Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109171 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Giso84

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Joep

Temperaturen nemen toe, 20 graden in Maastricht.
Bliksemactiviteit is nog minimaal.

Ro75

Het leukste moet nog komen, geduld.....
Onweerstaanbaar

Martijn1978

Citaat van: Giso84 op zo 30 aug 2015 - 00:20
Live cell te zien op link van Joep:
http://www.opale-sud.com/site/droit/multimedia/webcams_en_temps_reel

tijd nu: 00:19

Je ziet op die cam steeds hetzelfde beeld. F5 de site maar eens een paar keer. Iedere keer rijdt dan gelijk een auto weg en de flitsen zijn ook hetzelfde.

Giso84

Citaat van: Martijn1978 op zo 30 aug 2015 - 00:40
Je ziet op die cam steeds hetzelfde beeld. F5 de site maar eens een paar keer. Iedere keer rijdt dan gelijk een auto weg en de flitsen zijn ook hetzelfde.
Je hebt gelijk, kijk nu weer en inderdaad een loop van Joep, zeg maar.
Wel een mooi beeld, hoop dat iemand dat in NL ook gaat zien dit weekend :)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

winter67

Rode vlekken gaan eruit hopelijk activeert het snel weer.

Tam

Als je kijkt naar 24 uur vooruit op buienradar wordt het helemaal niks meer.


Ro75

Harmonie  is niet slecht, maar zat er afgelopen dagen niet helemaal top op, kan nog alle kanten op. En het hele zooitje schijnt alleen maar te activeren naarmate de nacht langer duurt. De vraag is alleen, hoe gaat het laagje lopen. De gene die er echt verstand van hebben doen nu een tukkie en worden wakker als het pas echt interresant wordt....
Onweerstaanbaar

winter67

Bui bij Zeeland lijkt behoorlijk te gaan activeren

Ro75

Pitje sterft toch uit, ben erg benieuwd...
Onweerstaanbaar

ron12

onweer in Nijmegen hoorbaar. bui trekt zeer snel Duitsland in. :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ro75

De Bilt dikkke druppels, geen spoortje  van onweer...
Onweerstaanbaar

ron12

Nu maar eens kijken wat die bui bij Tilburg gaat doen die koerst op Nijmegen af ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Bliksem en donder net op afstand. Trekt nu onder Nijmegen Duitsland in. Wel heel erg mooi om te zien, bliksem in de toppen van wolken terwijl de volle maan schijnt. Dat zie je niet vaak :)
Zag net zelfs jacobsladders van het maanlicht. Ik vind het zeer bijzonder!

Edit: Terwijl ik het zelfs hier nog steeds hoor dreunen zojuist. Dat moet hard gaan waar het onweert. Die bui leek een regelrechte afwijking te hebben naar rechts onder Nijmegen. Die van Tilburg lijkt wel iets te zwenken maar toch ook weer op ramkoers te liggen met Gelderland.

En nu zie ik zelfs bliksemverlichting uit m'n ooghoek de boel oplichten, met een late donder erna. Iets nieuws aan het ontstaan vermoed ik.

Zo sluiten we de meteorologische zomer wel erg mooi af dit weekend!

ron12

Citaat van: dondertje127 op zo 30 aug 2015 - 03:52
Bliksem en donder net op afstand. Trekt nu onder Nijmegen Duitsland in. Wel heel erg mooi om te zien, bliksem in de toppen van wolken terwijl de volle maan schijnt. Dat zie je niet vaak :)
Zag net zelfs jacobsladders van het maanlicht. Ik vind het zeer bijzonder!
Weerlicht van Tilburgse bui al te zien in Nijmegen 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Opnieuw onweer in Nijmegen,deze bui trekt ook zeer snel
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Channiej

Onweer in Wijchen (net iets onder Nijmegen)

dondertje127

Regent steeds harder. En oooh wat ruikt het lekker zeg. Slaap direct naast het raam en die staat open :).
Het onweer op afstand is wat gedimd maar zo te zien op rafar komt er nog aan. De bliksem is prominenter dan de (tijdelijk) heel zacht geworden donders verder weg.

Ik zag ook de bliksemontladingen vanuit omgeving Emmerich, en vanuit het Zuiden. Meer ontladingen overal, ook vanaf de Veluwe en de achterhoek. Felle bliksems zitten ertussen Maar nog nauwelijks echt gedonder.

ron12

Lekker geniet zo met al die bliksem boven Duitsland, een groot licht show 8) 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal