Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529546 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

lander20

ruim boven het gemiddelde? waar zie je dat?  ???

Vindead

Op dit moment is er beduidend meer poolijs in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Vooral aan de Canadese zijde is het verschil significant. Hoewel de omvang van het poolijs slechts een van de vele factoren is die van invloed is op onze winter, raak ik hierdoor toch positief gestemd over de lange lange termijnverwachting. Ieder winters speldenprikje in het komend weekend is mooi meegenomen. Maar voor echt aanhoudend winterweer is het nog te vroeg en zullen we naar de lange termijn moeten kijken.


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Het wordt wat. Ik ga de plaatselijke slijter mailen voor m'n winterbieren. Ik heb er zin an!

Jan van Ooijen

Flashback! Twee jaar geleden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

lander20

pluim zuid-oost gfs


die sneeuwkansen zijn van 2 jaar geleden jan? ook precies op 21 november  :P

Jan van Ooijen

Citaat van: lander20 op di 17 nov 2015 - 14:49


die sneeuwkansen zijn van 2 jaar geleden jan? ook precies op 21 november  :P

Ja dat klopt, zag het net voorbij komen op mijn tijdlijn
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Duitsers verwachte een temperatuur daling van 25 graden komende weekend in een paar dagen in sommige gebieden van Duitsland ,grootste daling sinds eind December 1978, Je weel die sneeuw storm oudjaarsdag  ;) https://weerstatistieken.nl/de-bilt/1978 
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter67

Gfs fors verbeterd in 12 utc tot en met volgende week zondag temperaturen rond of onder 5

Marsel

Lekker hoor die tijdelijke glijbaan in het komend weekend. Licht winters op zowel zaterdag als zondag met (pittige) regen- en korrelhagelbuien vanaf de Noordzee, soms met onweer en natte sneeuw. Mooie luchten dus gegarandeerd. Ik kijk er stiekem al een beetje naar uit. :)

Armand

EC12 vind ik helaas flink verslechterd. Ook op lange termijn. De GFS is dan wel weer mooi.

NitroGenetics

Citaat van: Jan van Ooijen op di 17 nov 2015 - 14:31
Flashback! Twee jaar geleden

volgens mij was het de jaar dat de winter maar uitgesteld bleef iedere keer winteren in de lange termijn en de modellen erna het verder verschoof en we weten eigenlijk allemaal wel hoe die winter seizoen verliepen xD


Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op di 17 nov 2015 - 13:43
Etmaalsom sneeuwval De Bilt

Dat is de run van maandag 00z. Er gaat iets niet helemaal goed bij het KNMI, ook de andere parameters zijn niet actueel.  :(
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Citaat van: Arend op di 17 nov 2015 - 21:02
Dat is de run van maandag 00z. Er gaat iets niet helemaal goed bij het KNMI, ook de andere parameters zijn niet actueel.  :(

Oeps, foutje... zie het nu pas :(
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ijsbloem

 ;) Pascal,
Postma doctrine ?
En zullen Knabbel en Babbel weer druk bezig zijn._?

We gaan het deze winter weer meer meemaken ?
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Joep

Weekend winterprik daarna rond de 5 graden (spreiding is groot)

Bacci

Citaat van: Ijsbloem op di 17 nov 2015 - 22:15
;) Pascal,
Postma doctrine ?
En zullen Knabbel en Babbel weer druk bezig zijn._?

We gaan het deze winter weer meer meemaken ?

Oh jij bent er ook weer hoor, en alleen maar voor dit soort reacties. Tuurlijk is hier niets mis mee, alleen probeer ook een keer wat anders te zeggen.

@Joep, inderdaad, maarja allemaal nog lange termijn en zolang we maar onder de 10 graden blijven.

Joep


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal