Apparte wolk

Topic gezien door 2718 bezoekers
Gestart door Toon, do 11 jun 2015 - 21:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toon


F.Fredje

Citaat van: Toon op do 11 jun 2015 - 21:33
Die heb ik vandaag ook gezien. Ik weet niet meer hoe laat of in welke windrichting maar aan de hoogte van de zon te zien op de foto moet dat zo tussen 9 en 10 zijn geweest. Dat is van jou uit gezien tussen 110 en 120. De hoogte is moeilijk in te schatten maar zo te zien zit ie onder of de 30.000 voet van die airliner. Het zou een contrail van een vliegtuig van of naar Dusseldorf kunnen zijn.

Toon

Klopt het was iets voor half 10.

Nu je het zo zegt zie ik het inderdaad en zou het een contrail moeten zijn ,foto moet eigenlijk draaien .

Tyshane

Leuk dat je dit hebt weten vast te leggen, het is geen contrail denk ik. Dit fenomeen noemt men een windveer (Cirrus), want hoe kan het ook anders; het lijkt op een veer. Het is Cirrus bewolking en door het uitwaaiende effect van de wind op die hoogte krijgt het een veer-vorm. :)

Hier zie je meer afbeeldingen met allerlei soorten windveren / cirrus bewolking en ook een aantal met de echte klassieke veer-vorm. En hier bijvoorbeeld. :)

Meer over Cirrus wolken vind je hier...

Toon

Ik kon in beide me wel vinden totdat ik mijn schoonvader de foto liet zien (hij is piloot van een pipercup en dus ook veel bezig met het weer)  hij zei meteen dat het een cirrus was en een hele mooie, dus zonder echt goed bewijs voor een contrail neem ik aan dat het een cirrus is.

Powered by EzPortal