Onweerskansen 2 juli 2015

Topic gezien door 132054 bezoekers
Gestart door Wilfred Janssen, di 30 jun 2015 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tam

Citaat van: Gerard1995 op do 02 jul 2015 - 23:40
Tis werkelijk bizar dat zelfs onweersgekken als wij gewoon bang zijn/waren.. Maar kan me ook niet eerder herinneren zulke harde inslagen te hebben gehad.. Weer een record wat dat betreft  8)

nou ja niet allemaal natuurlijk  ::)

PatrickM

Wat een verschillen zeg, de een spreekt over zeer veel inslagen terwijl daar bij mij juist helemaal geen sprake van was. :P
Al met al nog een leuke avond geworden zo, had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht. Hier is de rust wedergekeerd, op naar de volgende kansen. :)

Arend

Citaat van: Martin1976 op do 02 jul 2015 - 23:43
zo uit het niets waren ze daar!! voor de lijn in Gelderland nog!! gaat lekker hier in Twente!!

Kort maar krachtig zou ik het noemen. Vooral de snelheid waarmee het lijntje zich ontwikkelde verbaast me. Misschien dat de huidige lijn boven Gelderland ons nog schampt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Eertje68

Citaat van: Gerard1995 op do 02 jul 2015 - 23:40
Tis werkelijk bizar dat zelfs onweersgekken als wij gewoon bang zijn/waren.. Maar kan me ook niet eerder herinneren zulke harde inslagen te hebben gehad.. Weer een record wat dat betreft  8)
;) Ga nog voorzichtiger worden.
Waarschuw regelmatig bekenden voor naderend slecht weer en ben vervolgens bijna zelf de Sjaak.
Na vanavond nog meer respect voor de natuur gekregen, misschien zelfs ietsiepietsie soort van bang ????

Martijn1978

Voor het eerst dat iets het begeeft tijdens onweer hier. De splitter/versterker van de tv kabel heeft het niet overleefd.

Sanne

T blijft maar activeren hier rondom Apeldoorn. Denk je dat t klaar is, begint t alweer!

EAJ

Heerenveen kreeg het er na een eerste wat flauw buitje rond een uur of elf ook aardig van langs. In jaren niet zulke harde knallen gehoord. Paar foto's geschoten maar omdat het statief nergens te vinden  was het autodak maar gebruikt (stukje voorbereiding...)

matroesjka-world

Citaat van: EAJ op vr 03 jul 2015 - 00:01
Heerenveen kreeg het er na een eerste wat flauw buitje rond een uur of elf ook aardig van langs. In jaren niet zulke harde knallen gehoord. Paar foto's geschoten maar omdat het statief nergens te vinden  was het autodak maar gebruikt (stukje voorbereiding...)

Ja Heerenveen was goed aan de beurt, ik zou bijna zeggen dat we de jackpot hadden vanavond  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Martin1976

Citaat van: Arend op do 02 jul 2015 - 23:55
Kort maar krachtig zou ik het noemen. Vooral de snelheid waarmee het lijntje zich ontwikkelde verbaast me. Misschien dat de huidige lijn boven Gelderland ons nog schampt.

Die pakt ons wel!!
Groet'n uut Hengelo!!

Gerard1995

Nog steeds nagenieten van felle lichtshow oostwaarts..en kan mn ogen niet geloven maar lijken weer nieuwe echo s te komen westwaarts:0
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tallrunner

Het gaat en het gaat maar door hier in Smilde! Stuk of vijf inslagen dichtbij gehad! Geweldig weertje hoor! :o  ;D

GeneralDuke

Haha heerlijk om al dat enthousiasme te lezen. En mooie platen!

Ik mocht om 7u door die eerste ploffer in Nijmegen fietsen, maar dat was niet bepaald een pretje. Wat wel leuk was: de hagelstenen ontdooiden onmiddellijk toen ze de grond raakten. In de lucht zag ik ze als ballen vallen, en op de grond spatten ze uiteen als een vette klodder water.

Vraag voor de experts: de bui leek me niet zo laag te hangen. Kan het zijn dat deze dingen in Nijmegen elevated waren? Of waren ze daar veel te intens voor en, zoals iemand hier al opperde, aangezien het 36 graden is geworden zijn ze waarschijnlijk wel in de grenslaag ontstaan?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

alfons

Nu alleen nog flitsen richting noorden. Wat een schitterende onweers avond , lang niet meegemaakt. Zeer veel ontladingen en zware diepe dreunen. Niet verwacht maar och gekomen ;D

Mike25

Citaat van: Gerard1995 op do 02 jul 2015 - 23:40
Tis werkelijk bizar dat zelfs onweersgekken als wij gewoon bang zijn/waren.. Maar kan me ook niet eerder herinneren zulke harde inslagen te hebben gehad.. Weer een record wat dat betreft  8)
Nou ik dacht dat het aan mij lag ;D ben niet gouw bang maar kreeg hier bij Apeldoorn best ff kippenvel wat een klappen achter elkaar maar wel mooi

lander20


Tyshane

Man man wat een genieten was dat. Net thuis. Wat een lichtshow en megaklappen, heerlijk! 8) Zo had ik het niet verwacht!  ;)

lander20



gfs is wel fout met hun temperatuur om 2.00u vannacht zou het hier 17/18° zijn terwijl het nu nog 22.5° is!  :P

Johannes96

Wat een dag, eerst temps tot 34 en een halve graad, daarna lekker westelijk windje met temps tussen 25-28, daarna zeer veel onweer. Totaal niet verwacht, en dat maakt het misschien alleen maar mooier. Onweer is er hier nu wel een beetje uit, wel ongeveer 1x in de 3 seconden nog geflits te zien richting het oosten, een mooie weerdag hier vandaag!

Edit: net als je denkt dat het gestopt is met onweren, weer een paar flinke dreunen, opmerkelijk dagje vandaag.

raymond041

Zo, even flinke wind , heftige regenbui met flinke klappen erbij. Continue weerlicht hier in Borger (Dr.) En nu ook alweer bijna droog

Weerfreak 1337

Morgenavond opnieuw kans op enkele onweersbuien.

Vrijdag laat in de avond mogelijk enkele onweersbuien. Kansen in INDECS circa 50%.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal