Onweerskansen 26 en 27 augustus

Topic gezien door 44598 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 25 aug 2015 - 09:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Nu pas eerste onweer boven GB, komt wat actie in. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

WSDokkum

Citaat van: trudy op wo 26 aug 2015 - 13:04
De guidance praat nu niet meer over de hoeveelheden ontladingen p/m..
De vorige 2 of 3 keer wel...
En het lijkt een lijn(tje) te worden.. dus zo hele lang duurt t toch niet?

Zoals ik had begrepen is dat lijntje het koufront, voor het koufront zouden nog buien tot ontwikkeling moeten komen, als dit niet lukt zal het hele zaakje niet door gaan en blijft een koufrontje over :)

X-treme

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

GeneralDuke

Citaat van: X-treme op wo 26 aug 2015 - 14:19
Als dit uitkomt sta ik om 20:00 bij het strand met de camera :D

Da's inderdaad een erg fraaie voorspelling, ben nu al benieuwd naar je foto's ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jan van Ooijen

Ah zie al tornado watch uitgegeven worden voor Nederland, moet niet gekker worden. Iedereen is een beetje aan het doordraaien. Ben blij dat die onzin hier niet op het forum komt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 26 aug 2015 - 15:14
Ah zie al tornado watch uitgegeven worden voor Nederland, moet niet gekker worden. Iedereen is een beetje aan het doordraaien. Ben blij dat die onzin hier niet op het forum komt
Dat er zware windstoten  voor kunnen komen vandaag komt dat door verschil onderlaag-bovenlaag van de atmosfeer?

Frenky

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 26 aug 2015 - 15:14
Ah zie al tornado watch uitgegeven worden voor Nederland, moet niet gekker worden. Iedereen is een beetje aan het doordraaien. Ben blij dat die onzin hier niet op het forum komt

In Amerika wordt bij een tornado watch de radiouitzendingen onderbroken en gewaarschuwd waar het potentiele gevaar dreigt.
Dat zou het plaatje helemaal compleet maken... ;-)

GeneralDuke

In de laatste guidance vind ik het KNMI wat terughoudender wat betreft de mogelijke ontwikkeling van supercells. Is er inderdaad wat veranderd in de modeluitvoer, dat ze nu voornamelijk voor georganiseerde multicells / squall lines gaan?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jan van Ooijen

Citaat van: GeneralDuke op wo 26 aug 2015 - 15:37
In de laatste guidance vind ik het KNMI wat terughoudender wat betreft de mogelijke ontwikkeling van supercells. Is er inderdaad wat veranderd in de modeluitvoer, dat ze nu voornamelijk voor georganiseerde multicells / squall lines gaan?

Klopt, maar mochten er celletjes ontstaan voor het front dan kunnen ze een pittig karakter hebben en daarbij is een SC zeker niet uitgesloten. Echter een squall is ook niet mis
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Giso84

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

martijn

Onweer activeert steeds meer in Frankrijk

mauriceb

Dat wordt een flinke Squal line denk ik :)

hussel

iedereen veel kijkplezier in het westen! wij steken de bbq aan hier.. :d

Giso84

Vies benauwd hier, warme wind met zo nu en dan dikke druppels regen...
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

ron12

Wordt een trend onweer op de Noordzee, volgend jaar maar een boot huren. Om dat spektakel daar op zee te bekijken :P Tijd terug iets gelezen over luchtdruk gebieden boven Europa een afwijking vertonen. Daarom ook die absurde temperaturen in Europa de laatste tijd. Zal effe op zoeken of ik die link nog kan vinden  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

WSDokkum

Ik heb een vermoede dat het hier wel mee gaat vallen, echt stijgen heeft de temperatuur hier niet kunnen doen helaas.
Net wel een buitje gehad, straks nog een klein buitje maar die willen niet echt actief worden.

joboy52

Er ontstaat een ploffertje rechts langs het front, boven parijs

X-treme

Het ziet er nou nog niet echt spectaculair uit.
Weinig onweer in de bui tot nu toe
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Marco uit Hangar 5

Bewolking wordt wel dikker, zag er onderweg naar Heerhugowaard nogal gelaagd en chaotisch uit, nog niet veel convectie, maar wel al buitjes met dikke druppels. Waarschijnlijk onstabiel vanaf middelbare hoogte.

Ik heb de timelaps camera aangezet, ik ben benieuwd wat daar uitkomt, pas vanavond laat kan ik de resultaten bekijken. Als er wat moois op staat zal k het op youtube zetten.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

PatrickM

Ten oosten van Hoorn een bui met onweer.

Powered by EzPortal