Onweerskansen 26 en 27 augustus

Topic gezien door 44546 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 25 aug 2015 - 09:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep


Mrkos

En de fut is er weer uit. Veel modellen zaten hier dan wel mis..

winter67

Vanuit Frankrijk mooi lijntje richting zw benieuwd of het gaat verpieteren of juist sterker word

Giso84

Helaas niks van het onweer zelf kunnen vastleggen maar wel de wallcloud, ben er best blij mee  8)

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Ries

Het onweer passeert Groningen weer net netjes noordelijk, leuk bakkie regen met wat wind erbij is wat rest.

dondertje127

Citaat van: Joep op wo 26 aug 2015 - 22:16
Buienlijntje boven NW Frankrijk

http://europa.buienradar.nl

Eerste deel van de avond prachtige foto's gemaakt van altocumulus castellanus en altostratus met mooie structuren. Kan ze helaas nog niet uploaden. Heb mijn kabel kwijt van de camera naar de pc. SD reader zit er niet eens op, op die povocorische desktop :/
Ik koop niks meer bij een familiebedrijf.

Hier geen onweer, maar met heel veel moeite in pak hem beet 40 minuten uit het raam boven hangen zag ik maar 2 keer weerlicht, in de verte.
Als ik niet boven had gestaan vanavond, had ik dus helemaal niets waargenomen aan bliksem. Gelukkig was de bovenste kamer helemaal vrij sinds een maand. Het regende wel eventjes heel hard, maar nu valt alles erg mee.

Ik heb geen hoop voor de lijn van NW Frankrijk, want al het onweer sterft nu al uit. Bovendien was de richting van de buien niet echt helemaal West. De Verticale lijn was wel N-Z georiënteerd, maar de trekrichting was duidelijk ZW waardoor de buien niet ver het binnenland in kwamen.
Hierdoor had ik al geen goed gevoel dat hier iets zou gebeuren, en dat heb ik ook niet voor vannacht. Dan zou het overigens toch opklaren?

Nouja, met pijn en moeite toch nog iets gezien, in ieder geval weer een dag met weerlicht, maar wel de meest tegenvallende van dit jaar. Nu weet ik weer hoe het tegenvallende onweer van dit jaar van velen weer voelt, met name het verdere binnenland en met name Limburg.

Arend

Citaat van: Mrkos op wo 26 aug 2015 - 22:28
Veel modellen zaten hier dan wel mis..

Ik dacht even dat je het serieus meende, maar het is natuurlijk een grapje.  ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

Boven Alphen aan den Rijn bij mij in de polder

Summer

Om zwaar moedeloos van te worden...niks, nakkes, nada... :-\
Ik benijd velen van jullie, wij zuid-limburgers hebben het kijken na...we lopen steeds al het spektakel mis...de lol is er zo wel van af hoor   :'(

Joep

Foto Tom van Shelfcloud in Den Helder

Prachtige foto


dondertje127

Wat mij betreft kunnen bij nader inzien toch maar beter aan het herfstdiscussietopic starten. Ik heb het zomergevoel al een paar weken kwijt. Ik zit al in de september en een beetje ook al in oktober modus.
Ik vind het wel weer tijd voor dit prachtige gouden seizoen. Laat maar komen. Prachtige beelden met kleurende bomen, dauw en heerlijke frisse ochtenden en avonden en overdag lekker variërend tussen 13 en 23 graden.

Ik heb er eigenlijk wel weer zin in.
Ben ook een echt herfstkind, want ben in de herfst geboren :)

dennis089

Ik ben een winterkindje (of ja... 1 dag voor de winter  ::)  )
Maar voor mij is de zomer ook klaar.. dit weekend gaan we nog eens lekker kano varen in Dinant (belgie) en daarna mag het kouder worden. en nu vanavond ook trouwens.... weg met die 24 graden! ik wil gewoon naar de 17 zoals de rest van Nederland...  ::)

Newboer



Toch nog een kleine vangst.. even vertraagd om er wat langer van te kunnen genieten  ;D

ron12

Citaat van: dondertje127 op wo 26 aug 2015 - 22:45
Eerste deel van de avond prachtige foto's gemaakt van altocumulus castellanus en altostratus met mooie structuren. Kan ze helaas nog niet uploaden. Heb mijn kabel kwijt van de camera naar de pc. SD reader zit er niet eens op, op die povocorische desktop :/
Ik koop niks meer bij een familiebedrijf.

Hier geen onweer, maar met heel veel moeite in pak hem beet 40 minuten uit het raam boven hangen zag ik maar 2 keer weerlicht, in de verte.
Als ik niet boven had gestaan vanavond, had ik dus helemaal niets waargenomen aan bliksem. Gelukkig was de bovenste kamer helemaal vrij sinds een maand. Het regende wel eventjes heel hard, maar nu valt alles erg mee.

Ik heb geen hoop voor de lijn van NW Frankrijk, want al het onweer sterft nu al uit. Bovendien was de richting van de buien niet echt helemaal West. De Verticale lijn was wel N-Z georiënteerd, maar de trekrichting was duidelijk ZW waardoor de buien niet ver het binnenland in kwamen.
Hierdoor had ik al geen goed gevoel dat hier iets zou gebeuren, en dat heb ik ook niet voor vannacht. Dan zou het overigens toch opklaren?

Nouja, met pijn en moeite toch nog iets gezien, in ieder geval weer een dag met weerlicht, maar wel de meest tegenvallende van dit jaar. Nu weet ik weer hoe het tegenvallende onweer van dit jaar van velen weer voelt, met name het verdere binnenland en met name Limburg.
Arnhem al 4 dagen meer onweer gehad dan Nijmegen, komt natuurlijk dat we dichter bij Limburg liggen :'(  ;) Ik zie nu dat je de Duitse buien mee telt, dus we staan eigenlijk gelijk met 18 onweersdagen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Dat was weer vet spectaculair.....geintje natuurlijk! Paar spetters, zoals in de verwachting stond. Wel erg jammer
Never Stop Exploring

Mrkos

Citaat van: Arend op wo 26 aug 2015 - 22:48
Ik dacht even dat je het serieus meende, maar het is natuurlijk een grapje.  ;D

Duitsers maken geen grappen  ;D

WSDokkum

Heerlijker onweersbui gehad, dit is tot nu toe de beste onweersbui sinds dit jaar die boven mijn hoofd hing. Heb genoten, ook de slagregens en de wind leverde even leuke beelden op :) helaas was het donker dus camera was niet meer nodig ondanks het onweer. Cam heeft wel een paar opluchtende luchten vast gelegd maar dat is dan ook alles.
Voor de rest tja die ene buitje in de middag, woelige luchten maar daar was ook alles mee gedaan. Uiteindelijk bleef die supercellen toch weer uit en had zelf ook eerlijk gezegd wel zien aankomen, de vele bewolking leverde uiteindelijk geen genoeg opwarming op.
19mm gevallen, mah kan mee door.

dondertje127

Ik zie op dit moment opnieuw weerlicht in de heldere stukken aan de hemel, tussen de snelle wolken door. Loopt ook snel op zo, de 7e dag alweer :)
En dan moet de herfst nog komen met de kustbuien.
Bovendien zijn hier wel flinke windstoten. Er staat hier erg veel wind.

@ ron 12,

Dat zou best kunnen, maar ook het onweer op de Veluwe kan in Velp hoorbaar zijn wat niet in Nijmegen te horen is, dat is al een paar keer gebeurd dit jaar. Andersom kan dat ook, dat als het te ver onder Nijmegen is dat jij het hoort en ik niet. Ik weet niet wat er in de eerste helft van augustus rond Velp te horen is geweest, misschien iemand anders wel? Ik was er immers niet, dus weet niet hoeveel onweersdagen hier intussen zijn geweest.
Heb ook een collega uit Gendt, die heeft, zei ze in die tussentijd dat ik weg was niets meer gehad. Heb het idee dat hier in NL niet veel om te doen was wat ik beegreep tussen 31 juli en de 11e augustus, behalve in Zeeland begreep ik in die weken?

Moet snel es even kijken hoe ik dat filmpje met die harde knal nog op de computer krijg. Wil em eigenlijk delen.

flyineddy

Aardig buitje dat ten noorden van hier langs trekt.
Felle flitsen met af en toe een diep gerommel.

Foto gemaakt met iLightningcam
Bliksems wat een gedonder.

PatrickM

20 minuten genieten van gisteravond, beelden van het naderen van het front en als het los gaat.

Powered by EzPortal