Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109202 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

benjamin112

Hier in Zuid Oost Brabant niet veel gemerkt in de verte wat flitsen maar daar hield het ook mee op. We vallen er steeds buiten.
Misschien vanavond dan....

cekstuffertz

Is er vanavond kans voor heel NL? Of welk gebied?

benjamin112

Citaat van: cekstuffertz op ma 31 aug 2015 - 13:10
Is er vanavond kans voor heel NL? Of welk gebied?

Ik denk vooral het westen

winter67

Citaat van: cekstuffertz op ma 31 aug 2015 - 13:10
Is er vanavond kans voor heel NL? Of welk gebied?
NOS zegt randstad meeste (zwaarste) buien

Caps

Code oranje was gewoon prima hoor voor gister, ja het onweerde hard, ja het regende veel, maar als je voor elk zomers buitje al een code rood moet uitroepen vind ik ook wel weer overdreven, stel er is echt iets aan de hand, dan neemt niemand die codes meer serieus, dus code geel had voor mij ook wel gemogen gister.

mauriceb

bam, dat zijn weer heerlijke buien. die voor de kust van zeeland mag er wezen maar die nu belgië binnen rolt is een linke denk ik. :)

Caps

Citaat van: mauriceb op ma 31 aug 2015 - 13:19
bam, dat zijn weer heerlijke buien. die voor de kust van zeeland mag er wezen maar die nu belgië binnen rolt is een linke denk ik. :)

Bui voor de kust van Zeeland is een beetje dood aan het gaan, en die van Belgie draait af naar het oosten

Armand

Als de buien deze koers blijven volgen, dan komt toch een groot gedeelte van Nederland aan de beurt wat gisteren ook flink onweer gehad heeft (binnen de twee zwarte lijnen). De buien kunnen ook nog wat verder naar het oosten afbuigen.

Dit is een schets, maar je kunt zien dat het westen, midden en mogelijk ook oosten weer goed zitten voor deze buien. Mogelijk ontstaat er daaronder ook nog wat, dat kan dan eindelijk eens richting Limburg/Oost-Brabant koersen!

Blijft nowcasten!

Joep

Citaat van: winter67 op ma 31 aug 2015 - 13:12
NOS zegt randstad meeste (zwaarste) buien

gewoon nowcasten denk ik :)

NewWeatherfan

dat noodweer wat het rivierengebied/gelderland gisteren had wil je niet in Limburg hebben hoor. Het waar wat over midden NL ging echter wel heerlijk schouwspel en alleen wat heftige regen. Dat is wat je wil hebben

Caps

Die bui boven Belgie gaat veel meer trekken naar het oosten, hij groeit ook oostelijk aan, denk dat ie richting Eindhoven trekt

dondertje127

Benieuwd dat als het onweer ook weer deze richting op komt, het vannacht na 00.00 uur nog doorgaat, al was het maar 1 donder. Dit om de 9e onweersmaand op rij te noteren. Het wordt spannend. Meestal is september niet zo onweersrijk namelijk, dus dit is met het oog op de 14 daagse de enige kans.

Joep

Er gaan geruchten dat KNMI inderdaad met code oranje/rood komt

Joep

Avondspits krijgt te maken met hagel en zware regen

Het slechte weer van gisteravond en vannacht krijgt een vervolg tijdens de avondspits. De kans is groot dat er zware regenbuien over de Randstad trekken als veel mensen op weg naar huis zijn.

Ook kunnen enorme hagelstenen vallen. Vannacht waren die op sommige plaatsen zo groot als pingpongballen. Het noodweer gaat gepaard met zware onweersbuien.

Gevaarlijk
Automobilisten moeten rekening houden met gevaarlijke situaties op de weg. Ook vanochtend was er veel overlast tijdens het noodweer.

Weerbureau Weerplaza verwacht dat de regen- en hagelbuien rond 15.00 uur Nederland binnentrekken. De eerste overlast wordt verwacht in Noord-Brabant, Zeeland en Zuid-Holland.

Waarschijnlijk hangt de storing rond 17.00 uur boven de Randstad en aan het eind van de avond zullen de buien Nederland verlaten.

nos.nl

GeneralDuke

Ik denk dat ze het gisteravond/vannacht bij geel en even oranje lieten omdat het 's nachts was. Dan is het niet zo druk buiten, dus maakt het allemaal niet zo veel uit. Als de situatie over dag was geweest was het ook wel al langer oranje geweest, en dat verwacht ik dan ook wel voor vandaag.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Caps

NOS overdrijft in de meeste gevallen behoorlijk, denk dat het gewoon nowcasten word, en sommige weersites in de gaten houden

jornonweer

2 supercellen naast elkaar, meldingen van hagelschade in NW frankrijk en west België. .
Danger is real, fear is a choice.

Joep


winter67

Supercel lijkt richting Dordrecht-Rotterdam te koersen :)

dondertje127

Het is al vroeg vandaag aan de gang. Dat haalt 1 september niet denk ik, dan is het vast allemaal al voorbij. Maar we zullen zien. Als het steeds blijft activeren zoals gisteravond en vannacht, dan is de kans er alsnog, want dat hield echt vele uren aan. Het begon zo'n beetje ergens tussen 20 en 22 uur geloof ik ergens? En het eindigde hier pas tegen 4:00 uur ofzo.

Powered by EzPortal