Onweerskansen 2 juli 2015

Topic gezien door 132686 bezoekers
Gestart door Wilfred Janssen, di 30 jun 2015 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lander20

leftmover? lijkt wat af te buigen naar links?

hj32

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik wil graag foto's zien! :honger:  :D

Johannes96

Hier nu uit het niets een dikke plensbui, zon schijnt en de lucht is zeker niet donker of spectaculair of zo. Echt heel raar, het regent uit hele lichte bewolking zo lijkt het en ook nog heel hard, wel zonder onweer jammer genoeg. Temp van 24,2 naar 21,1 in 5 minuten.

vivalavida

Zooo dikke hagelstenen hier zal zo ff proberen foto te plaatsen


Waren zeker 0,5-1 cm tussen

Peter730

In Nijmegen (west) in eerste instantie toenemende wind, lucht wel wat dreigender maar niet direct aan onweer gedacht (ook met een half oog op buienradar). Ik stap in de auto om iemand op te halen en het begint opeens te onweren. Regen was zeker niet spectaculair.

Helaas geen foto's kunnen maken.

Channiej

Citaat van: Peter730 op do 02 jul 2015 - 19:14
In Nijmegen (west) in eerste instantie toenemende wind, lucht wel wat dreigender maar niet direct aan onweer gedacht (ook met een half oog op buienradar). Ik stap in de auto om iemand op te halen en het begint opeens te onweren. Regen was zeker niet spectaculair.

Helaas geen foto's kunnen maken.

Komt nog meer naar ons toe ;-)

NitroGenetics

Citaat van: lander20 op do 02 jul 2015 - 19:05
leftmover? lijkt wat af te buigen naar links?

dit heeft te maken met het feit dat de bui zich voed van links (waarschijnlijk kanalen) en buien die zich ontwikkelen ten westen van een out flow Boudrie zullen dus ook westelijk aangroeien, het blijft natuurlijk onvoorspelbaar het is wel grappig dat die bui zo explosief is want die creëert wederom een eigen out flow Boudrie en op die Boudrie kunnen buien makkelijker ontstaan vaak ook succes voor een mooie supercell

Marsel

Zo, je draait je even om, komt terug, en ziet ineens een paar hele rare echo's. Ik wil het niet meteen bombarderen tot supercel, maar die twee boven Gelderland.....uitermate verdacht spul hoor  ;D. Iets met, als het ploft dan ploft het goed ofzo....

joboy52

Dikke bliksemactiviteit hoor 136/min

NitroGenetics

Citaat van: Marsel op do 02 jul 2015 - 19:27
Zo, je draait je even om, komt terug, en ziet ineens een paar hele rare echo's. Ik wil het niet meteen bombarderen tot supercel, maar die twee boven Gelderland.....uitermate verdacht spul hoor  ;D. Iets met, als het ploft dan ploft het goed ofzo....
idd, ideale positie voor het maximale eruit te halen, zolang er geen meer cellen komen zullen deze 2 buien monsters worden

Caps

Onder limburg ontstaat er een redelijke onweersbui, richting Apeldoorn gaat er een onweersbui, en langs de westkust ontstaat er een klein lijntje

Weatherman

Zijn er voor hier reële kansen ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Channiej

Citaat van: Marsel op do 02 jul 2015 - 19:27
Zo, je draait je even om, komt terug, en ziet ineens een paar hele rare echo's. Ik wil het niet meteen bombarderen tot supercel, maar die twee boven Gelderland.....uitermate verdacht spul hoor  ;D. Iets met, als het ploft dan ploft het goed ofzo....

Gaat hier in Nijmegen inderdaad goed te keer.

Maar we krijgen nu niet te maken met een koufront, dus hoe weten we tot hoe laat dit 'geintje' ongeveer gaat duren en het dus weer stabiel word?

*Update: er komt een 3e exemplaar aan! 

Houten

3 op een rij voor Nijmegen  ;)

Joep

Citaat van: NitroGenetics op do 02 jul 2015 - 19:26
dit heeft te maken met het feit dat de bui zich voed van links (waarschijnlijk kanalen) en buien die zich ontwikkelen ten westen van een out flow Boudrie zullen dus ook westelijk aangroeien, het blijft natuurlijk onvoorspelbaar het is wel grappig dat die bui zo explosief is want die creëert wederom een eigen out flow Boudrie en op die Boudrie kunnen buien makkelijker ontstaan vaak ook succes voor een mooie supercell
groeien nu rechts aan

Tam

lekker hoor eindelijk weer eens zomers plakkerig onweer

Oele

is er ook iemand in de buurt van Nijmegen die toevallig "periscope" gebruikt dan kan hij/zij het met de mensen die ook periscope op hun smartphone hebben delen!!!

lander20

Citaat van: Marsel op do 02 jul 2015 - 19:27
Zo, je draait je even om, komt terug, en ziet ineens een paar hele rare echo's. Ik wil het niet meteen bombarderen tot supercel, maar die twee boven Gelderland.....uitermate verdacht spul hoor  ;D. Iets met, als het ploft dan ploft het goed ofzo....

op sommige plaatsen valt de regen met bakken uit de lucht en flink wat bliksem! felle echo's :) Marsel kan jij estofex volgen over morgen in het westen van het land en s'nachts andere delen van Belgie/zuiden NL ook onweer maar minder zwaar gfs geeft weer het grootste signaal :p

david_meyer25

Hier in Krommenie is het nu helemaal windstil.

Marsel

Citaat van: lander20 op do 02 jul 2015 - 19:52
op sommige plaatsen valt de regen met bakken uit de lucht en flink wat bliksem! felle echo's :) Marsel kan jij estofex volgen over morgen in het westen van het land en s'nachts andere delen van Belgie/zuiden NL ook onweer maar minder zwaar gfs geeft weer het grootste signaal :p

Ik was eigenlijk nog niet met vrijdag, ook niet met zaterdag trouwens, bezig geweest eigenlijk. Daar komen we nog op terug in dit topic.

Mooi om die paar geïsoleerde ploffers te zien. Geeft al aan dat het allemaal maar nét aan was.

Powered by EzPortal