niet geschikt want blijk van persoonlijk trauma

Doe eens normaal, allebei. Hij heeft zeker een punt. Hoe vaak is hier gebleken dat je niets kan zeggen over een termijn verder dan 5 dagen? Nou dan. En een definitie van horrorwinter is inderdaad voor iedereen anders.

Verder: pleeassee... Ziet alstublieft de dikke vette knipoog in het filmpje!  ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Als jullie die niet kunnen zien, hebben jullie een probleem.

En als jullie denken het beter te kunnen, waarom hebben jullie dan niet gesolliciteerd als weerman bij een nieuwsstation?


ON TOPIC: pluim is nu wel helaas veels te warm. Ik had de hoop dat plaats zou vinden wat al vaker gebeurd is, nl. dat de pluim steeds meer af zou koelen naarmate de korte termijn opeens kouder wordt. Nu is er helemaal geen vorst meer te zien... Wel veel regen in de nacht van zaterdag op zondag!  :o

Vindead

Als je de huidige (10 dec) snow cover bekijkt zie je dat dat het sneeuwdek aardig ver weg is. Dat lijkt in eerste instantie niet zo positief. Ik heb even gekeken in welke winters het sneeuwdek er op 10 dec vergelijkbaar uitzag. Dit zijn de winters van 2011/2012, 2009/2010, 2008/2009.

Deze winters staan allemaal te boek als relatief koud verlopen. Waarmee ik maar wil zeggen dat, ondanks dat de winter nu ver weg lijkt, er nog steeds genoeg mogelijk is.

Reutel

Citaat van: Armand op vr 11 dec 2015 - 11:24
Dat klopt, is inderdaad goed voor de portemonnee. In Amerika breekt Koning Winter wel helemaal los. Kunnen jullie de winterverwachting van Wintersportweerman nog herinneren? Hier een citaat:

Maar zo laf ben ik niet...

...nodig zijn haha.

Klopt helaas (nog) niet veel van, wie doet er mee?  ;D

Zit Puto tegenwoordig ook al in het Alpenweer?  ??? ;D

JerryL

Citaat van: Armand op vr 11 dec 2015 - 11:24

Klopt helaas (nog) niet veel van, wie doet er mee?  ;D

Ow ik doe zeker mee. In peperen deze weeramateur. Hahaha. Het was ook een verwachting die té mooi was om uit te komen. 50% kans op een herhaling van de meest sneeuwrijke maand ever...... het mocht niet wezen.

Uiteraard, december is nog niet voorbij en tot 20 december kan een Witte Kerst mogelijk zijn, maar laat ik realistisch blijven: de kans op sneeuw in december is niet bijster groot. Er moet heel veel gebeuren wil dat nog goed komen.

Marsel

De lente is vroeg dit jaar  :P.

JerryL

Citaat van: Extremissimorum op vr 11 dec 2015 - 11:57
Doe eens normaal, allebei. Hij heeft zeker een punt. Hoe vaak is hier gebleken dat je niets kan zeggen over een termijn verder dan 5 dagen? Nou dan. En een definitie van horrorwinter is inderdaad voor iedereen anders.

Hmzzz ik ben ook geen fan van Gerrit...... van de gehele Staatstelevisie niet overigens.

Geef mij maar Dennis Wildt, tenminste een echter winterliefhebber. En durft er voor uit te komen! Gerrit Hiemstra, die moet lekker samen met die andere fries op SBS6 gaan presenteren. Of nog liever: Omroep Fryslan, dan hoeven wij er niet naar te kijken.

JerryL

Citaat van: Marsel op vr 11 dec 2015 - 12:17
De lente is vroeg dit jaar  :P.

Gatverdamme. Dat is toch niet te geleuve!?! Bijna 15 graden..... daags voor Kerstmis......
Wil er iemand nog broodjes met kaas? Koppie koffie? De crematie van Koning Winter begint om 14.00 uur. Condoleance kan via mij.

Reutel

Citaat van: Marsel op vr 11 dec 2015 - 12:17
De lente is vroeg dit jaar  :P.

De beer is ontwaakt. Ga eens slapen jij  ;D

JerryL

Het scheelt overigens wel.... olieprijs keldert maar door met deze warme winter..... een verband??

Hoe dan ook..... aan de pomp zullen we dit ook weldra merken.

Tower

Citaat van: Reutel op vr 11 dec 2015 - 12:23
De beer is ontwaakt. Ga eens slapen jij  ;D

Welke beer ....van Rusland niet hoor, die verslaapt zich.


Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op vr 11 dec 2015 - 12:17
De lente is vroeg dit jaar  :P.

Ik zat er naar te kijken en ik dacht: het is bijna te bizar voor woorden. :D Zonder gekheid, het houdt maar niet op :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Sven

Citaat van: Marsel op vr 11 dec 2015 - 12:17
De lente is vroeg dit jaar  :P.

Haha mooi he dit, koelt die visbak iig ook niet teveel af. Kan die volgend jaar snel mooi  opwarmen en dan nog el ninõ erbij en kunnen we losgaan in de herfst. Laat die noordzee maar eens extreme temperaturen halen zoals de Adriatische zee! Maar goed 2 helmannen deze winter hehe :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Joep

Citaat van: Sven op vr 11 dec 2015 - 13:33
Haha mooi he dit, koelt die visbak iig ook niet teveel af. Kan die volgend jaar snel mooi  opwarmen en dan nog el ninõ erbij en kunnen we losgaan in de herfst. Laat die noordzee maar eens extreme temperaturen halen zoals de Adriatische zee! Maar goed 2 helmannen deze winter hehe :D

Sven wat bedoel je nou precies  :-\

Armand

Sneeuwbedekking komt in Europa en Azië langzaam tot stilstand, terwijl deze in Amerika zelfs onder het gemiddelde duikelt. Wie weet wat voor een effect dit heeft, vorige winters op beiden continenten veel sneeuwbedekking -> hier zeer zachte winter. \

Kans op witte kerst volgens GFS: 5 tot 15%, EC: <2% (in Limburg dan) Ik houd het elke run bij ;)

Danny

Citaat van: Marsel op vr 11 dec 2015 - 12:17
De lente is vroeg dit jaar  :P.

Dat kan volgende week wel eens record! zacht worden voor de tijd van het jaar. De meeste dagen komen de dag records in de omgeving van de 13 a 14 graden. Met deze pluim moeten er records te halen zijn. November leverde al 5 warmte dag records op. December tot nu toe nog niet maar met deze pluim kan dit snel gaan veranderen.

Lothiriel

Citaat van: Marsel op vr 11 dec 2015 - 12:17
De lente is vroeg dit jaar  :P.

Het is maar wat je lente noemt :p. Strontweer tot en met. Kijk buiten en iedereen - van winter tot herst(storm), over lente tot zomerliefhebber wordt depressief volgens mij. Regen, regen, regen. Geen lekker stormpje, niet koud, niet warm. Ook uitstekend weer om flink ziek te worden :p.

Leuk is anders als het mij vraagt :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

Iniminikansje op sneeuwbui tijdens kerstdagen 


Tower

Citaat van: Joep op vr 11 dec 2015 - 14:19
Iniminikansje op sneeuwbui tijdens kerstdagen

Nog te ver weg...morgen kan het weer anders zijn :P

Powered by EzPortal