Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529957 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

winter67

Mooie tijden komen eraan, gfs al 2 runs mooi op midden en lange termijn, ec ook veel kouder met 7 graden overdag en ook zeer waarschijnlijk scandihoog

Jan van Ooijen

Sneeuwaccumulatie voor de komende 10 dagen van het weermodel GFS

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Vanaf 21/22 november misschien toch wat koeler weer, waarschijnlijk nog geen winterweer. In de GFS pluim is dat erg goed te zien

ron12

Noord Europa al lekker winters over een dag of tien
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Prima uitdraai ECMWF

bron meteociel

lander20

valt me op dat inderdaad ineens de runs en zeker ook de pluimen kouder zijn geworden van zowel ec als gfs :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op vr 13 nov 2015 - 14:17
Prima uitdraai ECMWF

bron meteociel

Vind er niets prima aan, zag er op facebook ook al een roeptoeteren. Als je alles van 1 kant ziet dan is alles mooi, als het maar blauw is
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67


Zomerliefde


Was te verwachten dat er keer een slechte run komt. Ik hoop dat de volgende run weer beter is en dat het ook aanblijft. De rest van de leden zijn nog niet eens heel slecht. Met kansjes op wat sneeuw

Armand

Pluim is niet verkeerd voor ZO, temperaturen overdag tussen 5 en 7 graden volgens het gemiddelde vanaf 21 november. Sneeuwkansen tussen de 0 en 25%. Dat betekent dan toch redelijke kansen op (natte) sneeuw in de Ardennen en ook voor de Alpen (waar het vooral in het zuiden ongekend warm was)

lander20

snap de negativiteit niet zo de runs zijn zowiezo beter dan enkele dagen geleden natuurlijk nog geen -10° op 1500m hoogte met 10 cm sneeuw maar het gaat de goede kant op met gemiddeld inderdaad 5-7° met enkele uitschieters naar boven en naar onder.

in 2010? geloof ik was het eind november ook ineens prijs, gewoon even afwachten :)

Borislav

ECMWF 12Z  192 ziet er goed uit.

Borislav Lekic

ron12

Citaat van: lander20 op vr 13 nov 2015 - 19:40
snap de negativiteit niet zo de runs zijn zowiezo beter dan enkele dagen geleden natuurlijk nog geen -10° op 1500m hoogte met 10 cm sneeuw maar het gaat de goede kant op met gemiddeld inderdaad 5-7° met enkele uitschieters naar boven en naar onder.

in 2010? geloof ik was het eind november ook ineens prijs, gewoon even afwachten :)
yep https://weerstatistieken.nl/de-bilt/2010  ;) Alleen is deze November veel warmer dan November 2010  :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

pietjelol

En toch de warmte die we nu hebben zal een keertje gecompenseerd moeten worden. Maarja het zal de komende twee/drie weken eerst wel herfst worden. Verwacht niet eerder dan half december winterweer.

Bacci

Citaat van: lander20 op vr 13 nov 2015 - 19:40
snap de negativiteit niet zo de runs zijn zowiezo beter dan enkele dagen geleden natuurlijk nog geen -10° op 1500m hoogte met 10 cm sneeuw maar het gaat de goede kant op met gemiddeld inderdaad 5-7° met enkele uitschieters naar boven en naar onder.

in 2010? geloof ik was het eind november ook ineens prijs, gewoon even afwachten :)

Ik wou net zeggen, duidelijk een dikke daling zichtbaar, eindelijk van die 15 graden af! dalend naar onder de 10 graden.
Ik had trouwens ook een hele rare droom dat het in november onverwachts ging sneeuwen (ben de details een beetje vergeten :p) Geen grap!

winter67

Gfs pluim iets afgekoeld 7 graden midden 5 graden no .
Na 22e onzeker zat leden gaan voor doorzetting kou ook een paar voor boven 10
Ec ook iets kouder, meeste leden duidelijk rond 5 graden

Vicaussie

Citaat van: Bacci op vr 13 nov 2015 - 20:34
Ik wou net zeggen, duidelijk een dikke daling zichtbaar, eindelijk van die 15 graden af! dalend naar onder de 10 graden.
Ik had trouwens ook een hele rare droom dat het in november onverwachts ging sneeuwen (ben de details een beetje vergeten :p) Geen grap!

Laten we het hopen voor je dat het uitkomt.  ;)

Siebenvm

Zo even, pluim van ECMWF is toch echt niet verkeerd te noemen. Duidelijk meer leden voor koude dan voor zacht weer. Daarbij word de pluim ook steeds iets kouder. Streng winterweer hoeven we nog niet te verwachten natuurlijk, maar de eerste speldenprikken lijken er toch aan te komen.

Bacci

Citaat van: Siebenvm op vr 13 nov 2015 - 22:26
Zo even, pluim van ECMWF is toch echt niet verkeerd te noemen. Duidelijk meer leden voor koude dan voor zacht weer. Daarbij word de pluim ook steeds iets kouder. Streng winterweer hoeven we nog niet te verwachten natuurlijk, maar de eerste speldenprikken lijken er toch aan te komen.

Inderdaad!

winter

Klopt ECMWF best wel veel leden die toch echt voor écht wintersweer gaan met overdag +2/3 graden en in de nachten lichte vorst -2 ongeveer.

Powered by EzPortal