Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109246 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Caps

Citaat van: LeMisérable op ma 31 aug 2015 - 16:05
Wij hebben hier aan de westkust amper noemenswaardig onweer gehad. Gisteren was serieus het zwaarste wat we hier hebben gehad dit jaar, en het zwaartepunt lag letterlijk 10km van ons vandaan.

Indd, alle meldingen van de "westkust" of "randstad" zijn allemaal niet waar gebleken, vele bui dit seizoen zijn via Noord-Braband of stukje Zeeland het land binnen gekomen

Unknown-user1778

rightmover, hookecho lijk ik te zien? kan dit kloppen?

LeMisérable

Citaat van: Caps op ma 31 aug 2015 - 16:07
Indd, alle meldingen van de "westkust" of "randstad" zijn allemaal niet waar gebleken, vele bui dit seizoen zijn via Noord-Braband of stukje Zeeland het land binnen gekomen

Zeker waar. Ik heb al zat afspraken en dingen moeten afzeggen of verplaatsen met het vooruitzicht op "zwaar" onweer wat niet kwam. Vandaag geen uitzondering tot dusver.  :-\
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Energizer85

Uit het niets zware neerslag!

mauriceb

Citaat van: dennis089 op ma 31 aug 2015 - 16:08
rightmover, hookecho lijk ik te zien? kan dit kloppen?
Lijkt me niet, vooralsnog gewoon vast koers (al een tijdje) Rightmover loopt echt uit de pas ten op zichtte van anderen cellen. Weet niet eens of dit wel een supercell is. Het is wel een super buitje natuurlijk.

Het lijkt sowieso helemaal wel in elkaar te zakken zo te zien. Alle fut gaat eruit overal :(

MarkGoedhart

Citaat van: Caps op ma 31 aug 2015 - 16:07
Indd, alle meldingen van de "westkust" of "randstad" zijn allemaal niet waar gebleken, vele bui dit seizoen zijn via Noord-Braband of stukje Zeeland het land binnen gekomen

Gisteren hier niets gehad. Deze zomer 1 keer. Week of 2 geleden. Maar vandaag wel de hele dag leuke ontwikkelingen en updates gelezen!

jornonweer

Tussen Brussel en aalst wow! :
Danger is real, fear is a choice.

winter67

Tot nu toe echt een lachertje die supercel is al zijn kracht kwijt, geen onweer wel lichte/matige regen dus nu wel code oranje voor niks

jornonweer

Confirmed supercel als ik dit zie?
Danger is real, fear is a choice.

Armand

Citaat van: dennis089 op ma 31 aug 2015 - 15:57
ik voel weer een onbenutte 30tiger aankomen voor Limburg. Ik weet niet wat het is dit jaar maar het is nog nooit zo warm geweest voor mijn gevoel maar enkel pas 2 onweersdagen mogen tekenen waarvan beide niet veel meer was dan een zwak pulsestormpje..
Om een of andere reden heeft het er de neiging van om telkens aan de zeekust te gaan onweren en verdikkeme weinig over land dit jaar. Dat terwijl het toch ook vaak in Frankrijk gewoon snikheet is geweest.. jammer  :'(

Ik zit al wanhopig de winterverwachtingen door te nemen om te zien of het nog wel goed komt dit jaar.... Haha :D

MamaAs

Ah hier begint het ook te rommelen.

Gerard1995

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 16:12
Tot nu toe echt een lachertje die supercel is al zijn kracht kwijt, geen onweer wel lichte/matige regen dus nu wel code oranje voor niks

Code oranje is ook alleen voor Brabant Gelderland en Limburg.. gaat ie iig de eerste 2 provincies perfect overheen.. de rest is nowcasting geblazen:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

winter67

Citaat van: Gerard1995 op ma 31 aug 2015 - 16:17
Code oranje is ook alleen voor Brabant Gelderland en Limburg.. gaat ie iig de eerste 2 provincies perfect overheen.. de rest is nowcasting geblazen:)
Weet ik gaat er overheen maar verliest veel kracht nu code oranje lijkt me niet logisch

Caps

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 16:19
Weet ik gaat er overheen maar verliest veel kracht nu code oranje lijkt me niet logisch

Niet voor jou nee, maar wel voor andere steden die wel vol gaan treffen

GeneralDuke

En er hangt nog meer in Noord-Frankrijk.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Stephanie

Ik kan de eerste rommels in de verte al horen. Zie helaas geen shelf.

Energizer85

Onweer hoorbaar... onstaat hier dus in t weste ook t e.e.a

karst

Jan , ik hoop dat jij ook de nodige maatregelen hebt genomen .  :D

Gerard1995

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 16:19
Weet ik gaat er overheen maar verliest veel kracht nu code oranje lijkt me niet logisch

't oogt allemaal wat rommelig en chaotisch voor het westen met name, maar de potentie is er dat er binnen notime joekels bij kunnen ontstaan.. 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

winter67

Citaat van: Gerard1995 op ma 31 aug 2015 - 16:28

't oogt allemaal wat rommelig en chaotisch voor het westen met name, maar de potentie is er dat er binnen notime joekels bij kunnen ontstaan.. 8)
Ja klopt zie nu in West België wat onstaan wat hierheen koerst

Powered by EzPortal