Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109201 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter67

Word er vannacht ook nog buien verwacht in zw Nederland ??

District

zie ik het goed op de radar kruipt het hele complex beetje noordwaarts ?

joboy52

Ja lijkt noordwaards te gaan

Joep

Lijkt of buienstrook steeds breder wordt.

http://www.buienradar.nl/afgelopen-uur

edit noordelijk van buienlijn nu ook onweer


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

basjuhterror

enige kans dat dit ook hoogeveen meepakt of blijven we het droog houden vanacht
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

District


peter 76

Citaat van: basjuhterror op zo 30 aug 2015 - 22:23
enige kans dat dit ook hoogeveen meepakt of blijven we het droog houden vanacht
wij pakken de hoofdprijs vanavond, het activeert goed en gaat steeds hoger zitten

Stephanie

Zijn er plekken waar het ook hard dondert? Hier al uren heel veel CC ontladingen, maar de klappen vallen wel mee.

lander20


Dickje

Begint me hier in Den Bosch een partij te regenen....bah bah

winter67

Citaat van: Stephanie op zo 30 aug 2015 - 22:25
Zijn er plekken waar het ook hard dondert? Hier al uren heel veel CC ontladingen, maar de klappen vallen wel mee.
Ja hierzo uur geleden 2 inslagen dichtbij met 2 behoorlijke harde knallen

Arend

Update Estofex:

Mesoscale Discussion
Valid: Sun 30 Aug 2015 20:00 to Sun 30 Aug 2015 23:00 UTC
Issued: Sun 30 Aug 2015 20:00
Forecaster: GROENEMEIJER
Convective storms are rapidly developing across west Belgium and the southern Netherlands. With surface dew points in the 20-23 C range, about 2000 J/kg of CAPE should be in place. Strong deep-layer (0-6 km) shear of 20-25 m/s aids in storm rotation, so that storm quickly acquire rotation as is evident from the hook-echo features on KNMI radar. The storms can produce very large hail, severe wind gusts, extreme rainfall rates as well as a few tornadoes, given that low level shear should be adequate for tornadogenesis: observed NE surface winds of 5 m/s topped by 10 m/s wind from the southwest at 850 hPa per NWP. Towards the end of the MD period, the storms will gradually become less surface-based and cluster, diminishing the tornado risk.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Citaat van: District op zo 30 aug 2015 - 22:23

Knalt lekker door daar  :D
Valt tegen die knallen hoor, onweer zit volgens mij zeer hoog, volgens mij moet er eerst kouderlucht aankomen voor dat het echt gaat knallen, nog geen drup regen gehad hier,wel aan stuk door gerommel te horen.Ook leuk  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GeneralDuke

Citaat van: ron12 op zo 30 aug 2015 - 22:32
Valt tegen die knallen hoor, onweer zit volgens mij zeer hoog, volgens mij moet er eerst kouderlucht aankomen voor dat het echt gaat knallen, nog geen drup regen gehad hier,wel aan stuk door gerommel te horen.Ook leuk  ;)

Inderdaad geen harde knallen, maar wel heel erg veel en heel mooie CC's af en toe door de wolken heen. Heerlijk rustgevend :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

pietjelol

ik zie het niet echt noordwaarts trekken. Eerder richting duitsland.
Alleen hoeven die hagelstenen van 5 cm niet.

GeneralDuke

Citaat van: pietjelol op zo 30 aug 2015 - 22:35
ik zie het niet echt noordwaarts trekken. Eerder richting duitsland.
Alleen hoeven die hagelstenen van 5 cm niet.

Ik denk dat ze bedoelen dat de band aan de noordzijde aangroeit. De trekrichting is idd ONO.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Joep

Citaat van: pietjelol op zo 30 aug 2015 - 22:35
ik zie het niet echt noordwaarts trekken. Eerder richting duitsland.

Breidt duidelijk noordwaarts uit maar ook richting oosten inderdad

Marco uit Hangar 5

Zelfs hier in Heerhugowaard vanuit mijn donkere slaapkamer die richting het zuidoosten is gericht kan ik het weerlicht al zien.. en dat bij volle maan en een wolkenloze nachtelijke hemel.

Ik heb niet het idee dat de boel naar het Noorden trekt
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Joep

KNMI misschien code oranje??????? Buien strook wordt groter en actiever

Powered by EzPortal