Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529949 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Tower

Citaat van: strandwacht op do 10 dec 2015 - 10:47
Tower je bedoelde dit pak sneeuw van 17dec 2009,met drachten als topper met 40cm.


Idd....dikke pak sneeuw ...heel noorden van het land ontregeld. dat was ook in eens.

dondertje127

Citaat van: Extremissimorum op di 08 dec 2015 - 22:57
Geweldige pluim! Op veilige termijn (5 dagen) flink afgekoeld en daarna spreiding. Kortom, grotere kansen op winterweer.

Iedereen die anders zegt is, nu niet realistisch, maar staat het vrij dat te zijn.

Als ik al die pluimen blijf zien zijn we juist heel realistisch (helaas) van het aanhoudende zachte weer. Nouja van mag het wel 12 tot 15 graden zijn, zolang de zon ook maar schijnt. Beter iets dan niets aangezien er geen (serieuze) vorst en sneeuw in it.

En jaa die sneeuw van eind 2009 wat een feest was dat zeg!

En zoals ieder jaar dat ik heb voorspeld voor een witte kerst doe ik dat nu weer, nu wel een beetje laat maar toch: Ik denk dat we een groene kerst krijgen.

Armand

De leden hebben nu weer voor de warmere kant gekozen. Voorlopig nog geen zicht op winterweer, terwijl de kerstdagen langzaam in de pluim zullen verschijnen. Kans op witte kerst volgens mij: 5 %

hesselsjoerd

Zelfs die paar dagen met nachtvorst zijn van de kaart geveegd zoals ik het bekijk..

DSDLimburg

Citaat van: hesselsjoerd op do 10 dec 2015 - 12:15
Zelfs die paar dagen met nachtvorst zijn van de kaart geveegd zoals ik het bekijk..
Die kunnen vanavond ook weer terug zijn in de pluim :)
seizoen 2018/2019

Armand

GFS pluim daalt toch wel zo tegen Kerst. Nummer 16 van de leden is mijn favoriet :D

Marsel

Citaat van: JerryL op do 10 dec 2015 - 10:04
daarom schreef ik ook: hoeft het van mij niet meer. Of mag ik daar niets van vinden dan? Van mij hoeft het ook geen warme zomer te worden als de winter niets voorstelde. Mag ik dat ook niet zeggen?

Ik wil een natte koude zomer als de winter tegenvalt! Spoel de zomer door de plee als koning Winter het weer laat afweten.

Je mag zoiets zeker zeggen maar ik proef iets van afgunst, bitterheid en frustratie in jouw post. Komt kinderlijk over: als wij geen winter krijgen dan krijgen zij geen zomer, lekker puh!
Ikzelf ben een zomerliefhebber, maar als het niet wil lukken met de zomer (lukt ook niet altijd namelijk) dan gun ik jullie (de winterliefhebber) nog steeds je portie kou, ondanks dat ik er zelf niet aan moet denken. Hoewel het moeilijk is om soms de emoties niet teveel op te laten spelen, laten we het dan in ieder geval proberen.

Dit is overigens precies de rede waarom ik op bepaalde momenten weerfora in de winter verafschuw: die volledige verslagenheid en gefrustreerde houding als de virtuele winter ver achter de betrouwbaarheidshorizon weer eens is verdwenen. Men wordt kribbig en ergert zich aan elkaar.....

Enigszins begrijpelijk, maar kom op mensen, we zitten hier ook weer op termijnen te kijken waar we niks mee kunnen! Zeker niet als de synoptische setup tot 'net-wel-net-niet situaties' leidt . Als je bereid bent om je te binden aan het donkere en onbetrouwbare gebied achter de betrouwbaarheidshorizon moet je ook de consequenties daarvan kunnen dragen: regelmatige teleurstelling! Om vervolgens zonder afgunst of ergernis naar anderen toe gewoon de discussie voor te zetten! Je mag teleurgesteld zijn, dat zijn we in het zomer-/onweerstopic ook regelmatig, maar laat het niveau niet teveel zakken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat LT absoluut OK is, maar weet wat de gevaren zijn als je je hieraan waagt.

Mariska

Citaat van: dondertje127 op do 10 dec 2015 - 11:57
Als ik al die pluimen blijf zien zijn we juist heel realistisch (helaas) van het aanhoudende zachte weer. Nouja van mag het wel 12 tot 15 graden zijn, zolang de zon ook maar schijnt. Beter iets dan niets aangezien er geen (serieuze) vorst en sneeuw in it.

En jaa die sneeuw van eind 2009 wat een feest was dat zeg!

En zoals ieder jaar dat ik heb voorspeld voor een witte kerst doe ik dat nu weer, nu wel een beetje laat maar toch: Ik denk dat we een groene kerst krijgen.

Volgens mij wordt dit weer een kerst zoals twee jaar geleden. Tot aan kerst te zacht weer voor de tijd van het jaar. De kerstboom staat op, maar gevoelsmatig klopt er geen ene drol van.

Ik ben meer een lente/zomermens, maar met kerst hoort het gewoon lekker koud te zijn met een lekker pak sneeuw. Na kerst mag dat pak weer als sneeuw voor de zon smelten  8)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

JerryL

Citaat van: Marsel op do 10 dec 2015 - 12:57
Je mag zoiets zeker zeggen maar ik proef iets van afgunst, bitterheid en frustratie in jouw post. Komt kinderlijk over: als wij geen winter krijgen dan krijgen zij geen zomer, lekker puh!
Ikzelf ben een zomerliefhebber, maar als het niet wil lukken met de zomer (lukt ook niet altijd namelijk) dan gun ik jullie (de winterliefhebber) nog steeds je portie kou, ondanks dat ik er zelf niet aan moet denken. Hoewel het moeilijk is om soms de emoties niet teveel op te laten spelen, laten we het dan in ieder geval proberen.

Dit is overigens precies de rede waarom ik op bepaalde momenten weerfora in de winter verafschuw: die volledige verslagenheid en gefrustreerde houding als de virtuele winter ver achter de betrouwbaarheidshorizon weer eens is verdwenen. Men wordt kribbig en ergert zich aan elkaar.....

Enigszins begrijpelijk, maar kom op mensen, we zitten hier ook weer op termijnen te kijken waar we niks mee kunnen! Zeker niet als de synoptische setup tot 'net-wel-net-niet situaties' leidt . Als je bereid bent om je te binden aan het donkere en onbetrouwbare gebied achter de betrouwbaarheidshorizon moet je ook de consequenties daarvan kunnen dragen: regelmatige teleurstelling! Om vervolgens zonder afgunst of ergernis naar anderen toe gewoon de discussie voor te zetten! Je mag teleurgesteld zijn, dat zijn we in het zomer-/onweerstopic ook regelmatig, maar laat het niveau niet teveel zakken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat LT absoluut OK is, maar weet wat de gevaren zijn als je je hieraan waagt.

Maar...... de reactie van Bacci, toen had ik het nog niet over zomersweer. Die zet ik er als reactie daarop weer bij.  Wat iedereen vindt moet éénmaal gezegd kunnen worden. Zolang we elkaar er niet continue mee lastig vallen. Nu wordt ik ''gedwongen'' het er twee keer meer over te hebben dan mijn bedoeling was.

Voor al het overige weet je dat ik het met je eens ben Marsel.

Lucifer

Ach. We nemen het maar zoals het komt, toch?

Voordeel is wel dat de stookkosten dan weer lekker laag blijven bij dit weertype :)




NewWeatherfan

de enige reden waarom ik hoop op een dik pas sneeuw is omdat ik dan niet bij mijn schoonouders kan komen (Limburgse heuvels)  ;D

verder mag het lekker zacht blijven goed voor de portemonnee (vorige jaar bijna 300 euro terug gekregen vanwege zachte winter)

gilleeesss

Gisteren zag ik dat de pluim goed was... Ik had hoop

Deze middag lekker op de pc, eens kijken naar de nieuwe pluim......

Reactie: .............

Hoe komt het toch dat het plots helemaal verandert is? Was nochtans een hele groep leden die mee gingen voor wat lichte nachtvorst binnen een kleine week)

Hector Pascal

Citaat van: gilleeesss op do 10 dec 2015 - 16:37
Gisteren zag ik dat de pluim goed was... Ik had hoop

Deze middag lekker op de pc, eens kijken naar de nieuwe pluim......

Reactie: .............

Hoe komt het toch dat het plots helemaal verandert is? Was nochtans een hele groep leden die mee gingen voor wat lichte nachtvorst binnen een kleine week)
De weersystemen hoeven maar iets anders te liggen en dat kan het verschil uitmaken van kou of juist zacht. Er is nog steeds niets zeker over de kerst, dus we blijven hoop houden.
Nul bestaat niet.

winter67

Citaat van: gilleeesss op do 10 dec 2015 - 16:37
Gisteren zag ik dat de pluim goed was... Ik had hoop

Deze middag lekker op de pc, eens kijken naar de nieuwe pluim......

Reactie: .............

Hoe komt het toch dat het plots helemaal verandert is? Was nochtans een hele groep leden die mee gingen voor wat lichte nachtvorst binnen een kleine week)
Komt wel vaker voor gfs nu ook opeens weer wat afgekoeld, is gewoon nog zeer onzeker

gilleeesss

Citaat van: winter67 op do 10 dec 2015 - 17:08
Komt wel vaker voor gfs nu ook opeens weer wat afgekoeld, is gewoon nog zeer onzeker

Probeert een Hogedruk gebied zich te vestigen ter hoogt van scandinavie, maar word gwn plat gewalst (in my opinion) door het lage druk gebied..


Joep

Laatste GFS is slecht voor winterweer.

Volgende week woensdag 15 graden en net voor kerst 11 graden, tussendoor graad of zeven

Joep

Op het einde van de run van GFS misschien een lichtpuntje :)
En weer met kerst :)


Mrkos

Die Hoffnung stirbt zuletzt ;-) GFS als ook UKMO komen met een interessante setting rond midden volgende week!! https://t.co/fPvq4z72iB via Wintersportweerman op twitter. En ik hoor geluiden over een polar vortex split?!

joboy52

Iemand laatste EC kaart gezien, zit toch nog wat potentie in.

Ijsbloem

Armand,
GFS pluim daalt virtueel al vanaf november maar ._._schuif .schuif. .schuif,
dat zo kenmerkend is in zachte winters.
En  Mrkos,
Mocht die split er daadwerkelijk komen dan zijn de effecten zo'n twee tot drie weken
later hier merkbaar,._._._
Dan dikke pluim voor UKMO die dit in hun winterverwachting hadden vermeld:=
Zeer zachte winter maar in januari kans op een winters(er) periode van twee a drie weken.
Nadien weer en herstel naar het zeer zachte weer.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Powered by EzPortal