Onweerskansen 2 juli 2015

Topic gezien door 132694 bezoekers
Gestart door Wilfred Janssen, di 30 jun 2015 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mroffica

Zat ff te kijken op SA maar lynette zit volgen's mee spot on daar. Had zicht hier op mooie ijskap kan alleen de foto niet uploaden krijg hele tijd fout melding.
For the love of LiGhTnInG

jornonweer

Citaat van: Marsel op do 02 jul 2015 - 20:02
Ik was eigenlijk nog niet met vrijdag, ook niet met zaterdag trouwens, bezig geweest eigenlijk. Daar komen we nog op terug in dit topic.

Mooi om die paar geïsoleerde ploffers te zien. Geeft al aan dat het allemaal maar nét aan was.
wat zijn de kansen nog deze avond voor de rest van België en Nederland?  Vind jou bijdrage altijd leuk en duidelijk
Danger is real, fear is a choice.

Ploeps

In de verte zien we de knetterwolken voorbij trekken, wij krijgen alleen wat gespetter en wat donder en bliksem op afstand ervan mee. Maar wel een spectaculaire daling van de temperatuur meegemaakt, 12 gr in een uur.
Liefhebber van weer-uitersten.

MarkGoedhart

Bij gebrek aan zo'n beetje alles wat het weer interessant maakt ben ik al zeer tevreden met een paar regendruppels vanavond, lieve weergoden! Zou dat er nog inzitten wellicht?! :-)

Marsel

Eerder genoemde activatie begint jammer genoeg te (noord)westelijk voor grote delen van de Benelux. As we speak oplevend onweer voor de kust van Noord-Holland en op de Noordzee. Ik heb langzaam het idee dat, gezien de modelouput van 12z, het met die buien voor het NNW en de losse exemplaren over oa Gelderland (die nog wel verder trekken natuurlijk) gedaan is voor vanavond...

Arend

Dit is wat EC er in de 12z van maakt, hoop toch dat er nog wat meer in het vat zit dan er nu zichtbaar is.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Zojuist effe flinke hagelstenen die tegen m'n auto aan kletterden tegen aankomst thuis. Even naar de Posbank geweest :)
Wel schering en allemaal left movers leek het wel? Ze gingen niet echt pal rechtdoor naar mijn idee.

Hoorde ook al een gerucht over enorme hagel op de A12?

Weatherman

Citaat van: Arend op do 02 jul 2015 - 20:26
Dit is wat EC er in de 12z van maakt, hoop toch dat er nog wat meer in het vat zit dan er nu zichtbaar is.
laten we het hopen
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marsel

Citaat van: Arend op do 02 jul 2015 - 20:26
Dit is wat EC er in de 12z van maakt, hoop toch dat er nog wat meer in het vat zit dan er nu zichtbaar is.

Ik vrees ervoor. GFS kwam ook al met zo'n 'raar' signaal. Volgens mij is de rode draad door alle output: activatie in de loop van de avond van het gebied ten zuiden en zuidoosten van de buien van vanmiddag, maar de locatie ervan klopt niet. Die voorziene activatie is nu bezig, netjes voor het WNW, maar toch erg ver NW-elijk en daarmee uitermate ongelukkig voor grote delen van de Benelux.

Neemt niet weg dat dat 'staartje' van de nu activerende buien lokaal nog best een paar onweersbuien op kan leveren verder (zuid)oostelijk het land in.

@Dondertje127, hagelstenen van een paar cm denk ik?

dondertje127

Citaat van: vivalavida op do 02 jul 2015 - 19:10
Zooo dikke hagelstenen hier zal zo ff proberen foto te plaatsen[/img][/URL]

Waren zeker 0,5-1 cm tussen

In Velp ook zulke hagelstenen. Heb er nog 1 in de vriezer bewaard voor een foto maar in feite hoeft dat niet meer. Binnen in mijn hand smolt hij direct voor een kwart weg :P

Channiej

Citaat van: Marsel op do 02 jul 2015 - 20:32
Neemt niet weg dat dat 'staartje' van de nu activerende buien lokaal nog best een paar onweersbuien op kan leveren verder (zuid)oostelijk het land in.

@Dondertje127, hagelstenen van een paar cm denk ik?

Vind jou zinnetje best grappig Marsel. Nijmegen is toch behoorlijk (zuid) oostelijk. Kan je dan nog verder gaan dan dat?

Stephanie

In Sprang Capelle (NB) ook onweer nu ;D

Marsel

Citaat van: Channiej op do 02 jul 2015 - 20:41
Vind jou zinnetje best grappig Marsel. Nijmegen is toch behoorlijk (zuid) oostelijk. Kan je dan nog verder gaan dan dat?

Tov de buien in het NW natuurlijk, dus wat er nu gebeurt eigenlijk ;).

jornonweer

Citaat van: Marsel op do 02 jul 2015 - 20:43
Tov de buien in het NW natuurlijk, dus wat er nu gebeurt eigenlijk ;).

zuid-nederland al gezien? ook een behoorlijke bui daar nu ineens geactiveerd de laatste 20 minuten, meer onweer dan verwacht in nederland momenteel of denk ik dat maar? en helemaal niks voor belgie deze avond
Danger is real, fear is a choice.

lander20

rond parijs ook wat onweer momenteel

in het zuiden van belgisch limburg begint er zich ook iets te vormen :)

voor de rest toch wel wat onweer voor Nederland!

Gerard1995

Wat gebeurt er toch allemaal vanavond?! IK dacht dat na de dikke tja, laten we maar zeggen supercell-achtige bui niks meer kwam, maar wat zie ik nu weer allemaal ten westen, Juist een flink opbollende onweerswolk!! 8) 8) Lekkere avond zo vol verassingen
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

david_meyer25


PatrickM

Flinke hoosbui met hagel, helaas weinig van het onweer te merken maar het is tenminste iets.. :)

Weatherman

Hier betrekt het ook, maar zie niks op de radar ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

joboy52

Ontploft nu ook een buitje in midden nl  8)

Powered by EzPortal