Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529751 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: Ries op di 01 dec 2015 - 22:02
15 graden zondag, zomerjas weer uit de kast!  :o

Ik wilde het het net zeggen ja! :P

Om te janken!  ;D Van ellende welteverstaan. Man man, we mogen zo het lijkt blij zijn met wat zeer lichte vorst. Zelfs een natte vlok sneeuw is hier te veel gevraagd.

winter67

Gfs run niet slecht alleen lt zeer warm 12 graden op termijn, veel leden komen met een nw tot n stroming pluim lijkt ook iets kouder te worden hier 2 leden, winter inval overigens nog lang geen sprake van, pluim valt tegen wel richting normaal

Gfs 06 utc niet slecht temperaturen iets boven nul misschien wel sneruwkansen, nog steeds overigens geen teken van winter inval

Ries

Citaat van: Extremissimorum op di 01 dec 2015 - 22:24
Ik wilde het het net zeggen ja! :P

Om te janken!  ;D Van ellende welteverstaan. Man man, we mogen zo het lijkt blij zijn met wat zeer lichte vorst. Zelfs een natte vlok sneeuw is hier te veel gevraagd.
Ik wou nog nieuwe goed vorstbestendige handschoenen kopen maar schuif die investering ook maar even op LT  :P

JerryL

Kunnen we die westcirculatie niet even stoppen? Is ooit gelukt door er olie in te gieten....... misschien een wat meer biologische oplossing bedenken als hij maar stilvalt/vertraagd

martijn


Armand

De pluim is duidelijk op LT, het merendeel gaat voor normale temperaturen. Een klein deel gaat voor gure temperaturen onder normaal. Een nog kleiner deel gaat voor warme uitschieters boven 10/12 graden. Slechts 2 of 3 leden (inclusief control) gaan voor winterweer. Moet zeggen, de pluim is toch iets verbetert gezien de afgelopen dagen.

Eric

Wat een waanzinnig prachtige mooie middag hebben wij hier gehad na al die dagen met wind en regen!  8)

Armand

Citaat van: Eric op wo 02 dec 2015 - 16:28
Wat een waanzinnig prachtige mooie middag hebben wij hier gehad na al die dagen met wind en regen!  8)

Dat vind ik ook Eric. Precies een gat in de bewolking boven Limburg, waardoor 'ut zunneke' nog even te zien was. Komende dagen toch weer terug grijs, maar deze verrassing was wel lekker

ron12

Sinterklaas avond opnieuw storm langs de wadden http://nieuws.weeronline.nl/2-december-2015-onstuimige-pakjesavond-op-5-december/  :P


Vreemd plaatje of niet voor 8 December temperatuur afwijking 850hpa, zie Noordpool en Afrika :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Hector Pascal

Citaat van: ron12 op wo 02 dec 2015 - 17:32
Sinterklaas avond opnieuw storm langs de wadden http://nieuws.weeronline.nl/2-december-2015-onstuimige-pakjesavond-op-5-december/  :P


Vreemd plaatje of niet voor 8 December temperatuur afwijking 850hpa, zie Noordpool en Afrika :o
Wat is er vreemd aan?
Nul bestaat niet.

ron12

Citaat van: Hector Pascal op wo 02 dec 2015 - 18:37
Wat is er vreemd aan?
Warmer op die hoogte in noorden kouder in het zuiden.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Pluim enigzins beter? of ben ik weer wanhopig :P (komt vast door die sneeuwkansjes, haha moet toch ergens beginnen).

Zomerliefde

Citaat van: Bacci op wo 02 dec 2015 - 22:00
Pluim enigzins beter? of ben ik weer wanhopig :P
We zijn allemaal wanhopig. Maar in het geheel is het volgens mij weer iets kouder dan de vorige pluim en de oper maakt een duik. Misschien kan december nog wel iets opleveren

winter67

Zucht

Maar toch blijf ik positief we weten denk ik allemaal nog hoe de vorstperiode 2012 in de pluim tot stand kwam

Gfs laat de winter wel heel erg dichtbij komen, later moeten we niet kijken dan komt gfs met dubbele cijfers, de kans dat dan de warme lucht terugkeert is heel erg klein, want dan spreken we over 300+
Hier zit wel heel veel potentie in een prachtig blokkade met groen hoog, ook niet zo gek ver weg, want het begint al rond de 12e nu maar hopen dat de leden meegaan
3e kaart vingertje?

joboy52

GFS 18 heeft er zin in  ;)

EDIT: zie nu dat weststroming waarschijnlijk weer deels op gang kan komen. Hogedruk ontstaat te hoog.

Bacci

Als ik de 2m temp. bekijk zie ik niets spannends..

GeneralDuke

Nieuwste GFS weer warmer though... >:(
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jan van Ooijen

Vandaag precies 3 jaar geleden  :-[

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Ik een gevoel dat deze drukverdeling het nog erg lang volhoudt. Totaal geen vooruitzicht op winterweer, zelfs niet op ultra LT bij bijvoorbeeld GFS en CFS. Enige haalbare is een kortdurende winterprik met (natte) sneeuw.

Het weer kan natuurlijk altijd onverwacht omslaan, maar door de sterke drukverdeling denk ik dat december uiterst zacht gaat verlopen helaas.

Zynex

Ben gewoon bang om te kijken hier :( Altijd negatief nieuws... Toch steeds heb ik stiekem de hoop dat er lekkere kaarten aankomen, maar nee hoor....  :'(

Powered by EzPortal