Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529766 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Nieuwe GFS is niet slecht, doorzetten graag!

NitroGenetics

Citaat van: Joep op di 08 dec 2015 - 10:11
Misschien dat de storm op IJsland de kaarten wat door mekaar schut :)

Volgens de berekeningen van het Europese model op sommige plekken windkracht 10!

weer.nl

wat verwacht je op grote hoogstes >.<

ron12

Nu maar hopen dat de atmosfeer door elkaar geschopt is, op IJsland wel, windstoten afgelopen nacht aldaar :o 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TMCThomas

Nieuwe GFS pluim toch weer wat minder positief?

Zynex

tot de 16e 8 graden xD en daarna zien we wel weer...

Bacci

Interessante ontwikkelingen op midden termijn, maar jeetje wat een spreiding!!

winter67

Citaat van: Bacci op di 08 dec 2015 - 21:53
Interessante ontwikkelingen op midden termijn, maar jeetje wat een spreiding!!
Niks interessant gewoon slecht. Meer leden gaan voor normaal ook de wind komt nu alleen maar uit zw, sneeuwkansen ook niet veel snel weggooien deze pluim

Zomerliefde

Citaat van: winter67 op di 08 dec 2015 - 22:12
Niks interessant gewoon slecht. Meer leden gaan voor normaal ook de wind komt nu alleen maar uit zw, sneeuwkansen ook niet veel snel weggooien deze pluim
Deze pluim is beter dan vanochtend

Extremissimorum

Citaat van: Bacci op di 08 dec 2015 - 21:53
Interessante ontwikkelingen op midden termijn, maar jeetje wat een spreiding!!

Geweldige pluim! Op veilige termijn (5 dagen) flink afgekoeld en daarna spreiding. Kortom, grotere kansen op winterweer.

Iedereen die anders zegt is, nu niet realistisch, maar staat het vrij dat te zijn.

Mrkos

Ochtendpluimen warm avondpluimen koud... Nu al 3 dagen achtereen dacht ik... Wat gaat het worden?

joboy52

Komt GFS18 nu met een scandihoog ???
EDIT: Zie net dat hoog boven rusland daar eigenlijk verkeerd voor ligt.

DSDLimburg

Citaat van: Extremissimorum op di 08 dec 2015 - 22:57
Geweldige pluim! Op veilige termijn (5 dagen) flink afgekoeld en daarna spreiding. Kortom, grotere kansen op winterweer.

Iedereen die anders zegt is, nu niet realistisch, maar staat het vrij dat te zijn.

Kansen op winter weer in deze periode ja dat kan, maar wat versta je onder winter weer? ik zie toch echt geen grotere kansen op winter weer. wel een kleine  daling in temperatuur met wat vorst kansjes in de nacht. je zegt: (Op veilige termijn (5 dagen) flink afgekoeld ) : de temperatuur gaat naar normale waarden en dat mag nu ook wel eens.  Grotere kansen op winter weer zou ik nu nog niet willen zeggen.
seizoen 2018/2019

winter67


hesselsjoerd

Mooie kaart van gfs inderdaad

Ries

Gaaf,  oog steeds die grote 9nzekerheid banaf ma 14e en is daarna alleen maar grlter uitgevallen. Ben benieuwd welke kant het dubbeltje opvalt na t weekend en of dat in de kaarten komende dagen zich gaat aftekenen, spannend :)

SniperEye

Heel erg hoopvol is het nog niet; tenminste, hoopvol als je van winters weer houdt. Mijn Helman scores kunnen de prullenbak in voor wat betreft november en december vrees ik. Welliswaar veel spreiding in de pluim, maar de sterke minderheid van de leden onder 0.

Joep

twee mindere runs van  GFS die van 18UTC en 00)UTC




winter67

Citaat van: Joep op wo 09 dec 2015 - 07:26
twee mindere runs van  GFS die van 18UTC en 00)UTC
Pluim ook niks meer rond 7-6 winterweer geen sprake wel hooguit kwakkel

GeneralDuke

Guidance meerdaagse:
De EC clusterscenariomethode berekent twee clusters waarbij er min of meer sprake zou moeten zijn van een blokkade, maar nadere introspectie leert dat het hier niet gaat om stabiele wintersituaties. Het hogedrukgebied ligt of niet op de juiste plaats of is een passant.

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Nee stabiel winterweer hoef je voorlopig nog niet te wachten. Ik denk dat het voornamelijk stralingsvorst zal zijn als het eens een keer tot vorst komt. De sneeuwkansen zijn ook heel erg klein, wat betekent dat er voornamelijk hogedrukinvloed is, of gewoon voortzetting van een zachter weertype.

Powered by EzPortal