Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109248 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

supercel80

Dit lijkt me toch wel een dikke shelf op te leveren:

Bezoek ook eens http://www.extreemweer.nl voor vele chaseverslagen en chaseformulieren.

Jan van Ooijen

Citaat van: supercel80 op ma 31 aug 2015 - 15:04
Dit lijkt me toch wel een dikke shelf op te leveren:



Ik hoop het, voor mij hoeft die hagel niet.... Gisteren 6cm hagel gehad hier
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


*** update 14.00 uur ***
Inmiddels hebben de eerste zware onweersbuien het zuidwesten van België bereikt. In de regio Lille-Kortrijk onweert het zwaar met bijna 200 ontladingen per minuut. Deze buien trekken langzaam verder naar het noorden tot noordoosten en bereiken het westen van Brabant en oosten van Zeeland rond of iets na 15 uur.

Een tweede onweerszone bevindt zich ver op de Noordzee, mogelijk bereikt die aan het begin van de avond het noordwesten.

Het is waarschijnlijk dat de buiigheid niet tot deze buien beperkt blijft. Vanaf nu verwachten we dat er meer buien gaan ontstaan die ook van zuidwest naar noordoost gaan trekken. Vanwege de hoge luchtvochtigheid en zomerse temperaturen is er veel vocht en energie voor handen. Het kunnen dus opnieuw zeer zware buien worden met veel neerslag, veel bliksemontladingen, grote hagelstenen (tot 5 cm) en windstoten.

We verwachten dat de meeste regio's maximaal een uur of twee met de zwaarste buien te maken krijgen, en mogelijk veel korter. Vanavond ongeveer middernacht denken we dat de zware buien het land hebben verlaten. Droog wordt het dan nog niet, maar noodweer is dan niet meer waarschijnlijk.

weerplaza

winter67

Citaat van: Joep op ma 31 aug 2015 - 15:09
*** update 14.00 uur ***
Inmiddels hebben de eerste zware onweersbuien het zuidwesten van België bereikt. In de regio Lille-Kortrijk onweert het zwaar met bijna 200 ontladingen per minuut. Deze buien trekken langzaam verder naar het noorden tot noordoosten en bereiken het westen van Brabant en oosten van Zeeland rond of iets na 15 uur.

Een tweede onweerszone bevindt zich ver op de Noordzee, mogelijk bereikt die aan het begin van de avond het noordwesten.

Het is waarschijnlijk dat de buiigheid niet tot deze buien beperkt blijft. Vanaf nu verwachten we dat er meer buien gaan ontstaan die ook van zuidwest naar noordoost gaan trekken. Vanwege de hoge luchtvochtigheid en zomerse temperaturen is er veel vocht en energie voor handen. Het kunnen dus opnieuw zeer zware buien worden met veel neerslag, veel bliksemontladingen, grote hagelstenen (tot 5 cm) en windstoten.

We verwachten dat de meeste regio's maximaal een uur of twee met de zwaarste buien te maken krijgen, en mogelijk veel korter. Vanavond ongeveer middernacht denken we dat de zware buien het land hebben verlaten. Droog wordt het dan nog niet, maar noodweer is dan niet meer waarschijnlijk.

weerplaza

Dus waar ik woon is waarschijnlijk de pineut?

MamaAs

Kijk die bijna komma daar op de Noordzee liggen  :o
Ben benieuwd wat wij er van meekrijgen, als het maar niet weer s nachts is.

mauriceb

Die echo op de noordzee is wel vet, lijkt wel een comma echo (bow echo ++ zeg maar). Zal wel forse windstoten genereren. :)

Jan van Ooijen

Lijkt wel een atoombom op de satelliet te zien. Echt prachtig

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

karst

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 15:11
Dus waar ik woon is waarschijnlijk de pineut. 
yep, ik dus ook

ThaGhostNL

Mee discussiëren over het naderende noodweer kan ook op onze chatpagina, jullie zijn van harte welkom.

http://www.meteo-service.nl/index.php?action=chat
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

chazzo

Bui ligt nog steeds op koers voor hier. Al lijkt hij net weer oostelijker uit te pakken bij Antwerpen.
Gisteravond ging het er op een paar kilometer noordelijker over.

Helaas op dit moment geen mogelijkheid om de cam aan te slingeren.

Gerard1995

1 ding wordt 100% duidelijk.. Een groot deel van t land krijgt iig weer overvloedige neerslag.. wat een ding joh :o 8) ::)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

winter67

Ik heb constant het gevoel dat die supercel minder word hopelijk heb ik het mis en word ie nog krachtiger en groter

F.Fredje

Citaat van: sjorske op ma 31 aug 2015 - 15:00
Maar de question is waar heen te rijden? @Jan die ploffer ziet er goed uit in België.
Ik zou Tilburg doen, mss iets westelijker.

MamaAs

Citaat van: mauriceb op ma 31 aug 2015 - 15:13
Die echo op de noordzee is wel vet, lijkt wel een comma echo (bow echo ++ zeg maar). Zal wel forse windstoten genereren. :)

Aan de ontwikkeling te zien is dat er echt wel één ( bow echo )

cekstuffertz

Dus NOS toch mis met de voorspelling randstad, misschien nog net Utrecht... Lijkt alsof hij richting flevoland gaat...

winter67

Hier worden nog meer voorzorgsmaatregelen genomen best wel opmerkelijk
Gemeente heeft een lading zand bij een grasveld gestort mensen doen het in zakken en nemen het mee naar hun huis/garage om de schade te verminderen, want vannacht waren er heel veel huizen ondergelopen in 1 straat +2 garages kan jammer genoeg geen foto ervan maken

Schrik zit er dus goed in zeker wat er straks aankomt

mauriceb

Lijkt erop dat hij veluwe gaat aandoen (duurt nog ff )

Gre

Kunnen we in assen ook nog wat verwachten!!!

jel0407

@KNMI: 'Code oranje zwaar #onweer voor Noord-Brabant, Limburg en Gelderland. Elders code geel.'

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal