Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109240 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Houten


Straten staan blank in Lille, via twitter Keraunos

Caps

Antwerpen krijgt de volle lading

Houten


400 ontladingen per minuut boven België volgens Lightningmaps

sjorske

Het is beetje de vraag of het verder naar het oosten gaat indraaien? Dan wordt het interessant om een stukje te gaan rijden richting Eindhoven/Tilburg.

Caps

Citaat van: sjorske op ma 31 aug 2015 - 14:46
Het is beetje de vraag of het verder naar het oosten gaat indraaien? Dan wordt het interessant om een stukje te gaan rijden richting Eindhoven/Tilburg.

Denk dat het wel interressant is Sjorske

winter67

Zowel buienradar als buienalarm geeft die cel voor Dordrecht-Tilburg aan

Buienalarm geeft bij mij 73.4mm aan

ron12

Bui Belgie koerst op noord Limburg en Gelderland http://regenradar.lizard.net/# zo NRW in.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

F.Fredje


Gerard1995

zoo,, weer bijgekomen van de ruim 60 mm van vannacht met de nodige water en stormoverlast.. nu zo de 2e volle laag?:)
ik vind het een buitengewoon goeie afsluiting van deze warme zomer:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

GeneralDuke

Dat ding op de Noordzee --> hook echo?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

supercel80

Dit zou wel eens de laatste kans van dit jaar kunnen zijn, dus ik ga zo op pad denk ik om die zuid-oostlijke cellen te onderscheppen. Ik verheug met nu al po een flinke shelfcloud  ;D
Bezoek ook eens http://www.extreemweer.nl voor vele chaseverslagen en chaseformulieren.

mauriceb

De cel die nu Zeeland inrolt is ook aan het activeren. Rotterdam is het nog 25graden met een cape van 1500kj :) dat wordt wateroverlast gok ik.

Jan van Ooijen

Prachtig satellietbeeld, zie België eens

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edje555

Zo te zien gaat de onweers aktieviteid meer naar het westen , en lijkt toch meer op Gent af te steven ,en met deze koers gaat hij idd naar de randstad.

Extremissimorum

Kleine bow-echo op de Noordzee? Of zie ik 't verkeerd?

winter67

Die supercel die naar zo koerst lijkt te verminderen meer activiteit bij Zeeland nu zoals gisteren

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 31 aug 2015 - 14:57
Prachtig satellietbeeld, zie België eens



zit een haakje die lijn
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Cel nabij het westen activeert.

sjorske

Citaat van: supercel80 op ma 31 aug 2015 - 14:56
Dit zou wel eens de laatste kans van dit jaar kunnen zijn, dus ik ga zo op pad denk ik om die zuid-oostlijke cellen te onderscheppen. Ik verheug met nu al po een flinke shelfcloud  ;D

Maar de question is waar heen te rijden? @Jan die ploffer ziet er goed uit in België.

mauriceb


Powered by EzPortal