Onweerskansen 2 juli 2015

Topic gezien door 132688 bezoekers
Gestart door Wilfred Janssen, di 30 jun 2015 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dondertje127

Het waaide en betrok al even geleden en nog steeds, maar de zon schijnt inmiddels weer. Wel meld Lightning maps nu plots ontladingen tussen Grave en Nijmegen.

lander20

buien in zw Belgie lijken nog vrij rustig te blijven momenteel, later vanavond denk ik wel dat ze nog elektrisch actief zullen worden :)

NOWCASTEN  :P

morgenavond kans op pittig onweer delen van Belgie vooral (kijk estofex)
zaterdag dan op meerdere plekken onweersbuien na een zeer hete dag 35-37°
zondag in ardennen en eventueel limburg nog onweerskansen...


ps: nieuwste gfs eventjes ook bekeken op iets langere termijn! er is iets wat me opvalt en altijd terugkomt en vooral voor belgie en zuid/(oost) nl zware onweersbuien kan geven (dinsdag)

0-1km windshering is matig met tot 10 m/s
maar de 0-6km windschering overlapt cape vooral in centrum en oosten van Belgie!

1-2KJ MLcape, oosten misschien nog wat meer, en maar liefst een dls van 20-35 m/s!!!

dondertje127

Het ontploft als nooit tevoren :o Ik hoor gedonder. Terwijl de zon schijnt. Woww dat gaat snel. In 2 en halve minuut van niets naar veel ontladingen.

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Marsel op do 02 jul 2015 - 17:54
Is alweer zo goed als weg op het laatste beeld van 1750. ;)

't rommelt er nog steeds hoor volgens lightningmaps:

http://www.lightningmaps.org/realtime?lang=nl
Marco Nierop
http://zweef.nl/

Tam


Unknown-user1778

Voor mijzelf schrijf ik vandaag af. Helaas met de heetste dag die ik ooit in Nederland heb meegemaakt tot nog toe (en er bewust van ben) geen onweer mogen bijschrijven. Op dat punt doet dit jaar het bijzonder beroerd. Het was echter wel een mooi iets om te mogen meemaken. Nu kijken naar de kansen voor morgen en zaterdag.. Als het dan niet lukt
Dan nooit!


Gerard1995

WAUW! Ten zuiden van mij in 10 minuten tijd een bloemkool tot en met!! :o je ziet em gewoon de lucht in schieten!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

lander20

PLOP boven Nederland, in de buurt van luik ook 2 cellen die ontstaan :)

vivalavida


pietjelol

gelijk actief buitje daar rond de 80 ontladingen per minuut.
overigs verwacht ik voor hier niet zo veel meer.

jornonweer

Ik dacht dat de kans op onweer in het oosten van België en Nederland klein was? Zo zie je maar  ;)
Danger is real, fear is a choice.

hj32

Citaat van: Gerard1995 op do 02 jul 2015 - 18:45
WAUW! Ten zuiden van mij in 10 minuten tijd een bloemkool tot en met!! :o je ziet em gewoon de lucht in schieten!

Ff foto's online mensen  :)

Channiej

En in Nijmegen ook onweer en regen. Vanuit het niets

Houten


Zierikzee

Bizar daarbij Nijmegen.
Lucky Bastards
Onweersdagen 2014:4 dagen

hj32

Citaat van: Zierikzee op do 02 jul 2015 - 18:55
Bizar daarbij Nijmegen.
Lucky Bastards

Dat heet nou "door de cap heenbreken" ;)

Arend

Citaat van: Zierikzee op do 02 jul 2015 - 18:55
Bizar daarbij Nijmegen.
Lucky Bastards

Inderdaad, lijkt wel of daar een bom afgaat. Mooi!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

NitroGenetics

het grappige de laaste tijd is dat er altijd buien bij nijmegen of arnhem plaatsvind :D meer buien in ontwikkeling let maar op, hou deze buien ook in de gaten ze zijn namelijk extreem te noemen!

martijn


Powered by EzPortal