Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109242 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Caps

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 14:04
Supercel lijkt richting Dordrecht-Rotterdam te koersen :)

Ik denk Breda-Tilburg

dondertje127

Citaat van: Caps op ma 31 aug 2015 - 13:57
NOS overdrijft in de meeste gevallen behoorlijk, denk dat het gewoon nowcasten word, en sommige weersites in de gaten houden

Ik vind NOS vaak (teletekst dan) juist met dat weerbureau behoorlijk voorzichtig juist. Maar als je op pagina 713 kijkt dan wordt het ineens behoorlijker dan dat ze op 702 en 703 aangeven.

Caps

Citaat van: dondertje127 op ma 31 aug 2015 - 14:09
Ik vind NOS vaak (teletekst dan) juist met dat weerbureau behoorlijk voorzichtig juist. Maar als je op pagina 713 kijkt dan wordt het ineens behoorlijker dan dat ze op 702 en 703 aangeven.

NOS zegt ook dat de 'randstad' met zwaar onweer temaken krijgt, en zoals het er nu op lijkt, ontloopt juist de randstad het onweer

Weerextrem

momenteel gaat het ernstig los bij grens zuidwest BE, en koerst nu naar NO BE

Extremissimorum

Citaat van: Caps op ma 31 aug 2015 - 14:14
NOS zegt ook dat de 'randstad' met zwaar onweer temaken krijgt, en zoals het er nu op lijkt, ontloopt juist de randstad het onweer

??? Die 'supercellen' in België zijn op ramkoers voor de Randstad, A'dam in ieder geval, mits ze natuurlijk niet uitdoven.

Ik verwacht code oranje binnen een uur, misschien ook vanwege regen (aquaplaning). Voor weeralarm lijkt me deze situatie niet echt erg genoeg te zijn, tenzij er een waarschuwing voor hagel was geweest (hint, hint!)

Weerextrem

Citaat van: Extremissimorum op ma 31 aug 2015 - 14:17
??? Die supercellen in België zijn op ramkoers voor de Randstad, A'dam in ieder geval, mits ze natuurlijk niet uitdoven.

Ik verwacht code oranje binnen een uur, misschien ook vanwege regen (aquaplaning). Voor weeralarm lijkt me deze situatie niet echt erg genoeg te zijn, tenzij er een waarschuwing voor hagel was geweest (hint, hint!)

Juist niet, trekrichting is aan het veranderen, draait nu vol op NO

Energizer85

Wat trelt iedereen snel conclusies zeg! Volgens mij is t nowcasten.. en zitten er enkele actieve cellen in het front. Overigens is het de vraag niet, of, maar waar er zich nieuwe cellen gaan ontwikkelen... waar er het heftigst weer komt is wat mij betreft nogateeds nowcasten

benjamin112

En weer zullen wij er weer buiten vallen...

GeneralDuke

Ik denk dat de NOS het vooral heeft over de Randstad omdat daar op het moment meer mensen zijn dat in de directe omgeving daarvan. De NOS is maatschappelijk-gerichter dan het weer, dus ze leggen er een filtertje overheen. Op deze manier wordt men oplettender denk ik.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Weerextrem

Citaat van: benjamin112 op ma 31 aug 2015 - 14:19
En weer zullen wij er weer buiten vallen...
wees niet teleurgesteld, want er komt volgens mij echt zwaar weer voor zuid-oost nl, de luchtmassa koerst nu van ZW naar NO

winter67

Citaat van: Weerextrem op ma 31 aug 2015 - 14:18
Juist niet, trekrichting is aan het veranderen, draait nu vol op NO
Dat is onzin trekt gewoon richting noorden later trekt het langzamerhand richting oosten maar is vooral gokken, want zelfde geld activeert iets leuks bij Zeeland net zoals gisteren

Jur

Ah, hier wordt ook alweer open en vrolijk de term supercell in de rondte gestrooid. Stahp!

Caps

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 14:22
Dat is onzin trekt gewoon richting noorden later trekt het langzamerhand richting oosten maar is vooral gokken, want zelfde geld activeert iets leuks bij Zeeland net zoals gisteren

nee nee, kijk naar de windrichting op 6km hoogte, de zelfde hoogte als de buien, die staat richting het oosten, die actieve buien boven Kortrijk buigen oostwaards af, die bereiken A'dam echt niet, ja die buien op de noordzee misschien wel ja.

Weerextrem

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 14:22
Dat is onzin trekt gewoon richting noorden later trekt het langzamerhand richting oosten maar is vooral gokken, want zelfde geld activeert iets leuks bij Zeeland net zoals gisteren

niks onzin, dat zie ik gewoon op radar. en de kaarten geven ook aan (nieuwste kaarten) de bovenste luchtlagen is nu NO-richting aan het koersen

Joep

Guidance KNMI

NEERSLAG:
Modellen zijn indicatief, het is een kwestie van nowcasten. Actueel hebben de eerste onweersbuien zich boven Noord-Frankrijk alweer ontwikkeld moeten nauwkeurig in de gaten gehouden worden. Ook boven de Noordzee zien we al onweer. Lokaal kan er weer veel neerslag in korte tijd vallen, vooral gezien het feit dat de vochtinhoud erg hoog is (precipitable water: vanmiddag 40-50 mm). Bij de buien wordt ook al hagel gemeld.

dondertje127

Citaat van: GeneralDuke op ma 31 aug 2015 - 14:20
Ik denk dat de NOS het vooral heeft over de Randstad omdat daar op het moment meer mensen zijn dat in de directe omgeving daarvan. De NOS is maatschappelijk-gerichter dan het weer, dus ze leggen er een filtertje overheen. Op deze manier wordt men oplettender denk ik.

Dan worden mensen juist ook misleid tegelijk. Want dan gaan ze het binnenland weer in, en worden mensen nietsvermoedend het slechte weer in geleid. Maar aan de andere kant, ook weer goed want dan vertrekken mensen misschien nog op tijd voor ze ongelukken krijgen of vertraging en overlast.

Caps

Citaat van: dondertje127 op ma 31 aug 2015 - 14:27
Dan worden mensen juist ook misleid tegelijk. Want dan gaan ze het binnenland weer in, en worden mensen nietsvermoedend het slechte weer in geleid. Maar aan de andere kant, ook weer goed want dan vertrekken mensen misschien nog op tijd voor ze ongelukken krijgen of vertraging en overlast.

NOS moet gewoon een berichtgeving doen over wat er op dit moment speelt, en wat de werkelijke situatie is, nu geeft de NOS berichtgeving over iets wat totaal niet aan de orde is

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GeneralDuke

Dat ding in België lijkt inderdaad niet echt op de Randstad af te stevenen maar eerder ZO Nederland.

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 31 aug 2015 - 14:35
En daar gaan we weer.....

Welke site is dit? Ziet er wat minder CPU-consuming uit dan lightningmaps.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jan van Ooijen

Citaat van: GeneralDuke op ma 31 aug 2015 - 14:36
Dat ding in België lijkt inderdaad niet echt op de Randstad af te stevenen maar eerder ZO Nederland.

Welke site is dit? Ziet er wat minder CPU-consuming uit dan lightningmaps.

http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=nl
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal