Onweerskansen 30 en 31 augustus

Topic gezien door 109390 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 27 aug 2015 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marco uit Hangar 5

Schiphol meld nu ook onweer, donker en gestage matige regen op dit moment.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Peter

En het hele gebeuren arriveert weer in het midden van het land. ::) 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

GeneralDuke

Kwam er nou vanavond nog wat? Dacht dat er zowel 's middags als 's avonds onweerskansen waren.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

PatrickM

Typisch, die bui in het oosten van NH. Ontstaat precies achter de randstad..

ron12

Ik durf het bijna niet schrijven, maar er komt weer onweer aan voor Nijmegen http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl onweer hoorbaar nu hier :P effe op realtime klikken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

NitroGenetics

bui @ noordholland/markermeer/ijselmeer is een rightmover, dat duid dus op dat deze bui een potentie heeft om een supercell te worden(mits die al niet is) over wateren heen en de potentie vandaag zou het me niets verbazen als deze een waterhoos gaat produceren wel niet een windhoos (ofwel tornado) maar dit is natuurlijk alleen het geval als alles precies gaat wat nodig is, we zijn afhankelijk van zoveel dingen, de energie is er iig


dondertje127

Buurman aan de overkant en een buurvrouw stonden al te praten en ik hoorde haar al zeggen dat het begint te donderen. De oudere buurman die lekker in de tuin bezig was daarop zei "Ja, het komt eran". En inderdaad, het dondert dus al wat nu en dan. Voor na middernacht heb ik er helaas geen fedusie in. Ben bang dat spetember onweerloos zal verlopen.

Armand

Ik denk dat wij het gewoon weer eens droog gaan houden vandaag, terwijl delen van het land dadelijk bijna kunnen overlopen....


Dickje

Als je ze mag geloven komen er dagelijks 4 supercells voorbij en 3 tornado's.........; ga kelder graven.

Gerard1995

hmmm... ast mijn dorpje bereikt valt et uit elkaar.. nouja, zo welkom is het toch niet:P alleen onweer mag erdoor:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Giso84

Door het uitblijven van onweer, heerlijk met mijn kleine wezen plassen springen.
Zo wordt de dag toch nog leuk  ;D
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

ron12

Nieuw onweer Belgie in de maak bij Leuven
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Eric

Citaat van: Armand op ma 31 aug 2015 - 17:25
Ik denk dat wij het gewoon weer eens droog gaan houden vandaag, terwijl delen van het land dadelijk bijna kunnen overlopen....
Heb je Harmonie al bekeken? Vanaf ongeveer half 9 zou het hier moeten beginnen! Het is hier nog steeds snikheet en bloedbenauwd, energie genoeg zou je zo zeggen!

densta

#zevenaar duidelijk de donders te horen al.

Unknown-user1778

Citaat van: Armand op ma 31 aug 2015 - 17:25
Ik denk dat wij het gewoon weer eens droog gaan houden vandaag, terwijl delen van het land dadelijk bijna kunnen overlopen....

jaa.. wij zijn gezegend dit jaar haha. welke richting het onweer ook vandaan komt het koerst elke keer langs. Eronder, erboven of ernaast  ;D :( <- (ik weet niet of ik moet lachen of huilen) xD

TimK21

Interessante 'verticale' buienlijn in Belgiƫ die richting Limburg en de Achterhoek trekt. Hier, inmiddels is dat weer Nijmegen, al veel gerommel te horen van de bui net ten westen van Nijmegen. Zal Nijmegen net schampen vermoed ik.
Challenge accepted!

dondertje127

Jammer, heel veel is het niet. Dit wordt geen lange avond, het valt reuze mee. Ik verwacht geen nieuwe zware buien meer. Hopelijk blijft september niet alleen maar mooi.

Armand

Citaat van: Eric op ma 31 aug 2015 - 17:30
Heb je Harmonie al bekeken? Vanaf ongeveer half 9 zou het hier moeten beginnen! Het is hier nog steeds snikheet en bloedbenauwd, energie genoeg zou je zo zeggen!


Dan zouden die buien ook al zichtbaar moeten worden. Bovendien koelt het na dat lijntje in Belgiƫ (dat natuurlijk ook weer langstrekt) flink af. Het zal daar onder dat lijntje moeten gaan gebeuren, maar ik vrees ervoor :P

Powered by EzPortal