Onweerskansen 2 juli 2015

Topic gezien door 132690 bezoekers
Gestart door Wilfred Janssen, di 30 jun 2015 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weatherman

IK zet mijn kansen maar op zaterdag, hopen dat het dan wel lukt / komt  ::)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Mariska

Citaat van: Joep op do 02 jul 2015 - 21:31
Hagelstenen 3-4 cm Apeldoorn

Foto w. Van bernebeek

Enig idee waar in Apeldoorn dit was? Mijn vader zegt dat er bij hem geen hagel gevallen is (Westenenk).
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Mariska

Citaat van: Weatherman op do 02 jul 2015 - 21:50
IK zet mijn kansen maar op zaterdag, hopen dat het dan wel lukt / komt  ::)

Laat het zaterdag maar lekker wegblijven. Heb de tuin nodig voor ons verjaardagsfeest.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Marco uit Hangar 5

uurtje geleden van Schiphol naar Heerhugowaard gereden..Man wat ging het hard met de regen!

Van Spaarnewoude/Velsen tot Alkmaar in keiharde zware zichtbelemerende regen gereden.. De ZOAB kon het niet zo snel verwerken. Bij Uitgeest ook even hagel er tussen en net in Heerhugowaard even flink onweer daarbij... en zo te zien komt er nog meer aan.

Wel flink afgekoeld, nu nog maar 20 graden.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Weatherman

Citaat van: Mariska op do 02 jul 2015 - 21:51
Laat het zaterdag maar lekker wegblijven. Heb de tuin nodig voor ons verjaardagsfeest.
later in de avond dan, ik wil onweer  :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

fanthagiro

In het kasteel (Apeldoorn) net telefoontje van mijn moeder hun auto zit vol met deuken van de hagel

Mariska

Citaat van: Weatherman op do 02 jul 2015 - 21:53
later in de avond dan, ik wil onweer  :D

Feestje begint om 20 uur, dus dan niet!  ;)
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

riddler

Beste bui die hier net oost langsgaat, maar nog steeds bijna windstil en veel bliksem

Weatherman

Citaat van: Mariska op do 02 jul 2015 - 21:55
Feestje begint om 20 uur, dus dan niet!  ;)
hahaha Oke ik woon niet in Eindhoven.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marco uit Hangar 5

Ja hoor, gedonder neemt weer toe hier... prachtig. de CB's lijken wel boven mijn hoofd te ontstaan...[EDIT: Mijn vermoeden klopt, check buienradar!] , dikke druppels en windstil hier

[EDIT, behoorlijk wat geflits en zware donders nu... gaaf hoor!]
Marco Nierop
http://zweef.nl/

MarkGoedhart

Wat is de reden dat er zoveel in Noord Holland ontstaat en helemaal niets ten zuiden daarvan? Wat ontbreekt er?

lander20

niks ten zuiden ervan! kijk eens op de radar!

in het midden van nl wat een buien!  :)

zorba

Citaat van: lander20 op do 02 jul 2015 - 22:11
niks ten zuiden ervan! kijk eens op de radar!

in het midden van nl wat een buien!  :)

Ik denk dat MarkGoedhart met ten zuiden van Noord Holland, Zuid Holland bedoeld ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Weatherman

Citaat van: lander20 op do 02 jul 2015 - 22:11
niks ten zuiden ervan! kijk eens op de radar!

in het midden van nl wat een buien!  :)
Hij bedoelt helemaal verder, Brabant en Limburg, denk ik
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

MarkGoedhart

Citaat van: zorba op do 02 jul 2015 - 22:12
Ik denk dat MarkGoedhart met ten zuiden van Noord Holland, Zuid Holland bedoeld ;)

Dat is juist en tevens correct :-) Aan de kust lijkt alles in Noord Holland te ontstaan. Zeeland en Zuid Holland nog geen druppel.

zorba

Citaat van: MarkGoedhart op do 02 jul 2015 - 22:14
Dat is juist en tevens correct :-) Aan de kust lijkt alles in Noord Holland te ontstaan. Zeeland en Zuid Holland nog geen druppel.

Inderdaad, ik heb vanuit hier kunnen genieten van de CG spektakel in Utrecht, en lekkere diepe dreunen gehoord, echter Zuid Holland zelf blijft buiten schot. Hoe dit kan vraag ik me ook af
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Martijn1978

Doe het niet vaak maar hier gaat de pc nu even uit. Zie hier de ene na d andere CG naar beneden komen. Soms meerdere tegelijk.

Tam

een shelf-achtige structuur hier naderend op Arnhem

vivalavida

Zoooo t gaat er exht op hier, teeemig. Vriendlief probeert foto/video materiaal te maken.

Koen-IJM

Citaat van: MarkGoedhart op do 02 jul 2015 - 22:08
Wat is de reden dat er zoveel in Noord Holland ontstaat en helemaal niets ten zuiden daarvan? Wat ontbreekt er?

Noordzee kanaal miss. Zou het eigenlijk niet weten :p
Zit hier in IJmuiden nét onder de buien. Het lijkt hier te ontstaan.

Powered by EzPortal