Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529877 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Armand

Officieel de koudste dag ooit op 13 oktober (KNMI-metingen) op weerstation Beek (Maastricht) Tmax vandaag: 4.9 Tmax 1975 (oud record) 5.3

Het eerste koude record staat alweer genoteerd, nu nog hopen op meer ;)

EDIT: Over die sneeuwkans van morgen: Ik vind de modeluitraai van 12z net niet goed. De neerslagband komt eigenlijk net iets te laat (tussen 8 en 12 uur).

Svanos

 Leuk en interessant stukje (geen idee of deze al langs gekomen is hier) http://www.noodweer.be/winterverwachting-2015-2016/
Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus


Arend

Citaat van: Zynex op di 13 okt 2015 - 19:00
http://www.volkskrant.nl/buitenland/komst-siberische-zwaan-kondigt-strenge-winter-engeland-aan~a4162278/

Elk artikel dat zich beroept op / verwijst naar James Madden / Exacta Weather is de moeite van het lezen niet waard. Helaas!

Welke stations vandaag allemaal uiteindelijk een record lage Tx hebben geregistreerd mag iedereen aan de hand van onderstaande kaartje zelf uitzoeken. Hier in Twente is het in ieder geval gelukt. Morgen sneeuw? Goed verhaal van Reinier van den Berg:

http://www.weer.nl/nieuws/detail/2015-10-13-oktobersneeuw/
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Citaat van: Svanos op di 13 okt 2015 - 18:31
Leuk en interessant stukje (geen idee of deze al langs gekomen is hier) http://www.noodweer.be/winterverwachting-2015-2016/


Overigens vond en vind ik het héérlijk buiten. Winterkriebels :)
Ik las dat 4.8 graden de koudste plaats was vandaag in Nederland, daar zaten we vlakbij. Arnhem (Deelen feitelijk) meldde op zijn hoogst 4.9 graden. Dus wel joepie, dat wij de op een na koudste plek hadden vandaag :).
De meeste mensen hadden al handschoenen aan, en ik bij sommige fietstochtjes van vandaag ook. En een lekkere koude wind, héérlijk. De winter mag van mij nu wel aanblijven.

Overigens best gek. Begin augustus was het in de streken waar het nu kan gaan sneeuwen nog 30 tot 39 graden, en nu precies 2 maanden (9 weken) later al kans op sneeuw in diezelfde streken.

Edwin

Wat een sensatie zoeken al die auteurs van die winterverwachtingen. Wat staat er toch een hoop onzin in. Alsof mensen al weten wat voor weer het in februari gaat worden. Juist ja...denk toch eens na. Wat een hoop open deuren. Dat het nu even wat kouder is dan normaal dat zegt he le maal niks over de komende maanden.
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Einde van de nacht/begin ochtend, in het zuidoosten de eerste neerslag op de occlusie, overdag eerst langzaam intensiverend en in de ochtend in de Limburgse heuvels mogelijk ook natte sneeuw. In de Ardennen en het Sauerland komt Hirlam met een signaal voor droge sneeuw. Vrijwel gelijktijdig met de lichte intensivering van de neerslag zien we het FZL in het oosten en zuidoosten zakken naar 1000-1300 vt, wat een suggereert dat met name afkoeling ten gevolge van doorvallende neerslag een belangrijke bijdrage levert. Overigens kan bij de neerslag, die donderdag vanuit het oosten ons land bereikt, in de Limburgse heuvels opnieuw wat natte sneeuw vallen, aldus Guidance
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Eerste sneeuw gevallen in Limburg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Brilon-Gudenhagen (Duitsland)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

code geel voor sneeuw west Duitsland

david_meyer25

Is er kans dat er Zaterdag ook nog sneeuw valt in de regio Leer in Duitsland of niet.

schapekop

Het zou mooi zijn als we het gure herfstweer overslaan  :D. Qua werk heb ik liever geen strenge winter , maar ik kan er wel heel erg van genieten. Dus laat maar komen hoor...

Lothiriel

Op lange termijn gaat de temperatuur terug flink omhoog. Richting 15 graden volgens het KMI.

Misschien maar beter ook, vandaag was het wel echt heel erg guur. Een paar graadjes kouder (is niet warmer geworden dan 4 graden denk ik hier?) en dat was gewoon een lekkere sneeuwbui. Helaas kwam er enkel verschrikkelijk ijswater uit de lucht gevallen bah :p
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

winter

Citaat van: Lothiriel op wo 14 okt 2015 - 19:06
Op lange termijn gaat de temperatuur terug flink omhoog. Richting 15 graden volgens het KMI.

Misschien maar beter ook, vandaag was het wel echt heel erg guur. Een paar graadjes kouder (is niet warmer geworden dan 4 graden denk ik hier?) en dat was gewoon een lekkere sneeuwbui. Helaas kwam er enkel verschrikkelijk ijswater uit de lucht gevallen bah :p

Eerst komende dagen blijft het rond de 8 a 9 graden en vervolgens rond de 11 a 12 graden dus de 15 blijft nog ver weg.

winter67

Dinsdag word het echter 15 graden volgens nieuwe gfs later in de maand zelfs tegen de 20...

Zomerliefde

Citaat van: winter67 op wo 14 okt 2015 - 20:34
Dinsdag word het echter 15 graden volgens nieuwe gfs later in de maand zelfs tegen de 20...

Waar dan als ik vragen mag. Ik zie het nergens

winter

Citaat van: winter67 op wo 14 okt 2015 - 20:34
Dinsdag word het echter 15 graden volgens nieuwe gfs later in de maand zelfs tegen de 20...

Ik kijk alleen naar Nederland, jij denk ik naar zuid-frankrijk :P
In Nederland hoef je echt geen 20 graden meer te verwachten. Zeker niet nu het midden oktober voorbij is en de komende dagen het net 10 graden is in vele delen van het land.

lander20

best zonde dat deze weerkaarten nu al zo vroeg in oktober voorkomen, had deze kaart eind november begin december op de kaarten gestaan dan had er tegen morgenavond wel 10-15cm sneeuw kunnen liggen! :) nu word het wel wat warmer tegen het einde van de week boven 10° met best een slechte drukverdeling (pluim gemiddelde 12-13°)

winter67


Powered by EzPortal