Onweerskansen 2 juli 2015

Topic gezien door 132729 bezoekers
Gestart door Wilfred Janssen, di 30 jun 2015 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lander20

flinke aangroei aan westkant en nu ook aan zuid(oost kant)! goed in de gaten houden die buien :)

Joep

Buien Noordzee op of toch over west NL?

plaatje weerplaza

Arend

KNMI waarschuwt nu voor onweer vanaf 14.00 vanmiddag voor alle oostelijke provincies.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

lander20


Mirandavdg

Citaat van: Joep op do 02 jul 2015 - 12:19
Buien Noordzee op of toch over west NL?

plaatje weerplaza

Ik denk Noordzee. Het is wel geheel bewolkt nu hier.

lander20

flinke buien (in lijnvorm,zware rukwinden mogelijk?) voor het westen,die veel zin hebben om richting de warmte te groeien!  :P

Jan van Ooijen

Update van KNMI Guidance

Wat de positie van het thermisch laag betreft zitten er verschillen in de oplossingen. Harmonie het meest oostelijk en Hirlam het meest westelijk. Ook laten de modellen vanavond buien ontstaan, in tegenstelling tot voorgaande runs, doet Harmonie nu ook mee. Actueel stoomt er nu vanuit Frankrijk een fikse bui noordwaarts, waarschijnlijk zal deze Zeeland aandoen. Geen van de modellen heeft deze ontwikkeling. Dat zegt tevens iets over het beeld dat geschetst wordt, hou er rekening mee dat de berekende locatie niet hoeft te kloppen, en er (ook) elders buien kunnen ontstaan. Overigens stroomt na passage van de vore minder warme lucht het land binnen en is opbouw vanaf de grond uitgesloten.

De CAPE later vanmiddag en vanavond rond de 2000 J/kg en de schering is gering. Convergentie op de westflank van het thermische laagje is de belangrijkste forcering. De convectiemodus is waarschijnlijk single cells/pulse storms opgelijnd in de vorm van de convergentiezone op enige hoogte. Bij deze buien is ook onweer en hagel mogelijk. INDECS/Kouw komt met grote kansen van bijna 100% op onweer en ook de conditionele kansen op meer dan 200 ontl. in 5 min in SGG ligt met 90% erg hoog. Harmonie komt later in de avond in het noordoosten niet verder dan ongeveer 100 ontl. in 5 min in SGG. De positionering en timing van het onweer is bijzonder lastig.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mirandavdg

Op weerplaza zie ik een klein verdwwaald buitje om 13.30 overtrekken bij ons. Het grote werk lijkt west Zeeland te pakken. Helaas voor mij.

Joep

Mooi om te zien dat de onweersbui inkakt zodra deze de zee bereikt

Arend

Citaat van: Arend op do 02 jul 2015 - 12:21
KNMI waarschuwt nu voor onweer vanaf 14.00 vanmiddag voor alle oostelijke provincies.

En weer teruggedraaid naar vanavond.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Citaat van: Arend op do 02 jul 2015 - 13:39
En weer teruggedraaid naar vanavond.  :)

Inderdaad, was denk ik een foutje. :)

Overigens, buienvorming gaat lekker ten westen van de vore. :) Zonet ook wat castellanus/TCU gespot boven zee.  8) Lekker sfeertje zo :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

JerryL

Citaat van: mauriceb op do 02 jul 2015 - 10:39
Mooi buitje dat deze kant op komt, Nice!

Nice? Nee, bij Parijs.



Oooh mensen, het is de warmte. Zo flauw dat ie leuk is.

X-treme

Bui goed te zien in Knokke-Heist

http://surfersparadise.be/beachcam

Edit: flitsen ook te zien
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Tyshane

Citaat van: JerryL op do 02 jul 2015 - 13:43
Nice? Nee, bij Parijs.
Oooh mensen, het is de warmte. Zo flauw dat ie leuk is.

;D

LeMisérable

Bui groeit aan alle kanten aan.

Wind trekt hier ook flink aan. 't is lang niet zo warm als gisteren.
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Mirandavdg

Zojuist een kleine regenbui gehad. De boeren beginnen net met de hagelkannonen. Hebben ze een andere radar? Ik zie niets meer op de radar aankomen!

Hoop dat de kans op zwaar weer vanavond nog niet verkeken is.

LeMisérable

Citaat van: Mirandavdg op do 02 jul 2015 - 14:32
Zojuist een kleine regenbui gehad. De boeren beginnen net met de hagelkannonen. Hebben ze een andere radar? Ik zie niets meer op de radar aankomen!

Hoop dat de kans op zwaar weer vanavond nog niet verkeken is.

Het begint pas net!
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

lander20

wind is hier nu in 10 min flink toegenomen! 33/34°


Mirandavdg

Citaat van: LeMisérable op do 02 jul 2015 - 14:42
Het begint pas net!

Ik hoop het! De zon schijnt hier weer en het is flink afgekoeld.

Powered by EzPortal