Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 108361 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

winter67

Hitte al weg wat een grap vandaag met hun zogenaamde zwaardere buien en code oranje ook zonde van het zand

Mrkos

Onweer is er zo goed als uit lijkt het.... Jammer

Giso84

Laten we het wel gezellig houden!

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Johannes96

Monster van een bui hier in Friesland, gaat goed te keer!

ron12

Citaat van: Mrkos op ma 31 aug 2015 - 17:38
Onweer is er zo goed als uit lijkt het.... Jammer
yep slappe hap tot nu.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TimK21

Lijkt nu toch inderdaad snel in activiteit af te nemen, had ik niet verwacht. Toch dat lijntje in België maar in de gaten houden.
Challenge accepted!

dondertje127

De weerswaarscuwingen en noodweer was achteraf zwaar overtrokken voor vandaag. Helaas, bijna niets te horen, heb ze zwaarder meegemaakt dit jaar. Maar ondanks dat toch flink wat onweersdagen gehad dit jaar. Beetje magertjes van wat ik verwachtte naar wat ik hoopte, omdat ik van januari, februari en maart al 3 onweersdagen telde (per maand 1), verwachtte ik toch minimaal 30 onweersdagen. Het zijn er "slechts" 24. Best veel, maar wat de verwachting betreft beetje magertjes.

Lijntje in België trekt naar Limburg, dat mag ook wel want ze hebben er niets gehad begreep ik dit jaar.

MamaAs

Die bui in Friesland ging hier even mooi tekeer. Straat blank en mooie flitsen.
Niet buitengewoon spectaculair maar wel even mooi.
Vooral om de ontwikkeling te zien ????????
Wij treffen het wel de laatste tijd qua onweer.

ron12

Citaat van: TimK21 op ma 31 aug 2015 - 17:42
Lijkt nu toch inderdaad snel in activiteit af te nemen, had ik niet verwacht. Toch dat lijntje in België maar in de gaten houden.
Wordt wel pik donker in het zuidwesten, gaat die opnieuw activeren ?
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Citaat van: dondertje127 op ma 31 aug 2015 - 17:43

Lijntje in België trekt naar Limburg, dat mag ook wel want ze hebben er niets gehad begreep ik dit jaar.

Moet ik nog maar zien, komt in elk geval niet naar Zuid-Limburg, ik denk eerder grens met Brabant. Hier tel ik 17 onweersdagen. 10 keer onweer net over de grens of schampend over België of Duitsland. 6 keer kleine spetterbuitjes die enkele flitsen veroorzaakten en 1 keer een onweerscomplex dat wel overtrok (niet heel geweldig) op 8 augustus.

Daarbij wel 42 zomerse dagen en 12 tropische dagen, voor vakantie hoefde je dus niet weg hier. Ideaal voor zwembad in de tuin of bbq-avonden.

dennis089

Citaat van: dondertje127 op ma 31 aug 2015 - 17:43

Lijntje in België trekt naar Limburg, dat mag ook wel want ze hebben er niets gehad begreep ik dit jaar.

Niets is veel gezegd maar ik heb ze zo mager nog niet meegemaakt de zomers. En zeker gezien de vele zomerse en tropische dagen hadden we wel meer mogen verwachten. Maar zo is helaas het weer.

Die bui boven Belgie lijkt richting nijmegen/ venlo te koersen. Daarmee wordt vooral Zuid Limburg dat het minste kreeg van Limburg helaas nog overgeslagen. Maar eigenlijk verdiend iedereen toch in de zomer minstens een dag of 15 onweer te hebben vind ik  :'(

mroffica

Citaat van: dennis089 op ma 31 aug 2015 - 17:54
Niets is veel gezegd maar ik heb ze zo mager nog niet meegemaakt de zomers. En zeker gezien de vele zomerse en tropische dagen hadden we wel meer mogen verwachten. Maar zo is helaas het weer.
Maar eigenlijk verdiend iedereen toch in de zomer minstens een dag of 15 onweer te hebben vind ik  :'(
ik heb hier in het oosten ook een mager seizoen gehad die bui van gister was eigenlijk de beste van het seizoen. maar goed mischien vandaag nog een dessert. En gelukkig is er volgend jaar gewoon weer een nieuw seizoen.
For the love of LiGhTnInG

Gravity Damage

Citaat van: Armand op ma 31 aug 2015 - 17:53
Moet ik nog maar zien, komt in elk geval niet naar Zuid-Limburg, ik denk eerder grens met Brabant. Hier tel ik 17 onweersdagen. 10 keer onweer net over de grens of schampend over België of Duitsland. 6 keer kleine spetterbuitjes die enkele flitsen veroorzaakten en 1 keer een onweerscomplex dat wel overtrok (niet heel geweldig) op 8 augustus.

Daarbij wel 42 zomerse dagen en 12 tropische dagen, voor vakantie hoefde je dus niet weg hier. Ideaal voor zwembad in de tuin of bbq-avonden.

Ik lijk hier goed te zitten. Hopen op een mooie afsluiter

Mrkos

Onweer te horen in Assen... Dat dan weer wel  8)

dennis089

omg.. die bui in midden nl doofde snel uit ineens zeg! germ arme gelderlanders en drenthenaren!  :-\
de weergoden zijn echt gemeen dit jaar zeg!  :-X

Joep

Begrijp niet dat er geen code oranje is voor het noorden.

NitroGenetics

Citaat van: dennis089 op ma 31 aug 2015 - 18:10
omg.. die bui in midden nl doofde snel uit ineens zeg! germ arme gelderlanders en drenthenaren!  :-\
de weergoden zijn echt gemeen dit jaar zeg!  :-X
idd het is de zoveelste keer al dit jaar, we staan slechts op 14 dagen in hoogeveen, dat is gewoon teleurstellend laag, ik blijf de hoop houden op een mooie afsluiter dat alles goedmaakt, maar dat zal der vast niet inzitten

marco-groningen

Citaat van: Joep op ma 31 aug 2015 - 18:11
Begrijp niet dat er geen code oranje is voor het noorden.

Gebeurt ook niet veel hier. Tot nu toe is geel ruim voldoende.

Mrkos

Citaat van: marco-groningen op ma 31 aug 2015 - 18:15
Gebeurt ook niet veel hier. Tot nu toe is geel ruim voldoende.
Hij bedoelt voor Friesland denk ik ;)

GeneralDuke

Pff, die bui die Nijmegen "schampte"... was 1 minuut te laat thuis, en doorweekt ::)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Powered by EzPortal