Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529262 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc.S

Citaat van: Ijsbloem op vr 25 sep 2015 - 20:38
WitteKerst,
Jamstec vind ik deminst betrouwbare van de grote vier.
Vorig jaar september zelfde plaatje ongeveer. Eind oktober was al het blauw
ineens weggepoetst.
Ik kijk liever naar 1.CFS  2. Accuweather  3.E.C en 4. GFS.
Maar Jan,....Wat een gigantisch warmte overschot zeg!

Ook ik kan mij nog goed herinneren dat de japanners vorig jaar september ook met de zelfde soort kaart kwamen waarin het bij ons blauw was gekleurd, keek ik een maandje later weer, was het blauwe inderdaad vervangen door rood. :o Maar goed hopelijk blijft ie dit jaar lekker blauw  ;D

ron12

Daar gaan we weer. Begin Oktober waarschijnlijk eerste koudegolf west Canada. Op de Duitse TV vandaag gehoord. Misschien wel een goed teken voor ons, omdat dat gebied vorig jaar zo warm was ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

lander20

koude geraakt op lange termijn zelfs al tot in schotland (oktober) -5/-7° 1500m hoogte

Joep

Het japanse model JAMSTEC gaat voor een koudere winter in west Europa (dec-feb)

Snowfreak

leuk om te zien maar zoals eerder aangegeven zegd dit op het moment helemaal niks. het is en blijft gewoon afwachten

Armand


Lothiriel

Citaat van: Armand op zo 27 sep 2015 - 12:40
http://www.weer.nl/nieuws/detail/2015-09-26-superthermostaat-hapert/

Zou dit misschien de oorzaak zijn van het koudere zeewater bij ons?

Het is niet de eerste keer en zal zeker ook niet de laatste keer zijn dat we dit lezen. Ik vind het heel interessant om te lezen maar heb nog nooit duidelijke feiten gezien met betrekking tot de claims.

Het doet me een beetje denken aan steeds diezelfde horrorwinter voorspellingen. Komen steeds terug maar veel zien we er (helaas) niet van.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

JerryL

Citaat van: Armand op zo 27 sep 2015 - 12:40
http://www.weer.nl/nieuws/detail/2015-09-26-superthermostaat-hapert/

Zou dit misschien de oorzaak zijn van het koudere zeewater bij ons?

Als we op die manier - koudere - winters krijgen; I Agree! Yes we can! Stilzetten die hap. Na twee flutwinters zijn we hier wel aan toe.

Jan van Ooijen

Vandaag moet als het goed is de winterverwachting van Wintersportweerman online komen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 sep 2015 - 14:57
Vandaag moet als het goed is de winterverwachting van Wintersportweerman online komen

Ben benieuwd. Kom je zelf ook nog met een winterverwachting Jan?



Armand

Hmm, die is wel erg positief! Denk zelf dat we vele korte warmte- en koudeperiodes gaan krijgen. CFS schommelt ook veel de laatste dagen, maar het gemiddelde ligt nog altijd (iets) positief tov normaal.

Jan van Ooijen

Citaat van: JerryL op ma 28 sep 2015 - 15:40
Ben benieuwd. Kom je zelf ook nog met een winterverwachting Jan?

Nee, zelf sla ik dit jaar even over ivm de drukte
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Ik hoop maar dat die blauwe lijn uitkomt bij de pluim beter voor het zeewater

BrieffiesWF

Volgens het volgende artikel zou het wel eens zo kunnen zijn dat de hydrologische koudebel, die nu voor zoveel opwinding zorgt, is veroorzaakt door (te) koude lucht afkomstig van het Amerikaans continent. Omdat de afgelopen winters daar werkelijk recordkou opleverden, is als gevolg kennelijk een deel van de Atlantische Oceaan sterk afgekoeld. De wisselwerking tussen oceaan en atmosfeer blijft verbazen.

Zelf zou ik eerder geloven in een combinatie van deze theorie & die van het Groenlandse smeltwater, maar dat de wetenschappers dit hebben weten uit te vorsen is al een pracht!

http://www3.imperial.ac.uk/newsandeventspggrp/imperialcollege/newssummary/news_28-9-2015-11-48-27   


ron12

Wel de koudste deel van de wereld. 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Invicta

Citaat van: Marc.S op ma 28 sep 2015 - 16:11


Deze meneer heeft wel een erg roze winterbril op. We gaan het zien........ Van mij mag het.

Mrkos

Wat voorspelde deze meneer vorig jaar dan ? Referenties wil ik zien... ;) Hoop natuurlijk wel dat hij gelijk krijgt.

JerryL

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 sep 2015 - 17:30
Nee, zelf sla ik dit jaar even over ivm de drukte

Jammer, maar uiteraard alle begrip! ;D

Powered by EzPortal